Uślizg tylnego koła przy redukcji

Bezpieczeństwo jazdy i wszystko związane z jazdą.

Moderatorzy: Miłosz, Kamyk, lucek, bartoszto, jotto

Awatar użytkownika
radziorek15
Motocyklista
Posty: 550
Rejestracja: 10 lip 2011, 14:50
Imię: Radosław
Miejscowość: Białystok
Plecak: słowianka
Garnek: xr-1100 shoei
Numer GG: 9519818
Telefon: 693457668

Re: Uślizg tylnego koła przy redukcji

Post autor: radziorek15 »

Mi 2 razy też zablokowało, ale tylko jak redukowałem na 1
er-5 + SV650S
Sklep Motocyklowy Warszawa - moto NUMiK
cybek
Motocyklista
Posty: 187
Rejestracja: 24 wrz 2011, 20:13
Imię: Michał
Miejscowość: Małopolska
Garnek: Shark S700

Re: Uślizg tylnego koła przy redukcji

Post autor: cybek »

Mlody94 pisze:W praktyce chyba nikt tego nie używa ale może komuś się to spodoba.
Ja próbowałem tak redukować, to właśnie wtedy miałem wrażenie szarpnięcia. Może za dużo gazu? Starałem się minimalnie podnieść obroty.
piter3105
Motocyklista
Posty: 628
Rejestracja: 24 sty 2011, 18:19
Imię: Piotr
Miejscowość: Ciechanów/Wrocław
Plecak: Ania
Garnek: LS2
Motocykl: BMW R 1100 RT

Re: Uślizg tylnego koła przy redukcji

Post autor: piter3105 »

Hm..gazu rzeczywiście trzeba minimalnie, tylko całą procedurę trzeba przeprowadzić ekspresowo, tak jakby jednocześnie sprzęgło, przegazówka z wciśnięciem dźwigni zmiany biegów w dół i zaraz odpuścić sprzęgło z dodaniem gazu. Jeśli jest za wolno to co z tego, że podniesiemy obroty skoro zanim znowu sprzęgniemy to obroty spadną a potem gwałtownie podskoczą po redukcji i efektem będzie właśnie szarpnięcie.
Awatar użytkownika
Crass
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 237
Rejestracja: 06 gru 2011, 17:57
Imię: Krystian
Miejscowość: Wawa/Ochota
Garnek: Shark
Kontakt:

Re: Uślizg tylnego koła przy redukcji

Post autor: Crass »

nie wyborazam sobie jazdy bez miedzygazu,pomijam oczywiscie zejsca z 2 na 1
kilka filmików i nie tylko :)
http://www.motocyklista.net
Awatar użytkownika
jejkujejku
Motocyklista
Posty: 164
Rejestracja: 19 mar 2012, 11:49
Imię: Piotr
Miejscowość: Warszawa
Plecak: Wożę Iwonkę :)
Garnek: SHARK
Skype: piotr.silarow
Numer GG: 2372615
Telefon: 506037745
Kontakt:

Re: Uślizg tylnego koła przy redukcji

Post autor: jejkujejku »

międzygazu ? a co to takiego?
Awatar użytkownika
Mlody94
Motorowerzysta
Posty: 96
Rejestracja: 12 maja 2012, 17:29
Imię: Piotr
Miejscowość: Kraków
Garnek: Shark S700
Numer GG: 9098126

Re: Uślizg tylnego koła przy redukcji

Post autor: Mlody94 »

Przeczytaj cały temat :)
2 strony to nie dużo.
Obrazek
Awatar użytkownika
Corr
Motocyklista
Posty: 697
Rejestracja: 21 maja 2012, 13:04
Imię: Adam
Miejscowość: Zabrze
Motocykl: Kawasaki ZX-6R 05'

Re: Uślizg tylnego koła przy redukcji

Post autor: Corr »

Gdzieś czytałem, że nie powinno się redukować do jedynki w czasie jazdy? Jak myślicie.

Swoją drogą to rzeczywiście rzadko tak robię bo jedynka jest o wiele krótsza od dwójki, ewentualnie tocząc się wrzucam na luz potem pierwszy bieg. Może stąd ta opinia wyżej bo nie wydaje mi się żeby to było szkodliwe dla skrzyni.
Kawasaki Er5 99' -> Kawasaki ZX-6R 636 05'
piter3105
Motocyklista
Posty: 628
Rejestracja: 24 sty 2011, 18:19
Imię: Piotr
Miejscowość: Ciechanów/Wrocław
Plecak: Ania
Garnek: LS2
Motocykl: BMW R 1100 RT

Re: Uślizg tylnego koła przy redukcji

Post autor: piter3105 »

Ja do jedynki redukuję jak już na prawdę ledwo co się toczy motocykl. Ogólnie staram się z jedynki tylko ruszać.
cybek
Motocyklista
Posty: 187
Rejestracja: 24 wrz 2011, 20:13
Imię: Michał
Miejscowość: Małopolska
Garnek: Shark S700

Re: Uślizg tylnego koła przy redukcji

Post autor: cybek »

A też macie tak, że często musicie pare razy żonglować góra/dół, żeby wpaść na luz?
Awatar użytkownika
Lish
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 957
Rejestracja: 24 wrz 2010, 21:56
Imię: Karol
Miejscowość: Piaseczno
Plecak: Kiti
Garnek: biały
Telefon: 500366623
Motocykl: fzs600 pies
Kontakt:

Re: Uślizg tylnego koła przy redukcji

Post autor: Lish »

Mlody94 pisze:W praktyce chyba nikt tego nie używa ale może komuś się to spodoba.
Mi się wydaje, że właśnie w praktyce większość motocvyklistów używa redukcji z międzygazem. To jest poprostu wygodniejsze, bezpieczniejsze i zdrowsze dla skrzyni... Wiadomo, że na początku trzeba opanować motocykl, ale warto się od razu tego uczyć.

No i pamiętać - nie redukować w złożeniu ;) Ja mam takie "ulubione" skrzyżowanie w Lublinie (lipowej z racławickimi), gdzie na początku notorycznie w złożeniu redukowałem bieg (jeszcze bez przegazówki). Oczywiście do momentu jak mi się tył uślizgnął i już oczyma wyobraźni widziałem cały przystanek śmiejących się ludzi ;)
ODPOWIEDZ