Uślizg tylnego koła przy redukcji

Bezpieczeństwo jazdy i wszystko związane z jazdą.

Moderatorzy: Miłosz, Kamyk, lucek, bartoszto, jotto

Awatar użytkownika
Kamil_HP
Motocyklista
Posty: 273
Rejestracja: 01 lip 2011, 18:28
Imię: Kamil
Miejscowość: Aleksandrów Łódzki
Plecak: Dorota
Motocykl: Krossy Vento, Level

Re: Uślizg tylnego koła przy redukcji

Post autor: Kamil_HP »

Przegazówki to podstawa przy redukcji. Zawsze redukuję z międzygazem. We krwi mam też hamowanie silnikiem, które doskonale pomaga wyhamować motocykl jak się nagle zapali czerwone światło, a jedziemy z duża prędkością. W takich sytuacjach zrzucam szybko biegi z międzygazem przy naprawdę wysokich obrotach.
ER-5 '07 --> SV650S '07 --> w planach KTM
Sklep Motocyklowy Warszawa - moto NUMiK
Awatar użytkownika
jejkujejku
Motocyklista
Posty: 164
Rejestracja: 19 mar 2012, 11:49
Imię: Piotr
Miejscowość: Warszawa
Plecak: Wożę Iwonkę :)
Garnek: SHARK
Skype: piotr.silarow
Numer GG: 2372615
Telefon: 506037745
Kontakt:

Re: Uślizg tylnego koła przy redukcji

Post autor: jejkujejku »

popróbuję :)
Mam nadzieje że nie będzie gleby :P
Awatar użytkownika
Dani66
Motorowerzysta
Posty: 75
Rejestracja: 05 cze 2011, 18:29
Imię: Daniel
Miejscowość: RSA
Garnek: Suomy Apex

Re: Uślizg tylnego koła przy redukcji

Post autor: Dani66 »

Nawet z przegazówką można zblokować koło delikatnie, ale to fajne uczucie jak w supermoto o ile ktoś nie jest początkujący.
Awatar użytkownika
jotto
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1115
Rejestracja: 03 sie 2011, 11:53
Imię: Marek
Miejscowość: Gdańsk
Motocykl: Africa Twin

Re: Uślizg tylnego koła przy redukcji

Post autor: jotto »

Może coś ze mną nie tak, ale lubię jak jestem pochylony i tyle koło mi ucieka np. na pasach i po chwili łapie przyczepność. Adrenalina momentalnie podskakuje. Grunt to nie odpuścić gazu, a nawet go dodać w takich sytuacjach.
Obrazek
Awatar użytkownika
Lish
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 957
Rejestracja: 24 wrz 2010, 21:56
Imię: Karol
Miejscowość: Piaseczno
Plecak: Kiti
Garnek: biały
Telefon: 500366623
Motocykl: fzs600 pies
Kontakt:

Re: Uślizg tylnego koła przy redukcji

Post autor: Lish »

jotto pisze:(...) lubię jak jestem pochylony i tyle koło mi ucieka np. na pasach i po chwili łapie przyczepność (...)
Gorzej jak nie odzyska przyczepności ;)
cybek
Motocyklista
Posty: 187
Rejestracja: 24 wrz 2011, 20:13
Imię: Michał
Miejscowość: Małopolska
Garnek: Shark S700

Re: Uślizg tylnego koła przy redukcji

Post autor: cybek »

Lish pisze:
jotto pisze:(...) lubię jak jestem pochylony i tyle koło mi ucieka np. na pasach i po chwili łapie przyczepność (...)
Gorzej jak nie odzyska przyczepności ;)
To wtedy kierujący uzyska przyczepność z asfaltem.
Awatar użytkownika
Corr
Motocyklista
Posty: 697
Rejestracja: 21 maja 2012, 13:04
Imię: Adam
Miejscowość: Zabrze
Motocykl: Kawasaki ZX-6R 05'

Re: Uślizg tylnego koła przy redukcji

Post autor: Corr »

jotto pisze:Może coś ze mną nie tak, ale lubię jak jestem pochylony i tyle koło mi ucieka np. na pasach i po chwili łapie przyczepność. Adrenalina momentalnie podskakuje. Grunt to nie odpuścić gazu, a nawet go dodać w takich sytuacjach.
To chyba masz mikro poślizgi :lol: . W przypadku poślizgu tylnego koła w zakręcie dodanie gazu = gleba...
Oczywiście jak już lecisz bokiem to lepiej trzymać gaz bo każdy woli low od high side'a, ale to w sytauacji gdy już jest za późno na opanowanie poślizgu.
Kawasaki Er5 99' -> Kawasaki ZX-6R 636 05'
Awatar użytkownika
Lish
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 957
Rejestracja: 24 wrz 2010, 21:56
Imię: Karol
Miejscowość: Piaseczno
Plecak: Kiti
Garnek: biały
Telefon: 500366623
Motocykl: fzs600 pies
Kontakt:

Re: Uślizg tylnego koła przy redukcji

Post autor: Lish »

i weź tu się zdecyduj czy chcesz hi czy low jak moto się wali w łuku ;)
Awatar użytkownika
jotto
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1115
Rejestracja: 03 sie 2011, 11:53
Imię: Marek
Miejscowość: Gdańsk
Motocykl: Africa Twin

Re: Uślizg tylnego koła przy redukcji

Post autor: jotto »

High slide bardziej widowiskowy :D
Obrazek
Awatar użytkownika
Corr
Motocyklista
Posty: 697
Rejestracja: 21 maja 2012, 13:04
Imię: Adam
Miejscowość: Zabrze
Motocykl: Kawasaki ZX-6R 05'

Re: Uślizg tylnego koła przy redukcji

Post autor: Corr »

Lish pisze:i weź tu się zdecyduj czy chcesz hi czy low jak moto się wali w łuku ;)
ja liczę, że skoro wiem czym to się różni i jak jest powodowane to w razie jakiejś sytuacji awaryjnej mózg podświadomie wybierze "lepszą" opcję :lol:
Kawasaki Er5 99' -> Kawasaki ZX-6R 636 05'
ODPOWIEDZ