Zamykanie opony
Moderatorzy: Miłosz, Kamyk, lucek, bartoszto, jotto
- Kamyk
- Administrator
- Posty: 3375
- Rejestracja: 19 cze 2010, 19:07
- Imię: Rafał
- Miejscowość: Bydgoszcz/Szczecin/Berlin
- Plecak: Ewa
- Garnek: Shoei XR-1000 / HJC
- Skype: kaminski.rafal
- Numer GG: 2697152
- Motocykl: Testowy
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Szczecin/Berlin
Re: Zamykanie opony
Zamknieta opona to opona do konca starta. Do samego rantu tak jak pisze czaro85 - nie ma innego wytlumaczenia
Kamyk
Kamyk
Er5 -> SV 650 K3 -> ST xtz 750 '89 + ...
- Corr
- Motocyklista
- Posty: 697
- Rejestracja: 21 maja 2012, 13:04
- Imię: Adam
- Miejscowość: Zabrze
- Motocykl: Kawasaki ZX-6R 05'
Re: Zamykanie opony
http://www.scigacz.pl/zamknac,opone,310,lw.html
Ja się bardziej skłaniam do takiego tłumaczenia tego terminu. Wiadomo, jak się dużo jeździ po zakrętach to się w końcu zetrze ale chodzi o samą "umiejętność" tak mocnego pochylenia motocykla- moim zdaniem
Ja się bardziej skłaniam do takiego tłumaczenia tego terminu. Wiadomo, jak się dużo jeździ po zakrętach to się w końcu zetrze ale chodzi o samą "umiejętność" tak mocnego pochylenia motocykla- moim zdaniem
Kawasaki Er5 99' -> Kawasaki ZX-6R 636 05'
- jotto
- Klubowicz
- Posty: 1115
- Rejestracja: 03 sie 2011, 11:53
- Imię: Marek
- Miejscowość: Gdańsk
- Motocykl: Africa Twin
Re: Zamykanie opony
ja myślę, że można to pogodzić.
Zamykanie opony - zejście nisko (na kolano)
Zamknięta opona - opona ze zużytym całą szerokością bieżnikiem
Zamykanie opony - zejście nisko (na kolano)
Zamknięta opona - opona ze zużytym całą szerokością bieżnikiem
- czaro85
- Klubowicz
- Posty: 438
- Rejestracja: 28 mar 2012, 13:20
- Imię: Cezary
- Miejscowość: Maków Mazowiecki
- Plecak: Agnieszka
- Garnek: HJC FG-15
- Numer GG: 5485371
Re: Zamykanie opony
Jestem za
Przy czym nie zmienia to faktu że oba pojęcia są dosyć trudne do wykonania na naszych sprzętach, mam kumpla z ZX-6R i u niego opona już dawno zdarta .
Przy czym nie zmienia to faktu że oba pojęcia są dosyć trudne do wykonania na naszych sprzętach, mam kumpla z ZX-6R i u niego opona już dawno zdarta .
Virago 535 '88 -> Kawasaki ER-5 '03 -> ???
Re: Zamykanie opony
http://zapodaj.net/18b17cc22f84b.jpg.html
(gdzies zgubilem /niewiem czy mam fotki domknietej opony)
haidenau domkłem z obu stron na ulicy (domkłem czyli od lawej do prawej była uzywana guma zdarta)
powoli powoli z tygodnia na tydzien i sie domkly opony.
przy domykaniu opon na er 5 szorujesz podnozkiem/butem po asfalcie (mi osobiscie szkoda butow na takie zabawy -mam turystyczne)
Obecnie nie jara mnie zeby domykac opony poprostu smigam sobie po winklach i skrecam a czy pozamykam opony czy nie wisi mi to.
Nalezy pamietać ze domykanie opon na patelniach jest bardzo niebezpieczne 1 blad i ladujesz na przeciwnym pasie albo wbijasz sie w barierke
jesli nisko pochylacie sie w zakretach zdemontujcie gmole.
pozdro
(gdzies zgubilem /niewiem czy mam fotki domknietej opony)
haidenau domkłem z obu stron na ulicy (domkłem czyli od lawej do prawej była uzywana guma zdarta)
powoli powoli z tygodnia na tydzien i sie domkly opony.
przy domykaniu opon na er 5 szorujesz podnozkiem/butem po asfalcie (mi osobiscie szkoda butow na takie zabawy -mam turystyczne)
Obecnie nie jara mnie zeby domykac opony poprostu smigam sobie po winklach i skrecam a czy pozamykam opony czy nie wisi mi to.
Nalezy pamietać ze domykanie opon na patelniach jest bardzo niebezpieczne 1 blad i ladujesz na przeciwnym pasie albo wbijasz sie w barierke
jesli nisko pochylacie sie w zakretach zdemontujcie gmole.
pozdro
vfr800fi
- thomsonicus
- Motocyklista
- Posty: 116
- Rejestracja: 12 cze 2011, 16:35
- Imię: Pan
- Miejscowość: Krasnystaw
- Garnek: KBC VR1X Irid
- Numer GG: 3534487
- Kontakt:
Re: Zamykanie opony
Jeszcze zależy jakie opony się zamontuje do ER5. Jak jest płaski, turystyczny kartofel to łatwo go zamknąć choćby na górskich agrafkach i jeśli ktoś się tego nie spodziewa to można wyglebić. W ER przy rozmiarze 130/110 kształt opony robi dość sporą różnicę, jeśli ma się nieodpowiednio dobrany zestaw (okrągły tył i płaski turystyczny przód) to nawet na zwykłych zakrętach moto się "giba" i potrafi nabrać pod/nad-sterownej charakterystyki.
Ja teraz mam kiepskawo dobrany zestaw i moto zrobiło się trochę podsterowne, na zimnych gumach przód na mieście potrafi trochę uciec. Na torze tył domknięty do końca a przód tak:
Ja teraz mam kiepskawo dobrany zestaw i moto zrobiło się trochę podsterowne, na zimnych gumach przód na mieście potrafi trochę uciec. Na torze tył domknięty do końca a przód tak:
- Miłosz
- Klubowicz
- Posty: 1303
- Rejestracja: 29 kwie 2011, 22:57
- Imię: Miłosz
- Miejscowość: Plewiska/Poznań
- Plecak: Monika
- Garnek: HJC
- Numer GG: 3369519
- Motocykl: Gsf 1200N K5
Re: Zamykanie opony
Pięknie wytłumaczone thomsonicus, to kolejny dowód, że jednak warto chyba opony wymieniać razem i na ten sam komplet
- Corr
- Motocyklista
- Posty: 697
- Rejestracja: 21 maja 2012, 13:04
- Imię: Adam
- Miejscowość: Zabrze
- Motocykl: Kawasaki ZX-6R 05'
Re: Zamykanie opony
thomsonicus, to jest przyklejony brud po drifterach o których wspominałeś w innym wątku? czy może opona tak się "sfatygowała" ? W sumie dziwne bo pirelli sport demon to nie jest jakaś miękka torowa opona, wbrew nazwie
Na jakim ciśnieniu jeździsz?
Na jakim ciśnieniu jeździsz?
Kawasaki Er5 99' -> Kawasaki ZX-6R 636 05'
- thomsonicus
- Motocyklista
- Posty: 116
- Rejestracja: 12 cze 2011, 16:35
- Imię: Pan
- Miejscowość: Krasnystaw
- Garnek: KBC VR1X Irid
- Numer GG: 3534487
- Kontakt:
Re: Zamykanie opony
Śmigałem na ciśnieniu 2.1, po rozgrzaniu przód miał 2.3, tył 2.4. Ten syf na środku przykleił się z betonu po którym przejechałem do "pit stopu", natomiast boki tak lecą jak się rozgrzeją. Jak latałem na Battalaxach 45 (bodajże) to łatwiej było je rozgrzać i guma wałkowała się z opony z taką łatwością że można było palcami wydrzeć gumę z opony.