Turystyczne enduro ...

Wszystko co związane z turystyką

Moderatorzy: Miłosz, Kamyk, lucek, bartoszto, jotto

Custom
Rowerzysta
Posty: 15
Rejestracja: 09 mar 2012, 21:57
Imię: Grzegorz
Miejscowość: Warszawa
Garnek: Marushin TNT 777

Re: Turystyczne enduro ...

Post autor: Custom »

I ja się wypowiem w temacie :) Oczywiście takie wyprawy to sedno bycia motocyklistą, coś pięknego. Zawsze o czymś takim marzyłem, no ale niestety trzeba dysponować nie małym budżetem.
Co do moto, a dokładnie AT. Mam kolegę, który dojeżdża takie moto. Zanim zakupił swoją pierwszą Afryke, szukał w Polsce ponad 2 miesiące (albo i dłużej) i niestety nie trafiło się nic godnego zainteresowania (jest on pedantyczny, musi mieć ideał w każdym calu). Ostatecznie wybrał się do Niemiec i zakupił AT z ostatniego roku produkcji z przebiegiem (o ile dobrze pamiętam) 17tyś km. Pojeździł nią troche po europie. Co tu dużo mówić, moto właściwie było jak nowe. Bezawaryjna eksploatacja, niskie spalanie (jak by ktoś był zainteresowany mogę dopytać, bo już nie pamiętam, ale jak porównywaliśmy do innych moto to byłem w szoku), kumpel jest wysoki i masywny, więc podwyższył AT. Był zadowolony, aż pewnego dnia jak wyprzedzał kierowca puszki zajechał mu droge. W moto do wymiany/prostowania były lagi, koło do wymiany i zbiornik paliwa. Ale jak już wspomniałem, jest pedantyczny i nie chciał jeździć naprawianym moto. Sprzedał go i przywiózł po raz kolejny z niemcowni AT, również ostatni rok produkcji (nawet to samo malowanie), ale tym razem 11kkm przelotu. Lata już nią 2 sezony (a może 3?). W poprzednim razem z nim jechałem do Częstochowy na rozpoczęcie. Musze przyznać, że jest bardzo wygodna, bez problemu we dwóch z bagażem osiągaliśmy w granicach 170km/h i spalanie wyszło nam mniejsze niż kumplowi na Bandziorze 600 oraz drugiemu na nowym Fazerze 600 :) Z tego co wiem, nie zamieniłby tego moto na żaden inny, bardzo je sobie zachwala, nawija kolejne dziesiątki, setki, tysiące km i po za czynnościami eksploatacyjnymi nic nie robi. No chyba, że wliczyć rózne dodatki przydające się w podróżach.
Moim zdaniem kwestia awaryjności Afryki, jest jak z każdym innym moto. Trzeba trafić dobry egzemplarz. Wiadomo, że są to turystyki, więc większość z nich, szczególnie tych starszych na pewno nie ma 30-40kkm, a raczej należałby dopisać z przodu 1 albo i 2. A jak się trafi coś zadbanego, a widać, że się da, to można cieszyć się jazdą i podbijać kolejne zakątki europy i nie tylko :) Uprzedzę pytania, obydwie AT kosztowały go w granicach 20tyś zł (w przeliczeniu z ojro).
Sklep Motocyklowy Warszawa - moto NUMiK
Awatar użytkownika
Kamyk
Administrator
Administrator
Posty: 3375
Rejestracja: 19 cze 2010, 19:07
Imię: Rafał
Miejscowość: Bydgoszcz/Szczecin/Berlin
Plecak: Ewa
Garnek: Shoei XR-1000 / HJC
Skype: kaminski.rafal
Numer GG: 2697152
Motocykl: Testowy
Lokalizacja: Bydgoszcz/Szczecin/Berlin

Re: Turystyczne enduro ...

Post autor: Kamyk »

No to ja tez dodam swoje kilka groszy bo w koncu od tego jest forum :) Na forum AfricaTwin jestem zarejestrowany juz dluzszy czas. Widze jak Ci ludzie kochaja te maszyny. Wiem, ze jest to super sprzet, ale dlaczego tak sie cenia? Dlaczego za dobra sztuke z rocznika kolo 2000 trzeba dac az 20tys.? Gdyby to byla jedyna maszyna to moze, ale ze wzgledu na to, ze chce utrzymywac dwie to juz jest to spory wydatek. Nadal podoba mi sie Krolowa i zawsze bede mial do niej sentymentm. Moze kiedys sobie kupie. Jestem tez uzytkownikiem drugiego forum - xtzclub :) I uwazam, ze zarowno ST jak i T nie odbiegaja od AT zbyt duzo. Oczywiscie mala Tenerka jest inna, ale ma podobne przeznaczenie :) A do tego za naprawde dobra sztuke daje sie do 9tys. zl, wiec jest to roznica. A nie zal tez jazdy po szutrach, wywrotek itp.

Dziobek pisal o BIG-u. Przyznam, ze patrzylem na niego, ale jest chyba za duzy dla mnie. Ale moze jak pojade do niego na zlot to sie przekonam. Mimo, ze dosiadalem ale nie jezdzilem na BIG-u, dlatego uwazam, ze jest za duzy.

Co do 20tys. zl :) To ja juz bym wolal zakupic np. LC8 KTM-a z 2005 roku za taka kase. No moze troche wiecej bo 5500E - czyli jakies 22tys.zl. Ale za to jaka maszyna:

http://suchen.mobile.de/motorrad-insera ... res=EXPORT

A wiec mam taki pomysl, ze jesli nie kupie Tenerki duzej/malej, nie przekonam sie do BIG-a albo czegos ze stajni Suzuki, to sprzedaje SV-ke i kupuje KTM-a :)

Kamyk
Er5 -> SV 650 K3 -> ST xtz 750 '89 + ...
Custom
Rowerzysta
Posty: 15
Rejestracja: 09 mar 2012, 21:57
Imię: Grzegorz
Miejscowość: Warszawa
Garnek: Marushin TNT 777

Re: Turystyczne enduro ...

Post autor: Custom »

KTMy fajne maszyny =) Ale jak się zdecydujesz, to musisz wiedzieć, że pochłaniają niemalże nieograniczone ilości paliwa, przynajmniej tak słyszałem od jednego użytkownika takiej maszyny. W porównaniu do innych motocykli tej klasy, KTM bije je na głowe swoim apetytem. Ale coś za coś, nadrabia jakością, wytrzymałością no i prestiżem.
Awatar użytkownika
Kamyk
Administrator
Administrator
Posty: 3375
Rejestracja: 19 cze 2010, 19:07
Imię: Rafał
Miejscowość: Bydgoszcz/Szczecin/Berlin
Plecak: Ewa
Garnek: Shoei XR-1000 / HJC
Skype: kaminski.rafal
Numer GG: 2697152
Motocykl: Testowy
Lokalizacja: Bydgoszcz/Szczecin/Berlin

Re: Turystyczne enduro ...

Post autor: Kamyk »

Dzióbek - a co powiesz na Suzuki DR 650 RSE? Jest to wersja z kwadratowa lampa i szyba. Podobno do modelu Tenery XtZ660. Wlasnie pojawil sie niedaleko mnie taki okaz i jesli nie pojade na weekend z kumplami na wypad to moze sie przejade po niego zobaczyc. ;)

Wrzuce fotke:
Screen shot 2012-04-17 at 4.45.58 PM.png
Er5 -> SV 650 K3 -> ST xtz 750 '89 + ...
Awatar użytkownika
Theo
Rowerzysta
Posty: 40
Rejestracja: 14 paź 2011, 13:51
Imię: Amadeusz
Miejscowość: Starogard Gd.
Garnek: Schuberth
Numer GG: 2859295
Telefon: htcG1

Re: Turystyczne enduro ...

Post autor: Theo »

moj kuzym ma dr650rse. ma pyte to moto. a klank jakby cruiser jakis z przelotem. no wypas. zastanawiam sie czy by go nie kupic od niego. drugi kuzyn ma dr650se ale to juz ten bez owiewek. silki sa bardzo zrywne i bezawaryjne. maja tendencje do szarpania ponizej 3k obr. jak bedziesz ogladal to sprawdz czy nie ma nigdzie wyciekow z uszczelek przy glowicy i pokrywie zaworow. u obu kuzynow sie pocilo. fajne jest to ze rse to typowe enduro tylko ubrane i mozna tym niezle poszalec bo waga nie jest przerazajaca.
Awatar użytkownika
Kamyk
Administrator
Administrator
Posty: 3375
Rejestracja: 19 cze 2010, 19:07
Imię: Rafał
Miejscowość: Bydgoszcz/Szczecin/Berlin
Plecak: Ewa
Garnek: Shoei XR-1000 / HJC
Skype: kaminski.rafal
Numer GG: 2697152
Motocykl: Testowy
Lokalizacja: Bydgoszcz/Szczecin/Berlin

Re: Turystyczne enduro ...

Post autor: Kamyk »

No wlasnie. Do niego chcialbym zalozyc dwa kufry Alu po bokach i jakas kostke na szuter. Sadze, ze dalo by rade. Kurde musze pojechac i zobaczyc go na zywo.

Kamyk
Er5 -> SV 650 K3 -> ST xtz 750 '89 + ...
Awatar użytkownika
Theo
Rowerzysta
Posty: 40
Rejestracja: 14 paź 2011, 13:51
Imię: Amadeusz
Miejscowość: Starogard Gd.
Garnek: Schuberth
Numer GG: 2859295
Telefon: htcG1

Re: Turystyczne enduro ...

Post autor: Theo »

napewno bardziej sie nadaje w teren niz powiedzmy trampek. a jesli chodzi o wyprawy typu gruzja kaukaz to juz wogole lepiej sie sprawdzi bo to typowe enduro ubrane w plastiki. przy ST w takich warunkach raczej waga moto byla by na minus.
Awatar użytkownika
Kamyk
Administrator
Administrator
Posty: 3375
Rejestracja: 19 cze 2010, 19:07
Imię: Rafał
Miejscowość: Bydgoszcz/Szczecin/Berlin
Plecak: Ewa
Garnek: Shoei XR-1000 / HJC
Skype: kaminski.rafal
Numer GG: 2697152
Motocykl: Testowy
Lokalizacja: Bydgoszcz/Szczecin/Berlin

Re: Turystyczne enduro ...

Post autor: Kamyk »

ST tak, ale Tenere juz pewnie podobnie. Zawsze podobaly mi sie motocykle z 2 reflektorami takie jak: Africa Twin czy XTZ (660/750) modele z dwoma. No ale jesli dobra opcja jest z kwadratowym to czemu by nie sprobowac. Napisalem do goscia, zobaczymy czy to nadal aktualne jest. Do tego koles ma go od 18lat, wiec wiem, ze moze byc w suuuper stanie i to za smieszna kase. Bo wychodzi jakies 4tys. zl. Kurde, nawet do rozpoczecie przygody z offem ;)

Kamyk
Er5 -> SV 650 K3 -> ST xtz 750 '89 + ...
Awatar użytkownika
Theo
Rowerzysta
Posty: 40
Rejestracja: 14 paź 2011, 13:51
Imię: Amadeusz
Miejscowość: Starogard Gd.
Garnek: Schuberth
Numer GG: 2859295
Telefon: htcG1

Re: Turystyczne enduro ...

Post autor: Theo »

18lat? O.o szacun dla niego. ale jak faktycznie dbal to moze byc ekstra sprzecik. sprobuj jeszcze urwac z tej ceny. wczoraj ogladalem trampka za 4k zl. przyjechalem prawie w tym samym czasie co kolesie z torunia i jednoczesnie moto ogladalo 2 kupcow. dalem im pierwszenstwo bo nawet kasy nie mialem w tym czasie. wiesz ile wytargowali??? 600zl a rozpoczeli od 800zl i sprzedawca prawie sie zgodzil ale kolega mu do rozumu przemowil ;) trampek z 89r z kompletem kufrow givi za 3400zl... bylem w szoku. zebym tylko mial kase...
Awatar użytkownika
Kamyk
Administrator
Administrator
Posty: 3375
Rejestracja: 19 cze 2010, 19:07
Imię: Rafał
Miejscowość: Bydgoszcz/Szczecin/Berlin
Plecak: Ewa
Garnek: Shoei XR-1000 / HJC
Skype: kaminski.rafal
Numer GG: 2697152
Motocykl: Testowy
Lokalizacja: Bydgoszcz/Szczecin/Berlin

Re: Turystyczne enduro ...

Post autor: Kamyk »

No niezle niezle :) Koles chce za niego 1100E, wiec sadze, ze wlasnie te 100E jest do urwania. Ale moze da sie namowic na 800-900E. Musze podjechac i obadac. Jesli nie sprzeda do niedzieli to jak bede wracal ze spotu z kumplami to podjade i obadam :)

Kamyk
Er5 -> SV 650 K3 -> ST xtz 750 '89 + ...
ODPOWIEDZ