Er5 do podróży z plecaczkiem

Wszystko co związane z turystyką

Moderatorzy: Miłosz, Kamyk, lucek, bartoszto, jotto

kokos3k
Motorowerzysta
Posty: 70
Rejestracja: 04 lip 2011, 14:50
Imię: Rafał
Miejscowość: Szczecin

Re: Er5 do podróży z plecaczkiem

Post autor: kokos3k »

jechalem z kolega ostatnio i on jechał 180 na jego liczniku a ja 16X na moim

a jego suzi jest świeżo po sewisie


i przepraszam za oftopy, może kamyk przeklei
Sklep Motocyklowy Warszawa - moto NUMiK
pezet
Podawacz śrubek
Posty: 2
Rejestracja: 05 wrz 2011, 12:05
Miejscowość: Warszawa
Plecak: żona:)

Re: Er5 do podróży z plecaczkiem

Post autor: pezet »

A powiedzcie przy wzroście plecaczka 165cm podnóżki są wygodne? Nie trzyma on nóg pod brodą?
keteiz1
Oldmotocyklista
Posty: 544
Rejestracja: 29 sty 2011, 11:15
Imię: Krzysztof
Miejscowość: krk
Lokalizacja: Mazowsze

Re: Er5 do podróży z plecaczkiem

Post autor: keteiz1 »

Mój plecak ma 162 i mówi że jest O.K. To na szlifierkach plecak siedzi jak na ..... :)
Awatar użytkownika
Lish
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 957
Rejestracja: 24 wrz 2010, 21:56
Imię: Karol
Miejscowość: Piaseczno
Plecak: Kiti
Garnek: biały
Telefon: 500366623
Motocykl: fzs600 pies
Kontakt:

Re: Er5 do podróży z plecaczkiem

Post autor: Lish »

Goha też ma +- 160 wrostu i nie narzeka (coś tam narzeka, jak to baba, ale nie na pozycję w siodle ;))
Awatar użytkownika
Kamil_HP
Motocyklista
Posty: 273
Rejestracja: 01 lip 2011, 18:28
Imię: Kamil
Miejscowość: Aleksandrów Łódzki
Plecak: Dorota
Motocykl: Krossy Vento, Level

Re: Er5 do podróży z plecaczkiem

Post autor: Kamil_HP »

W sklepie wyczajonym przez Miłosza znalazłem PAS DO TRZYMANIA DLA PASAŻERA http://allegro.pl/pas-do-trzymania-dla- ... 74188.html Ciekawe jak to się sprawdza przy hamowaniu?
ER-5 '07 --> SV650S '07 --> w planach KTM
Awatar użytkownika
Dani66
Motorowerzysta
Posty: 75
Rejestracja: 05 cze 2011, 18:29
Imię: Daniel
Miejscowość: RSA
Garnek: Suomy Apex

Re: Er5 do podróży z plecaczkiem

Post autor: Dani66 »

Co do ER-ki, która nie "idzie" więcej jak 170km/h to może to jest wersja zdławiona do 25kW więc może to być powodem. Druga sprawa to wiadomo, że silnik kilkunastoletniego motocykla już nie będzie miał takich osiągów jak wtedy, gdy wyjeżdżał z fabryki. Ja bym się w ogóle tym nie przejmował. Osobiście byłem ciekawy ile pójdzie taki motorek jak ER-5 i 180 udało mi się osiągnąć nawet jeszcze może by więcej poszła, ale po co, normalnie to nie korzystam z więcej niż 150km/h.
Jeśli chodzi o turystykę myślę, że wystarczy podróżować z prędkością 100-120km/h, bo to prędkość przy której możemy jeszcze spokojnie podziwiać widoki itp, do wyścigów są inne maszyny. Bez choćby niewielkiej szyby oczywiście nie ma co się wybierać w dalszą podróż, ale to jest naked i takie jego uroki. Poza tym motocykl jest bezawaryjny jeśli się dba o niego.
Poszukując motocykl do turystyki we dwoje + bagażę warto też rozglądnąć się za typowo turystycznymi bądź sportowo-turystycznymi maszynami, są większe, mocniejsze, wygodniejsze, mają owiewki, lepsze hamulce, większe schowki, czasem mocowania na kufry, silnik będzie mniej wyżyłowany i na pewno mniej spali niż ER-5 załadowana "po brzegi". Oczywiście nie mówię o dużych pojemnościach, ale jakaś 600-tka, może 750-tka spokojnie wystarczy.
Do jazdy z pasażerem polecam uchwyt tzw. DUO DRIVE, który mocuje się na baku, najczęściej do śrub mocujących wlew paliwa do baku. To bardzo dobre rozwiązanie, pasażer nie ląduje na kierowcy przy hamowaniu czy gwałtownym odpuszczeniue roll-gazu, nie opiera swojego ciężaru na kierowcy i jego rękach, nadgarstkach, które muszą trzymać kierownicę itp. Dodam, że jest to tak proste "urządzenie", że niewielka wiedza, trochę narzędzi i samemu można wykonać taki uchwyt.
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
megamiki
Rowerzysta
Posty: 32
Rejestracja: 01 lut 2011, 16:18

Re: Er5 do podróży z plecaczkiem

Post autor: megamiki »

zalezy czy chcesz zapierdalac z plecakiem (szybka turystyka) czy jezzdzic rozsadnie ?

jesli chodzi o rozsadna turystyke czyli normalna jazde moto to er ci odradzam do jazdy z plecakiem przy ostrym hamowaniu bedziesz mial jajecznice zamiast jaj:) pozatym to dosc male moto.

na jakiekolwik forum sie zapytasz to wszyscy ci poleca (i ja tez polecam) honde ntv zapakujesz i plecaczka i kufy zalezy jeszcze ile masz kasy i czy to ma byc moto tylko do trystyki to mozesz wybrac cos z nowszych modeli z wbudowanymi kuframi juz.

ntv ma silnik v-ki wiec mozesz jechac caly czas na 5 i bedzie zrywny.no i co jest oczywistoscia wal kardana i silnik nie do zarzniecia.

jesli chodzi o szybka turystke to be litry sie nie obejdzie . (ewentualnie cos typu zzr, t-cat)

pozdro.
vfr800fi
Awatar użytkownika
Miłosz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1303
Rejestracja: 29 kwie 2011, 22:57
Imię: Miłosz
Miejscowość: Plewiska/Poznań
Plecak: Monika
Garnek: HJC
Numer GG: 3369519
Motocykl: Gsf 1200N K5

Re: Er5 do podróży z plecaczkiem

Post autor: Miłosz »

Kamil_HP pisze:W sklepie wyczajonym przez Miłosza znalazłem PAS DO TRZYMANIA DLA PASAŻERA http://allegro.pl/pas-do-trzymania-dla- ... 74188.html Ciekawe jak to się sprawdza przy hamowaniu?
ten link działa lepiej (tamten dziwnie się wgrywa) http://moto.allegro.pl/pas-do-trzymania ... 33334.html

Co do przydatności uchwytu...mhm sam się zastanawiam. Przyznam, że jak jeżdżę z Moniką to odpinam kieszenie w kurtce i tam się ona trzyma. Uchwyt na pewno byłby lepszy, stabilniejszy niż kieszenie zwłaszcza przy przyspieszaniu. Co do hamowania mam wątpliwości. Są jeszcze uchwyty na bak (np. na wlew http://allegro.pl/uchwyt-pasazera-na-ba ... 65934.html ), ale jakoś nie wiem czy moja pasażerka sięgnęłaby.

Wracając do pierwotnego tematu...wszystko co opisywali Marek, Krzychu i reszta to prawda.

Paradoksalnie,uważam, że do turystyki we dwoje er5 jest dla mnie odpowiednia, a na trasy samotnie, za słaba. Dlaczego można się domyślać :twisted: - nie żebym był nie wiadomo jakim kozakiem, ale 70km byłoby lepsze.


Mam 184cm i 86kg, moja 168cm i 52kg miejsca starcza choć powyżej 200km zauważam, że nogi są minimalnie za bardzo przykurczone.

Pozdro
ODPOWIEDZ