Regulacja zaworów

Gotowe rozwiązania naszych użytkowników.

Moderatorzy: Miłosz, Kamyk, lucek, bartoszto, jotto, Kanc1erz

Awatar użytkownika
Lish
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 957
Rejestracja: 24 wrz 2010, 21:56
Imię: Karol
Miejscowość: Piaseczno
Plecak: Kiti
Garnek: biały
Telefon: 500366623
Motocykl: fzs600 pies
Kontakt:

Re: Regulacja zaworów

Post autor: Lish »

Jak masz tak w serwisówce to tak przykręcaj. Moim zdaniem to nie średnica śrub ma znaczenie, a materiał z jakiego zrobione są odlewy.
Sklep Motocyklowy Warszawa - moto NUMiK
Awatar użytkownika
Thyone
Motorowerzysta
Posty: 57
Rejestracja: 22 sty 2013, 21:06
Imię: Majkel
Miejscowość: Śląsk
Garnek: Scorpion EXO-2000
Numer GG: 1525827
Motocykl: Z750S

Re: Regulacja zaworów

Post autor: Thyone »

Mam mały problem.

Jestem w trakcie robienia Mojej regulacji zaworów (później może ewentualnie czyszczenia i synchronizacji gaźników).

Od wczoraj stoję w miejscu bo mam pewne wątpliwości co do tego czy nie użyłem zbyt dużej siły podczas dokręcania pokrywy zaworowej. Niestety nie posiadałem (jeszcze) klucza z tak niską podziałką sił i dokręcałem na wyczucie :x

Obrazek

Nie miałbym się czym za bardzo przejmować gdyby nie fakt, że w efekcie uszczelka wystaje troszkę poza obrys tworzony przez komorę silnika.

Tak wyglądają efekty:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Czy jest jakiś sens to na ten moment ruszać czy może lepiej poskręcać wszystko mniej więcej do kupy żeby móc odpalić silnik, porządnie rozgrzać i zobaczyć czy dzieje się coś ciekawego? :cry:
Kanc1erz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 895
Rejestracja: 07 kwie 2014, 08:58
Imię: Michał
Miejscowość: Ornontowice k/Gliwic
Garnek: Scorpion EXO-1200
Numer GG: 8278420
Motocykl: SV-650SF

Re: Regulacja zaworów

Post autor: Kanc1erz »

Cześć Thyone, dawno nie było Twoich gifów :)
Obrazek


Wszystko jest w normie. Tak to ma wyglądać :)
Przejedź się i zobaczysz czy cieknie, ale moim zdaniem nie powinno ;)
ER-5 1998r. Od 07.04.2014r.
SV650S 2007r. Od 29.04.2018r.
Chętnie pomogę również w zakresie projektowania elektroniki oraz szeroko rozumianej informatyki i komputerów.
Awatar użytkownika
Lish
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 957
Rejestracja: 24 wrz 2010, 21:56
Imię: Karol
Miejscowość: Piaseczno
Plecak: Kiti
Garnek: biały
Telefon: 500366623
Motocykl: fzs600 pies
Kontakt:

Re: Regulacja zaworów

Post autor: Lish »

Według mnie jest ok. Jezeli jeszcze użyłeś silikonu to w ogóle spoko.
Awatar użytkownika
Thyone
Motorowerzysta
Posty: 57
Rejestracja: 22 sty 2013, 21:06
Imię: Majkel
Miejscowość: Śląsk
Garnek: Scorpion EXO-2000
Numer GG: 1525827
Motocykl: Z750S

Re: Regulacja zaworów

Post autor: Thyone »

Obrazek

A już myślałem.. :) I taka odpowiedź bardzo mnie cieszy :D

Ale mimo wszystko przed gaźnikami poskładam ją do kupy, odpalę, rozgrzeję i te takie tam..

Bo przecież gaźniki mogę wyciągnąć z zalanym układem chłodniczym, cnie?
Czy nie? :D

Dzięki Panowie! ;)
Awatar użytkownika
Corr
Motocyklista
Posty: 697
Rejestracja: 21 maja 2012, 13:04
Imię: Adam
Miejscowość: Zabrze
Motocykl: Kawasaki ZX-6R 05'

Re: Regulacja zaworów

Post autor: Corr »

Nie da się za bardzo zgnieść uszczelki bo te śruby mają niegwintowaną część na której się opierają i nie da się ich "za głęboko" wkręcić ;)

Co do dokręcania ich to albo z wyczuciem bez klucza albo dobrym kluczem z małym zakresem, nie próbuj dokręcać na moment kluczem o szerokim zakresie siły... Nie pytaj skąd wiem, ale te śruby bardzo łatwo ukręcić :lol:

Gaźniki demontować z zalanym układem chłodniczym to nie bardzo, bo przez nie też przepływa płyn(układ ogrzewania paliwa). Chyba, że odepniesz te wężyki i zaślepisz bo w sumie dostęp do nich jest dobry, a potem tylko uzupełnić ubytek, ale nie wiem bo nigdy tak nie próbowałem :D
Kawasaki Er5 99' -> Kawasaki ZX-6R 636 05'
Awatar użytkownika
Thyone
Motorowerzysta
Posty: 57
Rejestracja: 22 sty 2013, 21:06
Imię: Majkel
Miejscowość: Śląsk
Garnek: Scorpion EXO-2000
Numer GG: 1525827
Motocykl: Z750S

Re: Regulacja zaworów

Post autor: Thyone »

Ok, ok. Wielkie dzięki za info.
Myślałem, żeby właśnie przed zabraniem się za gaźniki 'posłuchać' czy wszystko gra jak powinno po zrobieniu luzów zaworowych ale co mi tam.. :D

Mam jeszcze jedną małą wątpliwość. Nie miałem pod ręką niczego czym mógłbym wyczyścić dokładnie cały osad wokół króćców idących z termostatu przed ich wyciągnięciem i w efekcie trochę syfu poleciało w otchłań głowicy. Chciałem to tak zostawić ale może macie jakieś inne zdanie na ten temat?
Może warto byłoby przelać przez cały układ stary płyn chłodniczy wlewając go właśnie od tych otworów na króćce?
Czy może zalać cały układ starym płynem, rozgrzać silnik i dopiero zlać? :?

Co do samego czyszczenia i synchronizacji gaźników to będę pewnie trochę błądził po omacku bo niestety nie dorobiliśmy się jeszcze na forum obszernego poradnika co robić krok po kroku :roll:

Podbijam bo gdzieś zniknęło z 'nowych postów' :shock:
Awatar użytkownika
Lish
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 957
Rejestracja: 24 wrz 2010, 21:56
Imię: Karol
Miejscowość: Piaseczno
Plecak: Kiti
Garnek: biały
Telefon: 500366623
Motocykl: fzs600 pies
Kontakt:

Re: Regulacja zaworów

Post autor: Lish »

No zadanie dla Dzióbka przy kolejnym serwisie gaźników - porządny tutorial ;)
dawidqwerty1993
Podawacz śrubek
Posty: 10
Rejestracja: 18 maja 2015, 17:19
Imię: Dawid
Miejscowość: Września
Plecak: Tak :)
Garnek: Kask na łbie :)

Re: Regulacja zaworów

Post autor: dawidqwerty1993 »

Mam pytanie, czy te miedziane rurki olejowe są po prostu włożone i dokręcone śrubką? Czy są wciskane i dokręcone śrubką?
daniel90
Motocyklista
Posty: 119
Rejestracja: 15 wrz 2014, 19:49
Imię: Daniel
Miejscowość: Wołomin
Garnek: Uvex Boss 525

Re: Regulacja zaworów

Post autor: daniel90 »

Wciskane i dokrecane.
ODPOWIEDZ