Pora na aktualizację po sezonie 2015 Udało się zaliczyć po parę razy Stary Kisielin, Radom i Tor Jastrząb, niestety na obiekt z prawdziwego zdarzenia jak np. Poznań zabrakło okazji i funduszy więc opiszę jedyny nowy tor, Radom i Kisielin omawiałem we wcześniejszych postach.
http://www.torjastrzab.pl/index.php
położony około 20 km od Radomia, dojazd wciąż w budowie, więc ostatnie kilka kilometrów trzeba pokonać piaszczystą drogą, lub skrótem przez pole
Forma szkolenia:
- czuwa nad szkoleniem Artur Wajda, przed jazdami wprowadzenie i omówienie zasad panujących na torze
- podział na grupy wdg własnej oceny, po kilku sesjach niestety nie zauważyłem weryfikacji przez instruktorów, więc zdarzały się spore różnice w prędkości uczestników w tym samym czasie na torze
- pierwsze 2 sesje za instruktorem, którzy pokazują linię przejazdu
- następne sesje to zasadniczo formuła jazd swobodnych
Nitka:
- wyjątkowy obiekt, który można zmieniać na wiele sposobów, byłem tam 2 razy i za każdym razem trasa była zupełnie inna do nauki techniki idealne rozwiązanie, bo eliminuje jazdę "na pamięć" przy kolejnych wizytach, ale nie można śledzić postępów mierząc czasy przejazdów przy kolejnych treningach na torze
- na wyróżnienie zasługuje wzniesienie, które znajduje się na nitce toru, w moim przypadku okazało się bardzo skuteczne w przełamywaniu strachu przed gumowaniem moto, jednak są pewnie mniej stresujące metody więc polecam uważać gdy na szczycie wzniesienia moto wchodzi akurat w optymalny zakres obrotów i trzymać nogę na hamulcu
Nawierzchnia:
- asfalt drogowy, ale bardzo czysty, więc zero problemów z przyczepnością, mimo że obie wizyty tam zaliczyłem przy niskiej temperaturze i po nocnych opadach + przelotny deszczyk w trakcie dnia
- krawężniki niestety na niektórych zakrętach występują niskie, ale jednak krawężniki, brak "tarek"
- bezpośrednie pobocze to składający się z dużych kamieni żwir, bardzo drobiazgowo sprawdziłem ten obiekt i po takiej nawierzchni jeździ się jeszcze gorzej niż po trawie na torze w Radomiu
- bardzo delikatnie profilowane zakręty, przy niektórych konfiguracjach występują uskoki i garby( minus skrzyżowań, które umożliwiają mnogość tras)
Zaplecze:
- wszystko nowe i bardzo przyjemne
- hotel i restauracja na terenie obiektu wciąż były nieczynne, ale pewnie się to zmieni w przyszłym sezonie
- w połowie dnia przyjeżdżał katering więc była możliwość kupna jedzenia i picia
W skrócie bardzo polecam, przystępna cena i najciekawszy obiekt, na którym dotąd jeździłem
Jazda po torze / kursy doszkalające
Moderatorzy: Miłosz, Kamyk, lucek, bartoszto, jotto
- Corr
- Motocyklista
- Posty: 697
- Rejestracja: 21 maja 2012, 13:04
- Imię: Adam
- Miejscowość: Zabrze
- Motocykl: Kawasaki ZX-6R 05'
Re: Jazda po torze / kursy doszkalające
Kawasaki Er5 99' -> Kawasaki ZX-6R 636 05'
- Miłosz
- Klubowicz
- Posty: 1303
- Rejestracja: 29 kwie 2011, 22:57
- Imię: Miłosz
- Miejscowość: Plewiska/Poznań
- Plecak: Monika
- Garnek: HJC
- Numer GG: 3369519
- Motocykl: Gsf 1200N K5
Re: Jazda po torze / kursy doszkalające
Dzięki to i mnie zmotywowałeś do małej aktualizacji.
Doszedł Moto Park Ułęż http://www.motopark.net.pl/ ja byłem na zorganizowanym szkoleniu, nie wiem czy indywidualnie można wjechać.
Jechałem z kolegą z Wlkp. tor jest bardzo blisko Puław, więc przenocowaliśmy u Kamili i Lucka
Przed przyjazdem instruktor z Suzuki zachwalał go jako rewelacyjny i drugi najszybszy po torze Poznań.
Nitka: szybkość toru bierze się z dwóch prostych i jego dużej szerokości. Startując na jednej prostej rozpędzasz się do 180 czy ile tam chcesz, wchodzisz w zakręt 90 stopni i druga prawie taka prosta. Myśmy zakręty zacieśniali i modyfikowali pachołkami.
Nawierzchnia: w mojej ocenie słaba. Tor był przed dużym szkoleniem, a czasem trafiało się trochę piasku i linie białe pomalowane.
Zaplecze: pełne, schludne, dość nowe.
Ogólnie moje uczucia są mieszane. Nie jest to typowy tor wyścigowy tylko chyba dostosowane lotnisko. Dla tych co lubią prędkość faktycznie znacznie szybszy niż Kisielin i Toruń. Do Poznania nie porównam ze względów oczywistych.
Na szkoleniu zdarzył się 1 ślizg i 1 typowy high-side (czy jak to tam zwą) w wyniku sfiksowania wzroku na pachołku zacieśniającym zakręt. Kolesia odebrał helikopter, więc nieciekawie.
Corr: w Poznaniu z roku na rok przycinają coraz bardziej. Zawsze było moto popołudnie (jedyna rozsądna cena, bo za cenę speed day to oponę nową kupisz). W tym roku odbyło się .... raz. A uprzedzili dzień wcześniej o tym.
Doszedł Moto Park Ułęż http://www.motopark.net.pl/ ja byłem na zorganizowanym szkoleniu, nie wiem czy indywidualnie można wjechać.
Jechałem z kolegą z Wlkp. tor jest bardzo blisko Puław, więc przenocowaliśmy u Kamili i Lucka
Przed przyjazdem instruktor z Suzuki zachwalał go jako rewelacyjny i drugi najszybszy po torze Poznań.
Nitka: szybkość toru bierze się z dwóch prostych i jego dużej szerokości. Startując na jednej prostej rozpędzasz się do 180 czy ile tam chcesz, wchodzisz w zakręt 90 stopni i druga prawie taka prosta. Myśmy zakręty zacieśniali i modyfikowali pachołkami.
Nawierzchnia: w mojej ocenie słaba. Tor był przed dużym szkoleniem, a czasem trafiało się trochę piasku i linie białe pomalowane.
Zaplecze: pełne, schludne, dość nowe.
Ogólnie moje uczucia są mieszane. Nie jest to typowy tor wyścigowy tylko chyba dostosowane lotnisko. Dla tych co lubią prędkość faktycznie znacznie szybszy niż Kisielin i Toruń. Do Poznania nie porównam ze względów oczywistych.
Na szkoleniu zdarzył się 1 ślizg i 1 typowy high-side (czy jak to tam zwą) w wyniku sfiksowania wzroku na pachołku zacieśniającym zakręt. Kolesia odebrał helikopter, więc nieciekawie.
Corr: w Poznaniu z roku na rok przycinają coraz bardziej. Zawsze było moto popołudnie (jedyna rozsądna cena, bo za cenę speed day to oponę nową kupisz). W tym roku odbyło się .... raz. A uprzedzili dzień wcześniej o tym.
- Corr
- Motocyklista
- Posty: 697
- Rejestracja: 21 maja 2012, 13:04
- Imię: Adam
- Miejscowość: Zabrze
- Motocykl: Kawasaki ZX-6R 05'
Re: Jazda po torze / kursy doszkalające
+ bardzo restrykcyjne normy hałasu... Dlatego też pewnie wybiorę się do Czech lub na Słowację
Z dobrych wiadomości w tej dziedzinie, bardzo blisko realizacji jest budowa toru/ośrodka szkolenia kierowców na granicy woj. Śląskiego i Opolskiego, w końcu coś na południu Polski
Z dobrych wiadomości w tej dziedzinie, bardzo blisko realizacji jest budowa toru/ośrodka szkolenia kierowców na granicy woj. Śląskiego i Opolskiego, w końcu coś na południu Polski
Kawasaki Er5 99' -> Kawasaki ZX-6R 636 05'
- Miłosz
- Klubowicz
- Posty: 1303
- Rejestracja: 29 kwie 2011, 22:57
- Imię: Miłosz
- Miejscowość: Plewiska/Poznań
- Plecak: Monika
- Garnek: HJC
- Numer GG: 3369519
- Motocykl: Gsf 1200N K5
Re: Jazda po torze / kursy doszkalające
te normy narzuca PZM, ale da się przejść (z małą ściemą), choć adrenalina jest czy się uda.Corr pisze:+ bardzo restrykcyjne normy hałasu... :
- jolja
- Motocyklista
- Posty: 202
- Rejestracja: 23 lip 2014, 18:20
- Imię: Jola
- Miejscowość: Kraków
- Garnek: LS2 Wolf
Re: Jazda po torze / kursy doszkalające
Jak misiowo, nie słyszałam o tym! Ja tylko czekam czy coś się ruszy w sprawie wygranego w BO projektu toru w Krakowie.. na razie cisza :cCorr pisze:Z dobrych wiadomości w tej dziedzinie, bardzo blisko realizacji jest budowa toru/ośrodka szkolenia kierowców na granicy woj. Śląskiego i Opolskiego, w końcu coś na południu Polski
-
- Klubowicz
- Posty: 897
- Rejestracja: 07 kwie 2014, 08:58
- Imię: Michał
- Miejscowość: Ornontowice k/Gliwic
- Garnek: Scorpion EXO-1200
- Numer GG: 8278420
- Motocykl: SV-650SF
Re: Jazda po torze / kursy doszkalające
Hehe, wygrali 3 miliony. Za 3 miliony, to se mogą co najwyżej dom postawićjolja pisze:Jak misiowo, nie słyszałam o tym! Ja tylko czekam czy coś się ruszy w sprawie wygranego w BO projektu toru w Krakowie.. na razie cisza :cCorr pisze:Z dobrych wiadomości w tej dziedzinie, bardzo blisko realizacji jest budowa toru/ośrodka szkolenia kierowców na granicy woj. Śląskiego i Opolskiego, w końcu coś na południu Polski
ER-5 1998r. Od 07.04.2014r.
SV650S 2007r. Od 29.04.2018r.
Chętnie pomogę również w zakresie projektowania elektroniki oraz szeroko rozumianej informatyki i komputerów.
SV650S 2007r. Od 29.04.2018r.
Chętnie pomogę również w zakresie projektowania elektroniki oraz szeroko rozumianej informatyki i komputerów.