Cichy, szczelny kask

Wszelkie pytania odnośnie kasków

Moderatorzy: Miłosz, Kamyk, lucek, bartoszto, jotto

piter3105
Motocyklista
Posty: 628
Rejestracja: 24 sty 2011, 18:19
Imię: Piotr
Miejscowość: Ciechanów/Wrocław
Plecak: Ania
Garnek: LS2
Motocykl: BMW R 1100 RT

Cichy, szczelny kask

Post autor: piter3105 »

Tak jak w temacie, chciałem forumowiczów zapytać jaki mogą polecić cichy i szczelny kask. Jeżdżąc w różnych LS2 i innych z niższej półki po kilku godzinach jazdy, kiedy zdejmuję kask bolą mnie zatoki (fakt, że jestem na nie wrażliwy), ostatnimi czasy zacząłem jeździć w kominiarce, ale niewiele pomaga. Zależy mi na nieprzewiewnym kasku, dzięki któremu nie zniszczyłbym sobie do reszty zatok. Kask raczej integralny, bo w szczękowcu zawsze coś tam zawiunie, a porządny potrafi bardzo dużo kosztować. Zależy mi na dobrym stosunku jakości do ceny. Dodam jeszcze, że jeżdżę w okularach, dlatego fajnie by było jakbym nie musiał ich na siłę wpychać.
Sklep Motocyklowy Warszawa - moto NUMiK
Awatar użytkownika
urbansan
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 600
Rejestracja: 24 mar 2011, 09:43
Imię: Urban
Miejscowość: Wa-wa
Plecak: Panna Urbanna :D
Garnek: RPHA 10+
Motocykl: SV1000
Lokalizacja: Wa-wa

Re: Cichy, szczelny kask

Post autor: urbansan »

Odświeżam kotleta.

Poszukuję cichego kasku o dowolnej konstrukcji i dowolnej cenie.

Aktualnie smigam RPHA10+, który waży 1300g jak poprzedni HJC HQ1, ale dopiero po przejechaniu 1000km zrozumialem, ze jego sportowosc jest uzyskana kosztem wyciszenia bardziej niz sie wydawalo na poczatku. Jezdze z zatyczkami 32 SNR, mam kolnierz, ktory zapobiega podwiewaniu i podroz jest katorga, gdy zaczynam czuc zmeczenie. Mam podwyzszona szybe sportowa a la MotoGP w SV1000 (sportowa pozycja). Moja preferencja to kask bez szczeki, bez blendy. Integral z wymienamymi szybkami i pin-lockiem. Wentylacja moze byc dosc slaba, zapiecie najlepiej DD, kurtynka przeciw podwiewaniu. Nosek nie jest potrzebny.

Niestety nikt nie robi dobrych kasków z tak mala iloscia gadzetow zatem na razie pada na propozycje:
- Schuberth S2
- Shoei GT-AIR
- cos z Arai?

Ze szczekowcow:
- Schuberth C3
- Shoei Neotec

Nie chce sie dokladac do niemieckiego PKB, dlatego nie poszedlem do sklepu od razu po C3 :) Z drugiej strony sluch jest dla mnie wazniejszy, wiec i ten kask bedzie testowany.

Plz wyrazcie swoje opinie i dodajcie swoje propozycje :)
Virago 535 '93 -> kawa er-5 '02 -> hornet 900 '04 -> SV1000s '03
marcin92
Rowerzysta
Posty: 27
Rejestracja: 28 sie 2015, 14:33
Miejscowość: Wawa

Re: Cichy, szczelny kask

Post autor: marcin92 »

Co do Gt-Air - mam info z pierwszej ręki od kolegi - ma niezłą wentylacje, ale jest strasznie głośny. Ponoć QWEST jest o wiele cichszy, za to wentylacja wyraźnie słabasza. Temat cichego kasku to ogólnie lipa - schuberthy mają opinie najcichszych kasków, ale i tak niektórzy piszą że są głośne jakby startował odrzutowiec - http://www.moto-opinie.info/?action=sho ... duktu=1638. Arai to typowo sporotwe garnki, więc nie spodziewałbym się w nich ciszy.

Moim zdaniem jedyne sensowne rozwiązanie to po piankowe zatyczki z Leroy Merlin lub ewentualnie kupić jakieś droższe zatyczki motocyklowe, które filtrują szum wiatru i przepuszczają tylko dźwięki o wyższej częstotliwości.
Awatar użytkownika
urbansan
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 600
Rejestracja: 24 mar 2011, 09:43
Imię: Urban
Miejscowość: Wa-wa
Plecak: Panna Urbanna :D
Garnek: RPHA 10+
Motocykl: SV1000
Lokalizacja: Wa-wa

Re: Cichy, szczelny kask

Post autor: urbansan »

No ale widzisz... nie jezdze od wczoraj i moja opinia na temat halasu jest taka, ze sa kaski glosne i w chuj glosne. Mi wystarczy po prostu glosny :)

Korzystam z zatyczek 3M Ultrafit SNR tzn, ze zbija srednio 32db - to jest bardzo duzo. Jak wetkne je w domu w uszy, to slysze tylko swoj oddech od strony tchawicy i puls w uszach. W HQ1 mialem tylko piankowe zatyczki, ktore glownie zle sie ukladaly w uchu i jakos wytrzymywalem. RPHA10+ po prostu napierdala niemilosiernie. Jest to pewnie zwiazane z moja szyba w moto, wiec ja odkrecilem. Wersja nakedowa byla wzglednie lepsza, ale nadal okrutna. Gar jest super, ale nie wyobrazam sobie wsadzenia do niego systemu audio, bo i tak nic nie uslysze. Halas wytwarza glownie powietrze, ktore oplywa w okolicach ucha z zewnatrz. Nie zadne podwiewanie w wentylacji, ale zwykla aerodynamika kasku.

Zatem pliz o kolejne propozycje, przetestuje i zdam relacje :)
Virago 535 '93 -> kawa er-5 '02 -> hornet 900 '04 -> SV1000s '03
Awatar użytkownika
jolja
Motocyklista
Posty: 202
Rejestracja: 23 lip 2014, 18:20
Imię: Jola
Miejscowość: Kraków
Garnek: LS2 Wolf

Re: Cichy, szczelny kask

Post autor: jolja »

No nie żartuj, miałam go kupować :omg: naszukałam się, w końcu się zdecydowałam, a tu zonk. Echh, shit happens
Awatar użytkownika
urbansan
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 600
Rejestracja: 24 mar 2011, 09:43
Imię: Urban
Miejscowość: Wa-wa
Plecak: Panna Urbanna :D
Garnek: RPHA 10+
Motocykl: SV1000
Lokalizacja: Wa-wa

Re: Cichy, szczelny kask

Post autor: urbansan »

Ale, ze ktory mialas kupic? RPHA, GT-AIR, Qwest?
Virago 535 '93 -> kawa er-5 '02 -> hornet 900 '04 -> SV1000s '03
Awatar użytkownika
jolja
Motocyklista
Posty: 202
Rejestracja: 23 lip 2014, 18:20
Imię: Jola
Miejscowość: Kraków
Garnek: LS2 Wolf

Re: Cichy, szczelny kask

Post autor: jolja »

RPHA. I zniszczyłeś mi światopogląd
Kanc1erz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 895
Rejestracja: 07 kwie 2014, 08:58
Imię: Michał
Miejscowość: Ornontowice k/Gliwic
Garnek: Scorpion EXO-1200
Numer GG: 8278420
Motocykl: SV-650SF

Re: Cichy, szczelny kask

Post autor: Kanc1erz »

Ciekaw jestem jak jest z wyciszeniem w Scorpionie EXO-1000, Thyone ma. Dziewczyna jeździ ze mną w EXO-500 i mówi, że względem mojego (TR-1) jest niebo, a ziemia. Niestety sam nie sprawdzę, bo mi do niego głowa nie wchodzi :D
ER-5 1998r. Od 07.04.2014r.
SV650S 2007r. Od 29.04.2018r.
Chętnie pomogę również w zakresie projektowania elektroniki oraz szeroko rozumianej informatyki i komputerów.
Awatar użytkownika
Thyone
Motorowerzysta
Posty: 57
Rejestracja: 22 sty 2013, 21:06
Imię: Majkel
Miejscowość: Śląsk
Garnek: Scorpion EXO-2000
Numer GG: 1525827
Motocykl: Z750S

Re: Cichy, szczelny kask

Post autor: Thyone »

Hmm.. niestety nie mam za bardzo porównania co do wygody użytkowania EXO-1000 względem innych kasków.
Wcześniej jeździłem kilka miesięcy w Airohu Movement'cie i różnica po przesiadce była znacząca - oczywiście na korzyść exo - pomimo tego, że jest on jebitnie ciężki (1600 g ± 50 g) ale o niczym to nie świadczy. Nie ta półka cenowa.

Wspominając o Shoeiu GT-AIR i Schuberth'cie C3 (C3 pro?) wskakujesz na kolejne, wyższe 'półki' i sądzę, że nie będziesz miał czego szukać w takim Scorpionie.

Tak generalnie mogę jeszcze od siebie dodać, że po ok. 15-20 tys. km faktycznie mogę już powiedzieć, że wiem czego oczekuję od kasku.
Waga <~1350 g, rozbudowany kołnierz, zapięcie DD, przemyślany mechanizm 'mikrouchyłu' oraz obowiązkowo pinlock, który jest już raczej standardem.
Pod koniec drugiego sezonu bardzo przydatnym rozwiązaniem okazały się pompowane 'poliki', z których ostatnio ciągle korzystam.
Blenda - po zakupie przyciemnianej, lustrzanej szyby - była na tyle zbędna, że postanowiłem ją wymontować.

Jak już skończy mi się exo-1000 (chociaż jakoś szybko się na to nie zapowiada) - będę kierował swoją uwagę na zeszłoroczną nowość, czyli exo-2000 (który niestety jest raczej przeznaczony stricte na jazdę po torze i o jako takim wyciszeniu nie ma w ogóle mowy) lub może coś z Shoeia :roll:

:spam:
Awatar użytkownika
urbansan
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 600
Rejestracja: 24 mar 2011, 09:43
Imię: Urban
Miejscowość: Wa-wa
Plecak: Panna Urbanna :D
Garnek: RPHA 10+
Motocykl: SV1000
Lokalizacja: Wa-wa

Re: Cichy, szczelny kask

Post autor: urbansan »

Mierzylem na razie 4 kaski - Shoei'a Neotec i GT-AIR, a z Schubertha S2 i zwykle C3. Shoei ladnie lezy, nie ma roznicy z RPHA. Schuberth lzej naciska na policzki, ale kask sie trzyma rownie dobrze. Jednak obwod glowy w Schuberthach mi do konca nie podszedl. Dodatkowo tylko w C3 mozna zmieniac policzki / dobierac... troche dziwne. Tzn mozna wymienic tak czy siak, ale nie ma opcji dobrania w trakcie zakupu.

Sprawa testu wyglada tak, ze wplacamy rownowartosc ceny kasku testowego i jedziemy obczaic skorupe. W ten weekend najprawdopodobniej podskoczne i sprawdze odpowiednie garnki.

Jednak RPHA wydaje sie byc super solidnym garnkiem w zestawieniu z powyzszymi. Mechanizm szyby chyba najbarzdziej mi odpowiadal. Pamietam jak testowalem nowy RPHA - byl ciasny, ale tylko tyle. Nawet zalozylem rozmiar XS HJC IS-17 i byl w chuj ciasny, ale nie czulem EPSu. W Schubertach to chyba po prostu nie ten ksztalt glowy.

A i Schuberth S2 jest calkiem ciezki... ale w ogole tego nie czuc. Wazy chyba z 1470 +- 50g. Trzymajac te garnki jednak w rekach mialem wrazenie, ze to wydmuszki :)

Zorientowalem sie tez na czym polega cichosc kasku. Otoz C3, jak i moj poprzedni HQ1, sa po prostu wielkie w obwodzie. Baniaki mozna powiedziec. Zwieksza to dystans ucha od skorupy, pewnie oddala turbulencje, ale zmniejsza aerodynamike... Szczerze to troche nie robie aerodynamike, gdy mam owiewke :)
Virago 535 '93 -> kawa er-5 '02 -> hornet 900 '04 -> SV1000s '03
ODPOWIEDZ