Gmole typu "klatka" - kilka wskazówek

Gotowe rozwiązania naszych użytkowników.

Moderatorzy: Miłosz, Kamyk, lucek, bartoszto, jotto, Kanc1erz

Awatar użytkownika
Dzióbek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 416
Rejestracja: 12 sty 2011, 23:36
Imię: Michał
Miejscowość: Kalisz
Plecak: Hania
Garnek: Nitro
Telefon: 511483837
Lokalizacja: Pawłówek k. Kalisza (WLKP)

Gmole typu "klatka" - kilka wskazówek

Post autor: Dzióbek »

Kilka wskazówek jak wykonać gmole małym nakładem sił i środków :D
Na początek przepraszam Czaro85 - pytałeś mnie na początku zimy o te gmole, a ja zapomniałem :omg: :oops:
Wrzucam do "Zrób to sam", może się komuś przyda.

Co będzie potrzebne? :
1. Najtrudniejsze do skombinowania w garażowych warunkach - giętarka do rur i spawarka lub Migomat - pewnie jakby popytać to ktoś ze znajomych ma i użyczy :)
Używam takiej giętarki za ok. 300zł i już się kilka razy zwróciła - powstały gmole do ER-5-tek, BIG-a i kilka stelaży pod kufry :)
1.jpg
2. Wiertarka i wiertło M10
3. ok. 2 metry rury bez szwu, średnica zewnętrzna 22mm, 2mm ścianka - ok. 10zł metr
4. ok. 30 cm płaskownika 30x4 (szerokość x grubość) - leżał w garażu kawałek, nie wiem ile kosztował :)
5. 2 sztuki obejm do rur 32-35mm - takie skręcane z dwóch części z gumową uszczelką w środku - ok.5 zł sztuka
6. 50 cm gwintowanego pręta M10 o twardości 8.8 - 10zł metr - powstaną z niego dwie szpilki, 27cm i 20 cm do zamocowania gmoli
7. 4 nakrętki M10 z tzw. kontrą (gumowy oring wewnątrz, zapobiegający odkręcaniu), 4 podkładki płaskie M10 - koszt ok. 5 zł

Wymiary na zdjęciach podane są od rurki do rurki "od wewnętrznej" i należy traktować je orientacyjnie - projekt powstawał w trakcie tworzenia "w czasie rzeczywistym" :D , zgodnie z zasadą "najpierw tnij, a później jakoś się to dopasuje" :)

Gmole były "testowane", gdy siostra uczyła się jeździć motocyklem i spisują się dobrze - strat w ludziach i sprzęcie nie było :)

Zdjęcia poglądowe:
Moje:
2.jpg
3.jpg
Łolesa:
4.jpg
5.jpg
Szczegóły:
Gmole powinny odstawać od silnika na szerokość podnóżków - im szerzej, tym mniejsze straty, przy glebie, a stopa mieści się pomiędzy setem z podłożem, nie zostanie przygnieciona motocyklem.
Nie można też przesadzić z szerokością, żeby nie były szersze niż motocykl.
6.jpg
7.jpg
8.jpg


Mocowanie górne, przód:
9.jpg
Mocowanie górne, tył, lewe:
Płaskownik trzeba lekko podciąć, żeby mieścił się pomiędzy ramę a obudowę zębatki.
10.jpg
Mocowanie górne, tył, prawe (od strony sprzęgła):
11.jpg
Mocowanie dolne:
12.jpg
Kwestia wykończenia zależy od fantazji wykonującego.
Ja wyszlifowałem spawy turbinką z kamieniem szlifierskim, a następnie pomalowałem farbą Ben Braven Ferrobond - farba typu "3 w jednym" typu Hamerajd, ale lepiej się nanosi, można malować pistoletem i tworzy "gumiastą" warstwę odporną na ścieranie. Dostępna w marketach budowlanych - 30zł za litr, będzie potrzebne ok. 200ml + rozpuszczalnik. Kolor grafitowy idealnie pasuje do oryginalnego koloru ramy w ER-ce :)

Przeniosłem foty na serwer.:) /jotto
Jeżeli nie masz na utrzymaniu rodziny, nie grozi ci głód, nie jesteś Tutsi ani Hutu i te sprawy, to wystarczy, że odpowiesz sobie na jedno zajebiście, ale to zajebiście ważne pytanie - co lubię w życiu robić?...a potem zacznij to robić.
Sklep Motocyklowy Warszawa - moto NUMiK
Awatar użytkownika
czaro85
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 438
Rejestracja: 28 mar 2012, 13:20
Imię: Cezary
Miejscowość: Maków Mazowiecki
Plecak: Agnieszka
Garnek: HJC FG-15
Numer GG: 5485371

Re: Gmole typu "klatka" - kilka wskazówek

Post autor: czaro85 »

Dzięki Dzióbek o takim opisie to nawet nie marzyłem :D
Ostatnio zmieniony 04 mar 2013, 13:35 przez czaro85, łącznie zmieniany 1 raz.
Virago 535 '88 -> Kawasaki ER-5 '03 -> ???
Awatar użytkownika
Kamyk
Administrator
Administrator
Posty: 3375
Rejestracja: 19 cze 2010, 19:07
Imię: Rafał
Miejscowość: Bydgoszcz/Szczecin/Berlin
Plecak: Ewa
Garnek: Shoei XR-1000 / HJC
Skype: kaminski.rafal
Numer GG: 2697152
Motocykl: Testowy
Lokalizacja: Bydgoszcz/Szczecin/Berlin

Re: Gmole typu "klatka" - kilka wskazówek

Post autor: Kamyk »

Dziobek w wolnym czasie powinnien odpalic pelna produkcje i sprzedawac ;)

Kamyk
Er5 -> SV 650 K3 -> ST xtz 750 '89 + ...
Awatar użytkownika
DeFi
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2397
Rejestracja: 10 paź 2010, 20:25
Imię: Rafał
Miejscowość: Września
Plecak: Brak
Garnek: LS2
Numer GG: 9958743
Telefon: 783757397
Motocykl: Yamaha FJR 1300 '01
Lokalizacja: Września

Re: Gmole typu "klatka" - kilka wskazówek

Post autor: DeFi »

Ja z chęcią bym przyodział ZRkę w gmole "made by Dzióbek"
Obrazek
Kawasaki ER-5 '05 -> Kawasaki ZR-7 '00 ->Yamaha FJR 1300 '01
http://www.bikepics.com/members/defi/01fjr1300/
Awatar użytkownika
Corr
Motocyklista
Posty: 697
Rejestracja: 21 maja 2012, 13:04
Imię: Adam
Miejscowość: Zabrze
Motocykl: Kawasaki ZX-6R 05'

Re: Gmole typu "klatka" - kilka wskazówek

Post autor: Corr »

Czy takie gmole bardzo ograniczają prześwit w zakręcie?
Kawasaki Er5 99' -> Kawasaki ZX-6R 636 05'
Awatar użytkownika
Dzióbek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 416
Rejestracja: 12 sty 2011, 23:36
Imię: Michał
Miejscowość: Kalisz
Plecak: Hania
Garnek: Nitro
Telefon: 511483837
Lokalizacja: Pawłówek k. Kalisza (WLKP)

Re: Gmole typu "klatka" - kilka wskazówek

Post autor: Dzióbek »

Corr pisze:Czy takie gmole bardzo ograniczają prześwit w zakręcie?
Nie ograniczają, oponę można spokojnie zamknąć i jeszcze sporo miejsca do podłoża zostaje - testowane na Glossglockner :)
Spójrz na trzecie zdjęcie od góry (motocykl Łoles'a) - można sobie wyobrazić, jak bardzo trzeba by się położyć, żeby przeszlifować gmolem.

Kamyk - produkował nie będę - robi się ciepło, jeździć się chce :)
Jeżeli nie masz na utrzymaniu rodziny, nie grozi ci głód, nie jesteś Tutsi ani Hutu i te sprawy, to wystarczy, że odpowiesz sobie na jedno zajebiście, ale to zajebiście ważne pytanie - co lubię w życiu robić?...a potem zacznij to robić.
Awatar użytkownika
Corr
Motocyklista
Posty: 697
Rejestracja: 21 maja 2012, 13:04
Imię: Adam
Miejscowość: Zabrze
Motocykl: Kawasaki ZX-6R 05'

Re: Gmole typu "klatka" - kilka wskazówek

Post autor: Corr »

Wolałem dopytać bo ze zdjęć tak dokładnie nie widać, dzięki za info ;) Zabieram się za te gmole ale wiecznie są jakieś pilniejsze inwestycje no i u mnie i tak silnik najgorzej się prezentuje :lol:
Kawasaki Er5 99' -> Kawasaki ZX-6R 636 05'
pigwa
Motocyklista
Posty: 311
Rejestracja: 06 sty 2013, 15:55
Imię: Kamil
Miejscowość: Jarosław
Garnek: HJC RPHA 11 Plus
Motocykl: ZX6R
Kontakt:

Re: Gmole typu "klatka" - kilka wskazówek

Post autor: pigwa »

Świetna sprawa. :)
Przyda się przy robieniu :P
Kawasaki ER-5 ---> Kawasaki ZX6R 636 '05
Mój garaż! :)
Łona - ĄĘ
Marzeń się nie odkłada... To na marzenia się składa!
Pigwa
Ewcia
Rowerzysta
Posty: 34
Rejestracja: 27 paź 2016, 16:55
Imię: Ewelina
Miejscowość: Rzeszòw
Garnek: HJC CS15
Motocykl: Kawasaki er 5

Re: Gmole typu "klatka" - kilka wskazówek

Post autor: Ewcia »

Super post bardzo przydatny ponieważ czekam na gmole i widzę,ze bez problemu je zaloze sama :D
ODPOWIEDZ