Strona 2 z 4

Re: Uślizg tylnego koła przy redukcji

: 26 cze 2012, 17:27
autor: radziorek15
Mi 2 razy też zablokowało, ale tylko jak redukowałem na 1

Re: Uślizg tylnego koła przy redukcji

: 26 cze 2012, 23:31
autor: cybek
Mlody94 pisze:W praktyce chyba nikt tego nie używa ale może komuś się to spodoba.
Ja próbowałem tak redukować, to właśnie wtedy miałem wrażenie szarpnięcia. Może za dużo gazu? Starałem się minimalnie podnieść obroty.

Re: Uślizg tylnego koła przy redukcji

: 26 cze 2012, 23:52
autor: piter3105
Hm..gazu rzeczywiście trzeba minimalnie, tylko całą procedurę trzeba przeprowadzić ekspresowo, tak jakby jednocześnie sprzęgło, przegazówka z wciśnięciem dźwigni zmiany biegów w dół i zaraz odpuścić sprzęgło z dodaniem gazu. Jeśli jest za wolno to co z tego, że podniesiemy obroty skoro zanim znowu sprzęgniemy to obroty spadną a potem gwałtownie podskoczą po redukcji i efektem będzie właśnie szarpnięcie.

Re: Uślizg tylnego koła przy redukcji

: 27 cze 2012, 14:54
autor: Crass
nie wyborazam sobie jazdy bez miedzygazu,pomijam oczywiscie zejsca z 2 na 1

Re: Uślizg tylnego koła przy redukcji

: 27 cze 2012, 15:11
autor: jejkujejku
międzygazu ? a co to takiego?

Re: Uślizg tylnego koła przy redukcji

: 27 cze 2012, 16:46
autor: Mlody94
Przeczytaj cały temat :)
2 strony to nie dużo.

Re: Uślizg tylnego koła przy redukcji

: 27 cze 2012, 19:55
autor: Corr
Gdzieś czytałem, że nie powinno się redukować do jedynki w czasie jazdy? Jak myślicie.

Swoją drogą to rzeczywiście rzadko tak robię bo jedynka jest o wiele krótsza od dwójki, ewentualnie tocząc się wrzucam na luz potem pierwszy bieg. Może stąd ta opinia wyżej bo nie wydaje mi się żeby to było szkodliwe dla skrzyni.

Re: Uślizg tylnego koła przy redukcji

: 27 cze 2012, 21:58
autor: piter3105
Ja do jedynki redukuję jak już na prawdę ledwo co się toczy motocykl. Ogólnie staram się z jedynki tylko ruszać.

Re: Uślizg tylnego koła przy redukcji

: 28 cze 2012, 16:49
autor: cybek
A też macie tak, że często musicie pare razy żonglować góra/dół, żeby wpaść na luz?

Re: Uślizg tylnego koła przy redukcji

: 28 cze 2012, 22:04
autor: Lish
Mlody94 pisze:W praktyce chyba nikt tego nie używa ale może komuś się to spodoba.
Mi się wydaje, że właśnie w praktyce większość motocvyklistów używa redukcji z międzygazem. To jest poprostu wygodniejsze, bezpieczniejsze i zdrowsze dla skrzyni... Wiadomo, że na początku trzeba opanować motocykl, ale warto się od razu tego uczyć.

No i pamiętać - nie redukować w złożeniu ;) Ja mam takie "ulubione" skrzyżowanie w Lublinie (lipowej z racławickimi), gdzie na początku notorycznie w złożeniu redukowałem bieg (jeszcze bez przegazówki). Oczywiście do momentu jak mi się tył uślizgnął i już oczyma wyobraźni widziałem cały przystanek śmiejących się ludzi ;)