Gmole typu "klatka" - kilka wskazówek
Moderatorzy: Miłosz, Kamyk, lucek, bartoszto, jotto, Kanc1erz
- Dzióbek
- Klubowicz
- Posty: 416
- Rejestracja: 12 sty 2011, 23:36
- Imię: Michał
- Miejscowość: Kalisz
- Plecak: Hania
- Garnek: Nitro
- Telefon: 511483837
- Lokalizacja: Pawłówek k. Kalisza (WLKP)
Gmole typu "klatka" - kilka wskazówek
Kilka wskazówek jak wykonać gmole małym nakładem sił i środków
Na początek przepraszam Czaro85 - pytałeś mnie na początku zimy o te gmole, a ja zapomniałem
Wrzucam do "Zrób to sam", może się komuś przyda.
Co będzie potrzebne? :
1. Najtrudniejsze do skombinowania w garażowych warunkach - giętarka do rur i spawarka lub Migomat - pewnie jakby popytać to ktoś ze znajomych ma i użyczy
Używam takiej giętarki za ok. 300zł i już się kilka razy zwróciła - powstały gmole do ER-5-tek, BIG-a i kilka stelaży pod kufry 2. Wiertarka i wiertło M10
3. ok. 2 metry rury bez szwu, średnica zewnętrzna 22mm, 2mm ścianka - ok. 10zł metr
4. ok. 30 cm płaskownika 30x4 (szerokość x grubość) - leżał w garażu kawałek, nie wiem ile kosztował
5. 2 sztuki obejm do rur 32-35mm - takie skręcane z dwóch części z gumową uszczelką w środku - ok.5 zł sztuka
6. 50 cm gwintowanego pręta M10 o twardości 8.8 - 10zł metr - powstaną z niego dwie szpilki, 27cm i 20 cm do zamocowania gmoli
7. 4 nakrętki M10 z tzw. kontrą (gumowy oring wewnątrz, zapobiegający odkręcaniu), 4 podkładki płaskie M10 - koszt ok. 5 zł
Wymiary na zdjęciach podane są od rurki do rurki "od wewnętrznej" i należy traktować je orientacyjnie - projekt powstawał w trakcie tworzenia "w czasie rzeczywistym" , zgodnie z zasadą "najpierw tnij, a później jakoś się to dopasuje"
Gmole były "testowane", gdy siostra uczyła się jeździć motocyklem i spisują się dobrze - strat w ludziach i sprzęcie nie było
Zdjęcia poglądowe:
Moje: Łolesa: Szczegóły:
Gmole powinny odstawać od silnika na szerokość podnóżków - im szerzej, tym mniejsze straty, przy glebie, a stopa mieści się pomiędzy setem z podłożem, nie zostanie przygnieciona motocyklem.
Nie można też przesadzić z szerokością, żeby nie były szersze niż motocykl.
Mocowanie górne, przód: Mocowanie górne, tył, lewe:
Płaskownik trzeba lekko podciąć, żeby mieścił się pomiędzy ramę a obudowę zębatki. Mocowanie górne, tył, prawe (od strony sprzęgła): Mocowanie dolne: Kwestia wykończenia zależy od fantazji wykonującego.
Ja wyszlifowałem spawy turbinką z kamieniem szlifierskim, a następnie pomalowałem farbą Ben Braven Ferrobond - farba typu "3 w jednym" typu Hamerajd, ale lepiej się nanosi, można malować pistoletem i tworzy "gumiastą" warstwę odporną na ścieranie. Dostępna w marketach budowlanych - 30zł za litr, będzie potrzebne ok. 200ml + rozpuszczalnik. Kolor grafitowy idealnie pasuje do oryginalnego koloru ramy w ER-ce
Przeniosłem foty na serwer. /jotto
Na początek przepraszam Czaro85 - pytałeś mnie na początku zimy o te gmole, a ja zapomniałem
Wrzucam do "Zrób to sam", może się komuś przyda.
Co będzie potrzebne? :
1. Najtrudniejsze do skombinowania w garażowych warunkach - giętarka do rur i spawarka lub Migomat - pewnie jakby popytać to ktoś ze znajomych ma i użyczy
Używam takiej giętarki za ok. 300zł i już się kilka razy zwróciła - powstały gmole do ER-5-tek, BIG-a i kilka stelaży pod kufry 2. Wiertarka i wiertło M10
3. ok. 2 metry rury bez szwu, średnica zewnętrzna 22mm, 2mm ścianka - ok. 10zł metr
4. ok. 30 cm płaskownika 30x4 (szerokość x grubość) - leżał w garażu kawałek, nie wiem ile kosztował
5. 2 sztuki obejm do rur 32-35mm - takie skręcane z dwóch części z gumową uszczelką w środku - ok.5 zł sztuka
6. 50 cm gwintowanego pręta M10 o twardości 8.8 - 10zł metr - powstaną z niego dwie szpilki, 27cm i 20 cm do zamocowania gmoli
7. 4 nakrętki M10 z tzw. kontrą (gumowy oring wewnątrz, zapobiegający odkręcaniu), 4 podkładki płaskie M10 - koszt ok. 5 zł
Wymiary na zdjęciach podane są od rurki do rurki "od wewnętrznej" i należy traktować je orientacyjnie - projekt powstawał w trakcie tworzenia "w czasie rzeczywistym" , zgodnie z zasadą "najpierw tnij, a później jakoś się to dopasuje"
Gmole były "testowane", gdy siostra uczyła się jeździć motocyklem i spisują się dobrze - strat w ludziach i sprzęcie nie było
Zdjęcia poglądowe:
Moje: Łolesa: Szczegóły:
Gmole powinny odstawać od silnika na szerokość podnóżków - im szerzej, tym mniejsze straty, przy glebie, a stopa mieści się pomiędzy setem z podłożem, nie zostanie przygnieciona motocyklem.
Nie można też przesadzić z szerokością, żeby nie były szersze niż motocykl.
Mocowanie górne, przód: Mocowanie górne, tył, lewe:
Płaskownik trzeba lekko podciąć, żeby mieścił się pomiędzy ramę a obudowę zębatki. Mocowanie górne, tył, prawe (od strony sprzęgła): Mocowanie dolne: Kwestia wykończenia zależy od fantazji wykonującego.
Ja wyszlifowałem spawy turbinką z kamieniem szlifierskim, a następnie pomalowałem farbą Ben Braven Ferrobond - farba typu "3 w jednym" typu Hamerajd, ale lepiej się nanosi, można malować pistoletem i tworzy "gumiastą" warstwę odporną na ścieranie. Dostępna w marketach budowlanych - 30zł za litr, będzie potrzebne ok. 200ml + rozpuszczalnik. Kolor grafitowy idealnie pasuje do oryginalnego koloru ramy w ER-ce
Przeniosłem foty na serwer. /jotto
Jeżeli nie masz na utrzymaniu rodziny, nie grozi ci głód, nie jesteś Tutsi ani Hutu i te sprawy, to wystarczy, że odpowiesz sobie na jedno zajebiście, ale to zajebiście ważne pytanie - co lubię w życiu robić?...a potem zacznij to robić.
- czaro85
- Klubowicz
- Posty: 438
- Rejestracja: 28 mar 2012, 13:20
- Imię: Cezary
- Miejscowość: Maków Mazowiecki
- Plecak: Agnieszka
- Garnek: HJC FG-15
- Numer GG: 5485371
Re: Gmole typu "klatka" - kilka wskazówek
Dzięki Dzióbek o takim opisie to nawet nie marzyłem
Ostatnio zmieniony 04 mar 2013, 13:35 przez czaro85, łącznie zmieniany 1 raz.
Virago 535 '88 -> Kawasaki ER-5 '03 -> ???
- Kamyk
- Administrator
- Posty: 3375
- Rejestracja: 19 cze 2010, 19:07
- Imię: Rafał
- Miejscowość: Bydgoszcz/Szczecin/Berlin
- Plecak: Ewa
- Garnek: Shoei XR-1000 / HJC
- Skype: kaminski.rafal
- Numer GG: 2697152
- Motocykl: Testowy
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Szczecin/Berlin
Re: Gmole typu "klatka" - kilka wskazówek
Dziobek w wolnym czasie powinnien odpalic pelna produkcje i sprzedawac
Kamyk
Kamyk
Er5 -> SV 650 K3 -> ST xtz 750 '89 + ...
- DeFi
- Klubowicz
- Posty: 2397
- Rejestracja: 10 paź 2010, 20:25
- Imię: Rafał
- Miejscowość: Września
- Plecak: Brak
- Garnek: LS2
- Numer GG: 9958743
- Telefon: 783757397
- Motocykl: Yamaha FJR 1300 '01
- Lokalizacja: Września
Re: Gmole typu "klatka" - kilka wskazówek
Ja z chęcią bym przyodział ZRkę w gmole "made by Dzióbek"
Kawasaki ER-5 '05 -> Kawasaki ZR-7 '00 ->Yamaha FJR 1300 '01
http://www.bikepics.com/members/defi/01fjr1300/
- Corr
- Motocyklista
- Posty: 697
- Rejestracja: 21 maja 2012, 13:04
- Imię: Adam
- Miejscowość: Zabrze
- Motocykl: Kawasaki ZX-6R 05'
Re: Gmole typu "klatka" - kilka wskazówek
Czy takie gmole bardzo ograniczają prześwit w zakręcie?
Kawasaki Er5 99' -> Kawasaki ZX-6R 636 05'
- Dzióbek
- Klubowicz
- Posty: 416
- Rejestracja: 12 sty 2011, 23:36
- Imię: Michał
- Miejscowość: Kalisz
- Plecak: Hania
- Garnek: Nitro
- Telefon: 511483837
- Lokalizacja: Pawłówek k. Kalisza (WLKP)
Re: Gmole typu "klatka" - kilka wskazówek
Nie ograniczają, oponę można spokojnie zamknąć i jeszcze sporo miejsca do podłoża zostaje - testowane na GlossglocknerCorr pisze:Czy takie gmole bardzo ograniczają prześwit w zakręcie?
Spójrz na trzecie zdjęcie od góry (motocykl Łoles'a) - można sobie wyobrazić, jak bardzo trzeba by się położyć, żeby przeszlifować gmolem.
Kamyk - produkował nie będę - robi się ciepło, jeździć się chce
Jeżeli nie masz na utrzymaniu rodziny, nie grozi ci głód, nie jesteś Tutsi ani Hutu i te sprawy, to wystarczy, że odpowiesz sobie na jedno zajebiście, ale to zajebiście ważne pytanie - co lubię w życiu robić?...a potem zacznij to robić.
- Corr
- Motocyklista
- Posty: 697
- Rejestracja: 21 maja 2012, 13:04
- Imię: Adam
- Miejscowość: Zabrze
- Motocykl: Kawasaki ZX-6R 05'
Re: Gmole typu "klatka" - kilka wskazówek
Wolałem dopytać bo ze zdjęć tak dokładnie nie widać, dzięki za info Zabieram się za te gmole ale wiecznie są jakieś pilniejsze inwestycje no i u mnie i tak silnik najgorzej się prezentuje
Kawasaki Er5 99' -> Kawasaki ZX-6R 636 05'
-
- Motocyklista
- Posty: 311
- Rejestracja: 06 sty 2013, 15:55
- Imię: Kamil
- Miejscowość: Jarosław
- Garnek: HJC RPHA 11 Plus
- Motocykl: ZX6R
- Kontakt:
Re: Gmole typu "klatka" - kilka wskazówek
Świetna sprawa.
Przyda się przy robieniu
Przyda się przy robieniu
Kawasaki ER-5 ---> Kawasaki ZX6R 636 '05
Mój garaż!
Łona - ĄĘ
Marzeń się nie odkłada... To na marzenia się składa!
Pigwa
Mój garaż!
Łona - ĄĘ
Marzeń się nie odkłada... To na marzenia się składa!
Pigwa
-
- Rowerzysta
- Posty: 34
- Rejestracja: 27 paź 2016, 16:55
- Imię: Ewelina
- Miejscowość: Rzeszòw
- Garnek: HJC CS15
- Motocykl: Kawasaki er 5
Re: Gmole typu "klatka" - kilka wskazówek
Super post bardzo przydatny ponieważ czekam na gmole i widzę,ze bez problemu je zaloze sama