Strona 1 z 1

problem z er-ką może ktoś mi pomoże

: 22 paź 2010, 17:15
autor: pawlo
Witam wszystkich mam problem z moją er5 od razu się przyznam że miałem z nią mały poślizg ale nic szczególnego się nie stało gdyż nie jechałem szybko (coś było na ulicy )miałem do wymiany tylko migacz.A problem to mianowicie obroty silnika przed poślizgiem na biegu jałowym wynosiły ok 3-4 tys teraz gdy ją odpalam obroty sięgają 2tys obr.Jak dodaję gazu czyję że coś jest nie tak stać ją było na więcej :D:Di jeszcze jedna sprawa coś zaczęła ,,szarpać" na niskich biegach podejżewam że mam za luźny łańcuch proszę o pomoc i wypowiadać się pozdrawiam

Re: problem z er-ką może ktoś mi pomoże

: 23 paź 2010, 00:27
autor: DeFi
Przy kraniku masz pokrętło do regulacji obrotów biegu jałowego.
A co do szarpania to na którą stronę miałeś ten poślizg ?

A tak na marginesie to chyba nie ten dział. Temat powinieneś napisać w dziale "Garaż/Warsztat".
Zapraszam również do odwiedzenia Powitaln
i ;)

Re: problem z er-ką może ktoś mi pomoże

: 23 paź 2010, 10:59
autor: OloK
temat przeniesiony

szarpac na niskich biegach tzn ? sprawdzenie lancucha to kilka sekund a dbasz o lancuch i zebatki, naciagniecie to żadna filozofia

dodajesz gazu oczywiscie juz na cieplym silniku ? i to nie jest objaw zalewania ?

Re: problem z er-ką może ktoś mi pomoże

: 23 paź 2010, 14:15
autor: pawlo
DeFi poślizg miałem na lewą strone na łańcuch z obrotami juz sie uporałem dzięki. Moją er5 kupiłem w czerwcu i koleś mówił że jeden sezon temu wymieniał żębatki i łańcuch i nie jeździł aż tyle myślę że nie kłamał bo zębatka naprawde wygląda jak nowa. Ja też zrobiłem w tym sezonie tylko 1500 km jeszcze nie napinałem łańcucha bo nic takiego się nie działo, szarpie tak na 2-3 biegu oczywiście był ciepły silnik

Re: problem z er-ką może ktoś mi pomoże

: 23 paź 2010, 20:31
autor: DeFi
Ja mam podobny przebieg w tym sezonie, a łańcuch już raz napinałem, oraz ze 3 razy smarowałem ;)
Dla świętego spokoju sprawdź naciąg i nasmaruj.

Mówisz że poślizg na lewą stronę.
Klamkę sprzęgła masz całą (banalna sprawa ale może zmienił się naciąg linki sprzęgła),

kierownica prosta ? Alternator cały ? (z ciekawości pytam)

Re: problem z er-ką może ktoś mi pomoże

: 26 paź 2010, 18:33
autor: pawlo
Klamka jest cała tylko troszku draśnięta,alternator nie sprawdzałem ale raczej nic mu sie nie stało a mam jeszcze pare pytań do was czym najlepiej smarować łańcuch czy WD 40 nadawał by się???? Czytałem że naciąg łańcucha powinien wynosić 35-40mm jak mam to zmierzyć ????i jeszcze jedno pytanie czy olej Shell Helix 10W 40 nadawał by się też do er5 czy musi być motul??

Re: problem z er-ką może ktoś mi pomoże

: 26 paź 2010, 20:04
autor: OloK
do smarowania łancucha użyj smaru do łancucha - koszt 20zł, wczesniej nalezy oczyscic lancuch a dopiero pozniej na niesc na niego odpowiedni smar/olej (roznie nazywany)

co do łancucha to 35-40mm to jego amplituda (odleglosc pomiedzy max wychyleniem w gore i max wychyleniem w dol) :P

serwisowka mowi ze ma byc olej 10W40 nie jest napisane jaki producent wiec mozesz zalac Helixa, nawet Castrola, Elfa, Orlena lub innego no name :P ale to juz na wlasna odpowiedzialnosc :D