Wymiana płynu chłodniczego

Gotowe rozwiązania naszych użytkowników.

Moderatorzy: Miłosz, Kamyk, lucek, bartoszto, jotto, Kanc1erz

simbelmary
Podawacz śrubek
Posty: 7
Rejestracja: 08 wrz 2010, 20:06

Wymiana płynu chłodniczego

Post autor: simbelmary »

Witam wszystkich!
Jestem nowym użytkownikiem forum jak i KAWASAKI ER5.
Uczę się jeździć i dbać o moją maszynkę.
Otóż mam mały problem - muszę wymontować chłodnicę bo poprzedni właściciel ją perwersyjnie posklejał i zaczął z niej kapać płyn chłodniczy. Oto moje pytanka:
- jak spuścić płyn
- w jakiej kolejności odpinać wężyki
- ile nalać nowego płynu ( i jaki to ma być płyn)
- jak odpowietrzyć układ chłodzenia po wymianie płynu

-czy da się do ER5 zamontować wskaźnik biegów - taki jak ten - http://allegro.pl/wyswietlacz-wskaznik- ... 06527.html

Proszę o podpowiedzi dotyczące użytkowania er5.

Pozdrawiam!
Sklep Motocyklowy Warszawa - moto NUMiK
Awatar użytkownika
VeroniCa
Motorowerzysta
Posty: 65
Rejestracja: 02 sie 2010, 15:51
Lokalizacja: EKU - Kutno

Re: PROSZĘ O POMOC

Post autor: VeroniCa »

Ja ewentualnie mogę wypowiedzieć się na temat użytkowania :Dm ponieważ od spraw technicznych mam brata. Jak wiadomo jestem kobietą i, fakt, lubię pogrzebać przy motocyklu ale ścisłe rzeczy zostawiam jednak facetom ;). Ogólnie z samej jazdy jestem bardzo zadowolona, choć jak jest większy wiatr to mam problem z utrzymaniem jej, gdyż jest jak dla mnie ciężka (ja ją na trasie do prawej strony a wiatr mnie do lewej) tak sobie z nim walczę. Silnik chodzi jak marzenie, odpala na "dzień dobry" nawet po paru dniach stania (raz tylko miała zawiechę), oszczędna jeżeli chodzi o paliwo. I muszę powiedzieć że na początku wlewałam do niej '95 (benzynę) a wlałam '98 żeby ją przepalić i 100% różnicę zauważyłam, o niebo lepiej się zbiera, ładniej chodzi, lepiej ogólnie jeździ ;). Moja w trasie pali około 5 - 5,5 l/100 w mieście podchodzi do 7 ;), więc myślę że nie ma co narzekać :) To tyle jak narazie ode mnie :)

Co do wskaźnika biegów, oczywiście że da się zamontować, ale nie wiem czy to musi być jakiś konkretny czy nie. Sama o tym myślę ale to dopiero w następnym sezonie :)
Pozdrawiam i miłego użytkowania Erki no i oczywiście naszego forum ;)
Nie jeździj szybciej niż potrafisz myśleć !
Jeździjmy tak żeby było nas więcej, a nie mniej !
To, że milczę, nie znaczy, że nie mam nic do powiedzenia.
Awatar użytkownika
OloK
Motocyklista
Posty: 575
Rejestracja: 27 cze 2010, 22:49
Imię: Aleksander
Miejscowość: Złotoryja
Plecak: Brak :)
Garnek: AGV K-3
Numer GG: 7525884
Lokalizacja: Złotoryja
Kontakt:

Re: PROSZĘ O POMOC

Post autor: OloK »

Ja tego nie robilem w ERce lecz widziałem jak znojomy w swoim motorze to robil,
więc tak kolejność węzykow nie jest wazna, wazne jest aby pozniej kazdy byl na swoim miejscu,

odkrecasz korek ktory znajduje sie pod bakiem, potem sciagasz wężyk od chlodnicy do silnika noi dzieki sile grawitacji wszystko ladnie splynie. Plyn nie moze byc cieply a tym bardziej goracy bo przy probie odlanczania zostaniesz pochapany i poparzony

Jaki płyn Petrygo czy Borygo wystarczy, pojemność ukladu 0,7ltr (chyba dobrze pamietam)

napelnienie ukladu hmm wydaje mi sie poprzez zbiorniczek wyrownawczy pod siedzeniem oraz korek kory odkrecales do spuszenia plynu, odpowietrzenie nie mam pojecia, odkrecenie tego korka podczas pracy silnika?

jezeli sie myle prosze o poprawe bo nie jestem tej wypowiedzi pewny na 100% !!
Komar 2350 -> Piaggio Zip -> Suzukia Katana -> Kawasaki ER-5 -> ....
Galeria
Awatar użytkownika
Kamyk
Administrator
Administrator
Posty: 3375
Rejestracja: 19 cze 2010, 19:07
Imię: Rafał
Miejscowość: Bydgoszcz/Szczecin/Berlin
Plecak: Ewa
Garnek: Shoei XR-1000 / HJC
Skype: kaminski.rafal
Numer GG: 2697152
Motocykl: Testowy
Lokalizacja: Bydgoszcz/Szczecin/Berlin

Re: PROSZĘ O POMOC

Post autor: Kamyk »

Z tego co wiem i sie orientowalem, to nie da sie zamontowac wskaznika biegow w naszych sprzetach. Jeszcze w GPZ-ecie podobno sie da, ale tam jest jakos inaczej to rozwiazane.

Dlugo sie interesowalem tym tematem i na forum http://mojekawasaki.pl ludzie pisali, ze sie niestety nie da :(

Pozdrawiam,
Er5 -> SV 650 K3 -> ST xtz 750 '89 + ...
simbelmary
Podawacz śrubek
Posty: 7
Rejestracja: 08 wrz 2010, 20:06

Re: PROSZĘ O POMOC

Post autor: simbelmary »

Dziś wymieniłem chłodnicę. Ale nie znalazłem żadnego korka pod bakiem a może źle szukałem.
Zalałem układ płynem ale weszło (aż pod korek zbiorniczka pod siedzeniem) około 0,5l. Zrobiłem około 2 km i ze zbiorniczka nic nie ubyło. Jak odpowietrzyć moją kawunię?
Awatar użytkownika
OloK
Motocyklista
Posty: 575
Rejestracja: 27 cze 2010, 22:49
Imię: Aleksander
Miejscowość: Złotoryja
Plecak: Brak :)
Garnek: AGV K-3
Numer GG: 7525884
Lokalizacja: Złotoryja
Kontakt:

Re: PROSZĘ O POMOC

Post autor: OloK »

teraz przeczytalem w servisowce ze cały układ chlodzenia ma pojemnosc 1,7ltr

tutaj masz schemat całego układu, aby zobaczyc korek należy sciągnąć bak
http://img291.imageshack.us/img291/6821/chlodnicaz.jpg
Komar 2350 -> Piaggio Zip -> Suzukia Katana -> Kawasaki ER-5 -> ....
Galeria
simbelmary
Podawacz śrubek
Posty: 7
Rejestracja: 08 wrz 2010, 20:06

Re: PROSZĘ O POMOC

Post autor: simbelmary »

Dzięki za schemacik. Jutro po pracy będę dalej badał temat w warsztacie.
Awatar użytkownika
alfredo
Motorowerzysta
Posty: 53
Rejestracja: 14 wrz 2010, 20:47
Miejscowość: Olkusz
Lokalizacja: Krzeszowice
Kontakt:

Re: PROSZĘ O POMOC

Post autor: alfredo »

Chciałbym trochę się podpiąć do tematu. Dzisiaj wziąłem się za wymianę płynu chłodniczego. Całość ładnie zeszła, wlałem nowy, do zbiorniczka weszło około 0,5l. I tak jak u kolegi simbelmary - nie chce wejść więcej, Odpinałem wężyki, odpalałem silnik żeby się zagrzał i kompletnie nic. Nie chce wejść ani setka więcej. Jakieś pomysły? Jutro jak będzie już trochę jaśniej, sprawdzę drożność przewodów, ale prócz tego nic mi nie przychodzi do głowy.
maciekix
Motocyklista
Posty: 183
Rejestracja: 12 paź 2010, 21:29
Miejscowość: Staszów/Kraków
Plecak: Madzia;-)
Garnek: UVEX HELIX RS 750
Lokalizacja: Staszów/Kraków

Re: PROSZĘ O POMOC

Post autor: maciekix »

bo nie wlewa się do zbiorniczka kolego;-) tylko odkręca się bak(najpierw musisz odpiąć siedzisko) i pod zbiornikiem maż wlew. Tam wlewasz [płyn chłodniczy, do układy ma wejść 1,7 l.
maciekix
Motocyklista
Posty: 183
Rejestracja: 12 paź 2010, 21:29
Miejscowość: Staszów/Kraków
Plecak: Madzia;-)
Garnek: UVEX HELIX RS 750
Lokalizacja: Staszów/Kraków

Re: PROSZĘ O POMOC

Post autor: maciekix »

i nie wlewaj borygo tylko są specjalne płyny do chłodnic motocyklowych, w tej chwili nie pamietam nazwy ale jak pójdziesz do ,motocyklowego to ci powiedzą.
ODPOWIEDZ