
Wymiana oleju i uszczelniaczy w lagach
Moderatorzy: Miłosz, Kamyk, lucek, bartoszto, jotto, Kanc1erz
- Corr
- Motocyklista
- Posty: 697
- Rejestracja: 21 maja 2012, 13:04
- Imię: Adam
- Miejscowość: Zabrze
- Motocykl: Kawasaki ZX-6R 05'
Re: Wymiana oleju i uszczelniaczy w lagach
Nie ma innej rady, próbuj tak jak jotto napisał do skutku, po prostu trzeba więcej siły a nie wd 40
ewentualnie wepchnij go "głębiej" to może się odblokuje

Kawasaki Er5 99' -> Kawasaki ZX-6R 636 05'
- jotto
- Klubowicz
- Posty: 1115
- Rejestracja: 03 sie 2011, 11:53
- Imię: Marek
- Miejscowość: Gdańsk
- Motocykl: Africa Twin
Re: Wymiana oleju i uszczelniaczy w lagach
Spróbuj zaprzeć o coś lagę i wtedy ją ściskać. Próbuj energicznymi ruchami jak i silnymi i powolnymi, po jakimś czasie na pewno wyskoczy.

-
- Motorowerzysta
- Posty: 53
- Rejestracja: 14 lut 2014, 13:09
- Imię: -
- Miejscowość: Wrocław
- Garnek: HJC CS-14
Re: Wymiana oleju i uszczelniaczy w lagach
ja mam pytanie - czemu w tej czynności trzeba ODKRĘCAĆ odpowiednim momentem? Moment obrotowy przy odkręcaniu też ma wpływ na śrubę?

- DeFi
- Klubowicz
- Posty: 2397
- Rejestracja: 10 paź 2010, 20:25
- Imię: Rafał
- Miejscowość: Września
- Plecak: Brak
- Garnek: LS2
- Numer GG: 9958743
- Telefon: 783757397
- Motocykl: Yamaha FJR 1300 '01
- Lokalizacja: Września
Re: Wymiana oleju i uszczelniaczy w lagach
Domyślam się że podane wartości momentu są do wykorzystania przy dokręcaniu. Z tego co wiem to w kluczach dynamometrycznych ustawiony moment nie działa przy odkręcaniu (bądź dokręcaniu lewej śruby).
Chyba że to mój klucz jest taki ubogi, że działa tylko w jedną stronę
Chyba że to mój klucz jest taki ubogi, że działa tylko w jedną stronę

Kawasaki ER-5 '05 -> Kawasaki ZR-7 '00 ->Yamaha FJR 1300 '01
http://www.bikepics.com/members/defi/01fjr1300/
-
- Motorowerzysta
- Posty: 53
- Rejestracja: 14 lut 2014, 13:09
- Imię: -
- Miejscowość: Wrocław
- Garnek: HJC CS-14
Re: Wymiana oleju i uszczelniaczy w lagach
też tak właśnie pomyślałem, ale wolę zapytać, wiadomo... 

- DeFi
- Klubowicz
- Posty: 2397
- Rejestracja: 10 paź 2010, 20:25
- Imię: Rafał
- Miejscowość: Września
- Plecak: Brak
- Garnek: LS2
- Numer GG: 9958743
- Telefon: 783757397
- Motocykl: Yamaha FJR 1300 '01
- Lokalizacja: Września
Re: Wymiana oleju i uszczelniaczy w lagach
Do demontażu i montażu (szcególnie) zawleczki kapselka zalecam obecność drugiej osoby, coby docisnęła kapselek.

Kawasaki ER-5 '05 -> Kawasaki ZR-7 '00 ->Yamaha FJR 1300 '01
http://www.bikepics.com/members/defi/01fjr1300/
- Dzióbek
- Klubowicz
- Posty: 416
- Rejestracja: 12 sty 2011, 23:36
- Imię: Michał
- Miejscowość: Kalisz
- Plecak: Hania
- Garnek: Nitro
- Telefon: 511483837
- Lokalizacja: Pawłówek k. Kalisza (WLKP)
Re: Wymiana oleju i uszczelniaczy w lagach
Tak jak napisał DeFi - momenty dotyczą dokręcania - tak to opisałem, żeby nie dublować zdjęć 

Jeżeli nie masz na utrzymaniu rodziny, nie grozi ci głód, nie jesteś Tutsi ani Hutu i te sprawy, to wystarczy, że odpowiesz sobie na jedno zajebiście, ale to zajebiście ważne pytanie - co lubię w życiu robić?...a potem zacznij to robić.
Re: Wymiana oleju i uszczelniaczy w lagach
Witam wszystkich!
...dołączę się do tematu.
Czy ktoś z was mierzył może długość sprężyny podczas wymiany oleju i uszczelniaczy?
Mam Kawasaki z rocznika 1999 i jej długość wynosi 430 mm.
Z serwisówce natomiast nie ma podanych długości sprężyn dla mojego rocznika.
Podane są tylko następujące informacje:
od 2001r. do 2003r. długość sprężyny wynosi 338.5 mm, wymiana sprężyny gdy ma mniej niż 332 mm.
od 2004r. do 200Xr. długość sprężyny wynosi 438.5 mm, wymiana sprężyny gdy ma mniej niż 430 mm.
Czyżby moje moto miało przód od nowszego modelu?
Robię kompletny remont przedniego zawieszenia i chciałem wymienić sprężyny na progresywne bo od samego dobijania przedniego zawieszenia rzeźbię klaksonem w błotniku rowki (tak mocno zawieszenie schodzi w dół
)
Natomiast na znanym portalu aukcyjnym, znalazłem oferty gdzie sprężyny sprzedawane są dla modeli od 1997r oraz od 2001r(podobno są 40 mm krótsze od poprzednich). Dla modeli od 2004r nie znalazłem nigdzie oferty.
A więc co wybrać?
Pozdrawiam,
Zatan
Zapraszam do powitalni. //jotto
...dołączę się do tematu.
Czy ktoś z was mierzył może długość sprężyny podczas wymiany oleju i uszczelniaczy?
Mam Kawasaki z rocznika 1999 i jej długość wynosi 430 mm.
Z serwisówce natomiast nie ma podanych długości sprężyn dla mojego rocznika.
Podane są tylko następujące informacje:
od 2001r. do 2003r. długość sprężyny wynosi 338.5 mm, wymiana sprężyny gdy ma mniej niż 332 mm.
od 2004r. do 200Xr. długość sprężyny wynosi 438.5 mm, wymiana sprężyny gdy ma mniej niż 430 mm.
Czyżby moje moto miało przód od nowszego modelu?
Robię kompletny remont przedniego zawieszenia i chciałem wymienić sprężyny na progresywne bo od samego dobijania przedniego zawieszenia rzeźbię klaksonem w błotniku rowki (tak mocno zawieszenie schodzi w dół

Natomiast na znanym portalu aukcyjnym, znalazłem oferty gdzie sprężyny sprzedawane są dla modeli od 1997r oraz od 2001r(podobno są 40 mm krótsze od poprzednich). Dla modeli od 2004r nie znalazłem nigdzie oferty.
A więc co wybrać?
Pozdrawiam,
Zatan
Zapraszam do powitalni. //jotto
-
- Motocyklista
- Posty: 311
- Rejestracja: 06 sty 2013, 15:55
- Imię: Kamil
- Miejscowość: Jarosław
- Garnek: HJC RPHA 11 Plus
- Motocykl: ZX6R
- Kontakt:
Re: Wymiana oleju i uszczelniaczy w lagach
Kurczę akurat mam ERkę bez przedniej opony, ale nie mam klucza dynamometrycznego...
Jak go załatwię zaraz wezmę się za zmianę oleju. Ekstra poradnik
-- 02 Mar 2015, 12:23 --
Siemka
Zabrałem się w końcu za wymianę uszczelniaczy i oleju według tego poradnika i stanąłem na punkcie 10:
Pozdrawiam
Jak go załatwię zaraz wezmę się za zmianę oleju. Ekstra poradnik

-- 02 Mar 2015, 12:23 --
Siemka

Zabrałem się w końcu za wymianę uszczelniaczy i oleju według tego poradnika i stanąłem na punkcie 10:
Uszczelniacz przeciwkurzowy zdjąłem, druciany pierścień też i teraz jeśli dobrze rozumiem powinienem wydłubać stary uszczelniacz? Czy rozdzielić lagi i on sam zejdzie?10. Zdejmujemy uszczelniacz przeciwkurzowy i druciany pierścień zabezpieczający oraz "właściwy" uszczelniacz.
Pozdrawiam
Kawasaki ER-5 ---> Kawasaki ZX6R 636 '05
Mój garaż!
Łona - ĄĘ
Marzeń się nie odkłada... To na marzenia się składa!
Pigwa
Mój garaż!

Łona - ĄĘ
Marzeń się nie odkłada... To na marzenia się składa!
Pigwa
- jotto
- Klubowicz
- Posty: 1115
- Rejestracja: 03 sie 2011, 11:53
- Imię: Marek
- Miejscowość: Gdańsk
- Motocykl: Africa Twin
Re: Wymiana oleju i uszczelniaczy w lagach
Jeżeli wymieniasz sam uszczelniacz bez oleju to nie musisz rozdzielać lag. Tak mi się wydaje, chociaż nie jestem pewny czy uda Ci się go wyjąć bez rozdzielania.
