Wyciek płynu chłodniczego
Moderatorzy: Miłosz, Kamyk, lucek, bartoszto, jotto, Kanc1erz
- JeGanG
- Motorowerzysta
- Posty: 72
- Rejestracja: 25 kwie 2011, 09:55
- Imię: Rafał
- Miejscowość: Wrocław
- Plecak: Nimo
- Garnek: Shoei Qwest
- Numer GG: 3780283
- Kontakt:
Wyciek płynu chłodniczego
Witam!
Właśnie wróciłem z przejażdżki po mieście, że pora odpowiednia i ruch mały to trochę pocisnąłem kawę (na krótkim odcinku).
Zajechałem pod dom i gdy zdjąłem buty zobaczyłem że mam jakieś plamki na prawym bucie.
Poszedłem z latarka do moto i się okazało że z prawej strony silnik jest lekko opluty.
Na palec jest to w miarę lepkie (coś jak olej) i zielonkawe. Na olej mi to nie wygląda, bo kolor mi nie pasuje, ale w zapachu trochę przypomina smar (nie wiem jak smakuje, nie odważyłem się... ).
Miejsce z którego wydobywa się ta substancja to ta mała dziurka z boku cylindra:
But miałem zaplamiony tylko jeden, ale wydaje mi się że przyschnięte ślady są także koło lewej dziurki.
Pytanie, co to jest (może być) za substancja, dla czego wycieka, jaka może tego być przyczyna?
Po co w ogóle są te otworki z boku cylindrów?
Właśnie wróciłem z przejażdżki po mieście, że pora odpowiednia i ruch mały to trochę pocisnąłem kawę (na krótkim odcinku).
Zajechałem pod dom i gdy zdjąłem buty zobaczyłem że mam jakieś plamki na prawym bucie.
Poszedłem z latarka do moto i się okazało że z prawej strony silnik jest lekko opluty.
Na palec jest to w miarę lepkie (coś jak olej) i zielonkawe. Na olej mi to nie wygląda, bo kolor mi nie pasuje, ale w zapachu trochę przypomina smar (nie wiem jak smakuje, nie odważyłem się... ).
Miejsce z którego wydobywa się ta substancja to ta mała dziurka z boku cylindra:
But miałem zaplamiony tylko jeden, ale wydaje mi się że przyschnięte ślady są także koło lewej dziurki.
Pytanie, co to jest (może być) za substancja, dla czego wycieka, jaka może tego być przyczyna?
Po co w ogóle są te otworki z boku cylindrów?
- DeFi
- Klubowicz
- Posty: 2397
- Rejestracja: 10 paź 2010, 20:25
- Imię: Rafał
- Miejscowość: Września
- Plecak: Brak
- Garnek: LS2
- Numer GG: 9958743
- Telefon: 783757397
- Motocykl: Yamaha FJR 1300 '01
- Lokalizacja: Września
Re: Wyciek?
Pocieknął ci płyn chłodniczy, wleciał w okolice prawej świecy a następnie tą dziurką na zewnątrz Przerabiałem to już
Sprawdź szczelność korka płynu chłodniczego
otworki są po to, by np wydostała się stamtąd woda bądź jak w twoim przypadku, płyn chłodniczy. Służy to temu by nie zalewało świec od góry
Sprawdź szczelność korka płynu chłodniczego
otworki są po to, by np wydostała się stamtąd woda bądź jak w twoim przypadku, płyn chłodniczy. Służy to temu by nie zalewało świec od góry
Kawasaki ER-5 '05 -> Kawasaki ZR-7 '00 ->Yamaha FJR 1300 '01
http://www.bikepics.com/members/defi/01fjr1300/
- Dzióbek
- Klubowicz
- Posty: 416
- Rejestracja: 12 sty 2011, 23:36
- Imię: Michał
- Miejscowość: Kalisz
- Plecak: Hania
- Garnek: Nitro
- Telefon: 511483837
- Lokalizacja: Pawłówek k. Kalisza (WLKP)
Re: Wyciek?
Tak jak pisze DeFi to może być korek lub cieknie z pod króćca płynu wchodzącego w głowicę - tam są gumowe o-ringi ( pisałem o tym w temacie o regulacji zaworów viewtopic.php?f=24&t=384) i też mógł "puścić" - koszt o-ringu to 30gr (słownie trzydzieści groszy ).
Po zdjęciu zbiornika paliwa sprawa powinna się wyjaśnić
Po zdjęciu zbiornika paliwa sprawa powinna się wyjaśnić
Jeżeli nie masz na utrzymaniu rodziny, nie grozi ci głód, nie jesteś Tutsi ani Hutu i te sprawy, to wystarczy, że odpowiesz sobie na jedno zajebiście, ale to zajebiście ważne pytanie - co lubię w życiu robić?...a potem zacznij to robić.
- JeGanG
- Motorowerzysta
- Posty: 72
- Rejestracja: 25 kwie 2011, 09:55
- Imię: Rafał
- Miejscowość: Wrocław
- Plecak: Nimo
- Garnek: Shoei Qwest
- Numer GG: 3780283
- Kontakt:
Re: Wyciek?
Czyli nie powinno być nic poważnego.
Sprawdzę to w tygodniu, niestety dzisiaj cały dzień poza domem byłem, główna atrakcja to kupno Olekowej ERrki.
Niestety dzień skończył się niezbyt szczęśliwie dla nowego kupca.
Wracając do tematu faktycznie z tego co widzę już w dzień to zafajdane są przewody pod bakiem, myślałem już że coś z silnikiem się złego dzieję
Dzięki za odpowiedź, jak się dowiem ocb to napiszę
-- 13 Cze 2011, 19:53 --
Dzisiaj ściągnąłem zbiornik
Płyn ucieka przez korek, cały ten moduł jest zachlapany, wydaje mi się że jakby szło z krućca to by w okolicach korka nie było płynu.
Teraz jak sprawdzić szczelność, odkręciłem kurek, nie wydaje się zużyty, uszczelki są dobre, jest lekki luz na tej sprężynce (czy to normalne?).
Nie wiem czy kupić nowy korek, czy dać grubszą uszczelkę? Na razie zakręciłem i jeżdżę.
-- 15 Cze 2011, 16:09 --
Po nitce do kłębka doszedłem do tego że cieknie z krućca (tego elementu gdzie się wkręca kurek od płynu chłodniczego) w miejscu gdzie przykręca się go do osłony termostatu. Wydmuchuje płyn przy wysokich obrotach (kolo 6-7k i więcej)
O tu: (Dzióbek, mam nadzieję że się nie obrazisz za wykorzystanie Twojego zdjęcia )
Dla wglądu wycinek z serwisówki:
Cieknie z połączenia tych elementów [1].
Teraz pytanie, żeby to uszczelnić będę musiał zmienić uszczelkę [2], zna ktoś może jaki wymiar ma ta uszczelka? Można ją dostać w "praktikerze" czy muszę po sklepach z częściami pytać (ASO?)?
Da radę to zrobić bez spuszczania płynu?
Ostatnia kwestia to dokręcenie później tych elementów, w instrukcji jest napisane że muszę dokręcić to momentem 11Nm, faktycznie muszę się trzymać tego, czy wystarczy że dokręcę po prostu i będzie grało? (nie mam klucza z tak niską podziałką)
Sprawdzę to w tygodniu, niestety dzisiaj cały dzień poza domem byłem, główna atrakcja to kupno Olekowej ERrki.
Niestety dzień skończył się niezbyt szczęśliwie dla nowego kupca.
Wracając do tematu faktycznie z tego co widzę już w dzień to zafajdane są przewody pod bakiem, myślałem już że coś z silnikiem się złego dzieję
Dzięki za odpowiedź, jak się dowiem ocb to napiszę
-- 13 Cze 2011, 19:53 --
Dzisiaj ściągnąłem zbiornik
Płyn ucieka przez korek, cały ten moduł jest zachlapany, wydaje mi się że jakby szło z krućca to by w okolicach korka nie było płynu.
Teraz jak sprawdzić szczelność, odkręciłem kurek, nie wydaje się zużyty, uszczelki są dobre, jest lekki luz na tej sprężynce (czy to normalne?).
Nie wiem czy kupić nowy korek, czy dać grubszą uszczelkę? Na razie zakręciłem i jeżdżę.
-- 15 Cze 2011, 16:09 --
Po nitce do kłębka doszedłem do tego że cieknie z krućca (tego elementu gdzie się wkręca kurek od płynu chłodniczego) w miejscu gdzie przykręca się go do osłony termostatu. Wydmuchuje płyn przy wysokich obrotach (kolo 6-7k i więcej)
O tu: (Dzióbek, mam nadzieję że się nie obrazisz za wykorzystanie Twojego zdjęcia )
Dla wglądu wycinek z serwisówki:
Cieknie z połączenia tych elementów [1].
Teraz pytanie, żeby to uszczelnić będę musiał zmienić uszczelkę [2], zna ktoś może jaki wymiar ma ta uszczelka? Można ją dostać w "praktikerze" czy muszę po sklepach z częściami pytać (ASO?)?
Da radę to zrobić bez spuszczania płynu?
Ostatnia kwestia to dokręcenie później tych elementów, w instrukcji jest napisane że muszę dokręcić to momentem 11Nm, faktycznie muszę się trzymać tego, czy wystarczy że dokręcę po prostu i będzie grało? (nie mam klucza z tak niską podziałką)
Ostatnio zmieniony 15 cze 2011, 16:18 przez JeGanG, łącznie zmieniany 1 raz.
- DeFi
- Klubowicz
- Posty: 2397
- Rejestracja: 10 paź 2010, 20:25
- Imię: Rafał
- Miejscowość: Września
- Plecak: Brak
- Garnek: LS2
- Numer GG: 9958743
- Telefon: 783757397
- Motocykl: Yamaha FJR 1300 '01
- Lokalizacja: Września
Re: Wyciek?
1 - tak, będziesz musiał uszczelnić
2 - Bez spuszczania płynu raczej się nie obędzie
3 - jak rozbierzesz to idziesz z oringiem do jakiegoś rolniczego/technicznego sklepu i powinni ci dopasować
4 - sądzę że jak dokręcisz do końca, ale nie za mocno, to będzie git.
Wartości są podane po to by nie zerwać gwintu bo bądź co bądź jest to aluminium - delikatny materiał.
2 - Bez spuszczania płynu raczej się nie obędzie
3 - jak rozbierzesz to idziesz z oringiem do jakiegoś rolniczego/technicznego sklepu i powinni ci dopasować
4 - sądzę że jak dokręcisz do końca, ale nie za mocno, to będzie git.
Wartości są podane po to by nie zerwać gwintu bo bądź co bądź jest to aluminium - delikatny materiał.
Kawasaki ER-5 '05 -> Kawasaki ZR-7 '00 ->Yamaha FJR 1300 '01
http://www.bikepics.com/members/defi/01fjr1300/
- JeGanG
- Motorowerzysta
- Posty: 72
- Rejestracja: 25 kwie 2011, 09:55
- Imię: Rafał
- Miejscowość: Wrocław
- Plecak: Nimo
- Garnek: Shoei Qwest
- Numer GG: 3780283
- Kontakt:
Re: Wyciek?
Heh, to o zmianie uszczelki to nie było pytanie Bardziej stwierdzenie.
Pytam czy ktoś z góry wie jaki jest jej rozmiar, bo nie bardzo mam miejsce pod domem na zrobienie tego, więc jak już się zabiorę, to wolałbym mieć wszystkie części pod ręką.
-- 15 Cze 2011, 19:10 --
Obyło się bez spuszczania płynu, jedyne co się ulało to ilość zawarta w krućcu, ale to przewidziałem i podlożyłem szmaty wcześniej, więc nic nie zalało.
Uszczelki nigdzie nie mogłem znaleźć, w końcu okazało się że mój mechanik miał
Wszystko już cacy, nic nie cieknie.
Do zamknięcia
Pytam czy ktoś z góry wie jaki jest jej rozmiar, bo nie bardzo mam miejsce pod domem na zrobienie tego, więc jak już się zabiorę, to wolałbym mieć wszystkie części pod ręką.
-- 15 Cze 2011, 19:10 --
Obyło się bez spuszczania płynu, jedyne co się ulało to ilość zawarta w krućcu, ale to przewidziałem i podlożyłem szmaty wcześniej, więc nic nie zalało.
Uszczelki nigdzie nie mogłem znaleźć, w końcu okazało się że mój mechanik miał
Wszystko już cacy, nic nie cieknie.
Do zamknięcia
- Dzióbek
- Klubowicz
- Posty: 416
- Rejestracja: 12 sty 2011, 23:36
- Imię: Michał
- Miejscowość: Kalisz
- Plecak: Hania
- Garnek: Nitro
- Telefon: 511483837
- Lokalizacja: Pawłówek k. Kalisza (WLKP)
Re: Wyciek?
Pewnie, że się nie obrażę, po to wrzuciłem, żeby korzystaćO tu: (Dzióbek, mam nadzieję że się nie obrazisz za wykorzystanie Twojego zdjęcia )
Od niedzieli nie miałem zbyt dużo czasu, żeby śledzić forum, ale cieszę się, że udało się usunąć usterkę.
Teraz nic tylko nakręcać km na licznik
Pozdro
Jeżeli nie masz na utrzymaniu rodziny, nie grozi ci głód, nie jesteś Tutsi ani Hutu i te sprawy, to wystarczy, że odpowiesz sobie na jedno zajebiście, ale to zajebiście ważne pytanie - co lubię w życiu robić?...a potem zacznij to robić.
- Spinu
- Motorowerzysta
- Posty: 62
- Rejestracja: 19 sty 2011, 20:17
- Imię: Michał
- Miejscowość: Kraków
- Garnek: Shark
- Motocykl: Cagiva Raptor 650
- Lokalizacja: Kraków
Re: Wyciek?
po przeczytaniu tematu zszedłem do siebie bo widziałem podobne zacieki. podniosłem bak bo świece były do czyszczenia i okazuje sie że dokłądnie w tym samym miejscu od spodu jest nieszczelność. moze to jakaś częsta usterka więc proponuje gdzieś przypiąć temat. a twórcy dziękuje. masz browar
-
- Rowerzysta
- Posty: 19
- Rejestracja: 20 lis 2012, 11:43
- Imię: Miłosz
- Miejscowość: Kraków
- Garnek: Astone GTB
Re: Wyciek płynu chłodniczego
Trochę odświeżę. Kwestia podobna, tylko sprawdziłem i leje się z innego miejsca.
Miejscem przecieku jest gdzieś łączenie w środku tych dwóch rur.
Teraz pytanie - wymieniać cały termostat? A może nie trzeba wymieniać tylko sprawdzić uszczelkę. Ale wtedy kolejne pytanie: czy można się do środka jakoś dostać i sprawdzić uszczelkę? A jak da się tam dostać to w jaki sposób? Bo wygląda mi to na pierwszy rzut oka na nierozbieralne.
Macie jakieś pomysły?
I swoją drogą: czy jest jakiś zawór upustowy z chłodnicy? Czy powinienem po prostu odpiąć któryś z dolnych wężyków przy chłodnicy i w ten sposób spuścić płyn z układu chłodzącego?
Miejscem przecieku jest gdzieś łączenie w środku tych dwóch rur.
Teraz pytanie - wymieniać cały termostat? A może nie trzeba wymieniać tylko sprawdzić uszczelkę. Ale wtedy kolejne pytanie: czy można się do środka jakoś dostać i sprawdzić uszczelkę? A jak da się tam dostać to w jaki sposób? Bo wygląda mi to na pierwszy rzut oka na nierozbieralne.
Macie jakieś pomysły?
I swoją drogą: czy jest jakiś zawór upustowy z chłodnicy? Czy powinienem po prostu odpiąć któryś z dolnych wężyków przy chłodnicy i w ten sposób spuścić płyn z układu chłodzącego?
- cici0201
- Motocyklista
- Posty: 233
- Rejestracja: 08 kwie 2013, 21:53
- Imię: Krystian
- Miejscowość: Kutno
- Garnek: LS2 FF370
Re: Wyciek płynu chłodniczego
Jeżeli chodzi o połączenie tych "rurek" z obudową termostatu to da się to rozłączyć. Wydaje mi się ze jest to prostu wciskane. Jest rurka a na niej oring. Wystarczy pewnie wymienić ten oring bo pewnie się zużył.
A co do spuszczania płynu to robisz to przez odkręcenie śrubki pod pompą wody. Dokładnie masz w manualu.
A co do spuszczania płynu to robisz to przez odkręcenie śrubki pod pompą wody. Dokładnie masz w manualu.