Problem z zapłonem

Tutaj trafiają stare, bądź spamerskie posty

Moderatorzy: jotto, Miłosz, Kamyk, lucek, bartoszto

Problem z zapłonem

Postprzez Łukasz » 08 Maj 2011, 16:29

Witam serdecznie wszystkich użytkowników forum. Zimą (końcówka listopada) zeszłego roku stałem się posiadaczem er-ki, rocznik 98. Poprzedni właściciel zapewniał, że krótko przed sprzedażą wymieniał aku, rzeczywiście akumulator prezentował się jak nowy. Po przywiezieniu motocykla do domu wymontowałem akumulator i zabrałem ze sobą z garażu do domu. Gdy tylko zrobiło się trochę cieplej poszedłem do garażu, by uruchomić motor. Naładowałem akumulator, motor ładnie odpalił, jednak po przejechaniu kilkunastu kilometrów rozładował się... naładowałem go raz, drugi, trzeci i problem się powtarzał, wymieniłem elektrolit-to samo, w końcu zakupiłem nowy akumulator (11Ah), ale nawet to nic nie zmieniło. Sprawdziłem przyrządem prąd ładowania i jest ok, wyczyściłem również dokładnie wszystkie zaśniedziałe kostki i cokolwiek innego co tylko można było wyczyścić w instalacji elektrycznej. W czym może tkwić problem? Z góry dziękuje za jakiekolwiek podpowiedzi, pozdrawiam.
Łukasz
Podawacz śrubek
 
Posty: 1
Rejestracja: 08 Maj 2011, 16:12
Miejscowość: okolice Poznania

Re: Problem z zapłonem

Postprzez kawa_z_mlekiem » 11 Maj 2011, 16:14

jeśli akumulator się rozładowuje w trakcie jazdy a działa po naładowaniu to prawdopodobnie alternator ci zdechł
kawa_z_mlekiem
Podawacz śrubek
 
Posty: 4
Rejestracja: 14 Kwi 2011, 14:11
Miejscowość: Wrocław

Re: Problem z zapłonem

Postprzez bellic » 12 Maj 2011, 17:55

Miałem może nie identyczny problem ale może podobny. We wtorek byłem w serwisie i okazało się że regulator napięcia przy dodaniu gazu zamiast magicznej 14 ładował aku do 17 i go rozpirzał. Sprawdź czy to nie regulator zanim zabierzesz się za alternator bo koszt zawsze mniejszy;)
bellic
Motocyklista
 
Posty: 123
Rejestracja: 24 Lis 2010, 20:22
Pomógł: 1

Re: Problem z zapłonem

Postprzez bartoszto » 26 Maj 2011, 14:56

Nie straszcie go bo może to tylko kwestia styków, sprawdź i po przeczyszczaj wychodzące od alternatora (szczególna uwaga na białą kostkę), potem sprawdź miernikiem napięcie jaki dochodzi do aku, dopiero potem możemy zacząć się martwić albo regulatorem lub alternatorem.
Awatar użytkownika
bartoszto
Klubowicz
Klubowicz
 
Posty: 323
Rejestracja: 21 Cze 2010, 15:15
Pomógł: 1
Imię: Bartosz
Miejscowość: Wrocław
Numer GG: 1535035


Wróć do Kosz

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość

cron