Ciśnienie w oponach - dlaczego tak ważne?
Moderatorzy: Miłosz, Kamyk, lucek, bartoszto, jotto
- Miłosz
 - Klubowicz

 - Posty: 1303
 - Rejestracja: 29 kwie 2011, 22:57
 - Imię: Miłosz
 - Miejscowość: Plewiska/Poznań
 - Plecak: Monika
 - Garnek: HJC
 - Numer GG: 3369519
 - Motocykl: Gsf 1200N K5
 
Re: Ciśnienie w oponach - dlaczego tak ważne?
Ile ważysz? Masz gmole, kufer?
			
			
									
									
						- jotto
 - Klubowicz

 - Posty: 1115
 - Rejestracja: 03 sie 2011, 11:53
 - Imię: Marek
 - Miejscowość: Gdańsk
 - Motocykl: Africa Twin
 
Re: Ciśnienie w oponach - dlaczego tak ważne?
86 kg, mam gmole, ale ważą może 1 kg oba 
 Kufer też mam dochodzi nawet do 20 kg. Ale mówię o jeździe bez kufra i bez plecaka.
			
			
									
									
- lucek
 - Klubowicz

 - Posty: 759
 - Rejestracja: 15 wrz 2011, 10:53
 - Imię: Lucek
 - Miejscowość: Puławy
 - Plecak: Kamila
 - Garnek: Schuberth C3
 - Telefon: 505228947
 - Motocykl: BMW F800GS
 - Kontakt:
 
Re: Ciśnienie w oponach - dlaczego tak ważne?
Ja pompuję zawsze 2.8 z tyłu bo nawet bez kufra i plecaka przekraczam 97,5 kg 
			
			
									
									www.hangover.art.pl
						- czaro85
 - Klubowicz

 - Posty: 438
 - Rejestracja: 28 mar 2012, 13:20
 - Imię: Cezary
 - Miejscowość: Maków Mazowiecki
 - Plecak: Agnieszka
 - Garnek: HJC FG-15
 - Numer GG: 5485371
 
Re: Ciśnienie w oponach - dlaczego tak ważne?
Ja ostatnio śmigałem z moim plecaczkiem i miałem 2,2 z przodu i 2,5 z tyłu, po dopompowaniu do 2,3 przód i 2,8 tył było czuć sporą różnice a myślałem że to nic nie zmieni te 0,3 bara w tylnej oponie.
			
			
									
									Virago 535 '88 -> Kawasaki ER-5 '03 -> ???
						- 
				pigwa
 - Motocyklista
 - Posty: 311
 - Rejestracja: 06 sty 2013, 15:55
 - Imię: Kamil
 - Miejscowość: Jarosław
 - Garnek: HJC RPHA 11 Plus
 - Motocykl: ZX6R
 - Kontakt:
 
Re: Ciśnienie w oponach - dlaczego tak ważne?
Dziś sprawdzałem powietrze w oponach, bo po nagrzaniu się tylnej opony czułem jak mi tył "pływa" (szczególnie na winklach przy schodzeniu 
). Myślałem, że to łożyska, ale ruszałem kołem na boki i nie czuć nawet minimalnych luzów. Podłączyłem sprężarkę i sprawdziłem ciśnienie. Z tyłu ok 1.8 bara, a z przodu (aż wstyd się przyznać) lekko ponad 0,5 bara... Zmyliły mnie opony, które były twarde i nie uginały się bardzo mimo małej ilości powietrza. Po dobiciu z przodu do 2,2 i z tyłu do 2,7 bara "pływanie" ustało. Podejrzewam, że tyłek latał mi na gumie, która się nagrzała. Teraz jest wszystko w porządku, a i Kawa tak jakby "lżej" miała  
			
			
									
									Kawasaki ER-5 ---> Kawasaki ZX6R 636 '05
Mój garaż!
Łona - ĄĘ
Marzeń się nie odkłada... To na marzenia się składa!
Pigwa
						Mój garaż!
Łona - ĄĘ
Marzeń się nie odkłada... To na marzenia się składa!
Pigwa
- UncleKlaus
 - Motocyklista
 - Posty: 179
 - Rejestracja: 10 mar 2011, 17:38
 - Imię: Michał
 - Miejscowość: Kraków
 
Re: Ciśnienie w oponach - dlaczego tak ważne?
pigwa pisze:Zmyliły mnie opony, które były twarde i nie uginały się bardzo mimo małej ilości powietrza.
Pigwa, bój sie boga... Ty nie sprawdzasz ciśnienia w kółku taczek, tylko w motocyklu, którym śmigasz powyżej 100km/h!
- 
				pigwa
 - Motocyklista
 - Posty: 311
 - Rejestracja: 06 sty 2013, 15:55
 - Imię: Kamil
 - Miejscowość: Jarosław
 - Garnek: HJC RPHA 11 Plus
 - Motocykl: ZX6R
 - Kontakt:
 
Re: Ciśnienie w oponach - dlaczego tak ważne?
Sprawdzałem po kupnie w styczniu, a potem jakoś mi wyleciało to z głowy 
			
			
									
									Kawasaki ER-5 ---> Kawasaki ZX6R 636 '05
Mój garaż!
Łona - ĄĘ
Marzeń się nie odkłada... To na marzenia się składa!
Pigwa
						Mój garaż!
Łona - ĄĘ
Marzeń się nie odkłada... To na marzenia się składa!
Pigwa
- Aguś
 - Motorowerzysta
 - Posty: 53
 - Rejestracja: 31 sty 2013, 23:10
 - Imię: Agnieszka
 - Miejscowość: Łaziska Górne
 - Garnek: Shark s600
 - Numer GG: 1244624
 - Telefon: 728986073
 
Re: Ciśnienie w oponach - dlaczego tak ważne?
teraz już chyba będziesz sprawdzał regularnie co?:D ja już się przyzwyczaiłam że raz na tydzień albo 2 sprawdzam.
UncleKlaus z tą taczką Ci się udało
			
			
									
									
						UncleKlaus z tą taczką Ci się udało
- 
				pigwa
 - Motocyklista
 - Posty: 311
 - Rejestracja: 06 sty 2013, 15:55
 - Imię: Kamil
 - Miejscowość: Jarosław
 - Garnek: HJC RPHA 11 Plus
 - Motocykl: ZX6R
 - Kontakt:
 
Re: Ciśnienie w oponach - dlaczego tak ważne?
Regularnie w soboty rano, nawet przed poranną kawą. Pierwsze co będę robił to ciśnienie w oponach sprawdzał. 
 Nie no, ale tak na poważnie to już mnie to nauczyło, żeby kontrolować wszystko, nawet rzeczy wydające się tak mało istotne. 
			
			
									
									Kawasaki ER-5 ---> Kawasaki ZX6R 636 '05
Mój garaż!
Łona - ĄĘ
Marzeń się nie odkłada... To na marzenia się składa!
Pigwa
						Mój garaż!
Łona - ĄĘ
Marzeń się nie odkłada... To na marzenia się składa!
Pigwa
