Reevu MSX1 - kask z lusterkiem

Wszelkie pytania odnośnie kasków

Moderatorzy: Miłosz, Kamyk, lucek, bartoszto, jotto

kchelm
Rowerzysta
Posty: 41
Rejestracja: 08 sty 2012, 21:06
Imię: Krzysztof
Miejscowość: Warszawa-Mokotów
Garnek: Reevu MSX1

Re: Reevu MSX1 - kask z lusterkiem

Post autor: kchelm »

Już opisałem swoje wrażenia:
kchelm pisze:Mam taki kask. obraz w lusterku jest minimalnie zniekształcony ale ostry i wyraźny. Muszę przyznać, że jeździ się rewelacyjnie. Widzę dokładnie co się dzieje bezpośrednio za mną i po bokach. Z lusterek bocznych korzystam pomocniczo przed upewnieniem się przez odwróceniem głowy. Boczne mam tak ustawione, żeby widzieć co się dzieje na sąsiednich pasach ruchu. Tył obsługuje kask. Nie wyobrażam sobie teraz innego kasku. Kask jest mięciutki we środku ale jednocześnie dobrze dopasowany. Przy prędkości 140 km/h mogę spokojnie się oglądać na boki a kask jakby był sklejony z głową.
-- 12 Mar 2014, 14:50 --

i tu:
kchelm pisze:
Lish pisze:a co w sytuacji gdy jeżdże z plecakiem?
Nie jechałem z plecakiem, więc nie wiem, ale z konstrukcji kasku wynika, że nie ma to znaczenia, chyba, że plecak jest tak duży, że wystaje ponad kask a przynajmniej do 2/3 jego wysokości albo gdy leży się na baku. Lusterka umieszczone są w kaskadzie ponad głową i tylny wizjer znajduje się zaraz pod najwyższym punktem kasku.
Pewien problem wystąpił przy bardzo wysokiej prędkości jazdy (140-160km/h). Wtedy pojawia się na kasku siła nośna (taka jak ponad pałąkowo wygiętym skrzydłem samolotu). Kask nieznacznie się unosi nad głową. Nie ma to znaczenia dla jazdy i jest niezauważalne o ile nie ma się w kasku lusterka. Wtedy ustawiona przed jazdą geometria lusterka się rozjeżdża i obraz w lusterku przedstawia niebo. Radzę sobie przez maksymalne opuszczenie szczęki tak jak na obrazie Munka "Krzyk". Po zwolnieniu do 120 km/h problem znika. Jest w kasku regulacja umożliwiająca ustawienie kąta i wysokości lusterka. Muszę spróbować poćwiczyć z ustawieniami wysokości lusterka w stosunku do poziomu oczu. Być może ustawiłem je sobie za wysoko z obawy, by nie zasłaniało widoku do przodu. Nie można nim jednak kręcić prawo-lewo co i tak nie miałoby chyba sensu.
ODPOWIEDZ