Xenon / biXenono / lepsza żarówka

Wszelkie modyfikacje naszej Kawy ...

Moderatorzy: Miłosz, Kamyk, lucek, bartoszto, jotto, Kanc1erz

Awatar użytkownika
Kamyk
Administrator
Administrator
Posty: 3375
Rejestracja: 19 cze 2010, 19:07
Imię: Rafał
Miejscowość: Bydgoszcz/Szczecin/Berlin
Plecak: Ewa
Garnek: Shoei XR-1000 / HJC
Skype: kaminski.rafal
Numer GG: 2697152
Motocykl: Testowy
Lokalizacja: Bydgoszcz/Szczecin/Berlin

Xenon / biXenono / lepsza żarówka

Post autor: Kamyk »

Witam wszystkich :)

Czy ktos z was probowal takowej przerobki w swoim motocyklu? Ja sie zastanawiam nad tym aby ulepszyc troche moje swiatla. Jak wracalem ze zlotu od Krzycha to mialem nie fajna przygode po ciemku, nie dosc ze burza to nic jeszcze nie widzialem. Musialem jechac na dlugich. Mysle wiec nad zmiana standardowej zarowki H4 na cos lepszego. Albo na lepsza mocniejsza zarowke albo na biXenony. Podobno sa z nimi problemy na badaniach technicznych i podobno policja sie czepia :(

Macie jakies doswiadczenia? Porady? Sugestie?

Z gory dziekuje za pomoc.

Kamyk
Er5 -> SV 650 K3 -> ST xtz 750 '89 + ...
Sklep Motocyklowy Warszawa - moto NUMiK
Awatar użytkownika
lucek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 759
Rejestracja: 15 wrz 2011, 10:53
Imię: Lucek
Miejscowość: Puławy
Plecak: Kamila
Garnek: Schuberth C3
Telefon: 505228947
Motocykl: BMW F800GS
Kontakt:

Re: Xenon / biXenono / lepsza żarówka

Post autor: lucek »

Jeśli chodzi o xenony to sprawa ciężka bo reflektor xenonowy musi mieć soczewkę, układ samopoziomujący i spryskiwacze i to wszystko razem homologowane, atestowane itp. :) nie wiem czy można coś takiego zamontować w motocyklu, a jeśli nawet to musiałbyś kupić komplet do ER-5 (oczywiście jeśli to ktoś produkuje).
Powyżej mówię o rozwiązaniach zgodnych z przepisami, można też na własną rękę spolerować szybę reflektora, zaadaptować żarnik i układ samopoziomujący z jakiegoś samochodowego reflektora, myślę że spryskiwanie też dałoby się rozwiązać. Niestety po takiej modyfikacji będzie prawdopodobnie problem ze stróżami prawa, przegląd dałoby się obejść montując pożyczony na godzinkę oryginalny reflektor ;)

Poza tym jeśli masz za słabe światła mijania to musisz zamontować bixenon bo xenon to tylko światła drogowe, bixenon - mijania/drogowe (żarówka jest jedna, tylko w środku jest układ który odpowiednio kieruje wiązkę światła).

Co do lepszych żarówek to słyszałem opinie że kupienie dobrych markowych żarówek poprawia widoczność, ale sam nie sprawdzałem. Niektórzy polecają też żarówki HID, ale z nimi to też nie wiadomo do końca czy nie będzie problemów z Policją.
www.hangover.art.pl
Awatar użytkownika
Kamyk
Administrator
Administrator
Posty: 3375
Rejestracja: 19 cze 2010, 19:07
Imię: Rafał
Miejscowość: Bydgoszcz/Szczecin/Berlin
Plecak: Ewa
Garnek: Shoei XR-1000 / HJC
Skype: kaminski.rafal
Numer GG: 2697152
Motocykl: Testowy
Lokalizacja: Bydgoszcz/Szczecin/Berlin

Re: Xenon / biXenono / lepsza żarówka

Post autor: Kamyk »

HID czyli takich bardziej niebieskich?

A jakie polecasz zarowki H4? Ja slyszalem o jakis Philipsach, ale nie wiem dokladnie ktore mam kupic.

Kamyk
Er5 -> SV 650 K3 -> ST xtz 750 '89 + ...
Awatar użytkownika
lucek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 759
Rejestracja: 15 wrz 2011, 10:53
Imię: Lucek
Miejscowość: Puławy
Plecak: Kamila
Garnek: Schuberth C3
Telefon: 505228947
Motocykl: BMW F800GS
Kontakt:

Re: Xenon / biXenono / lepsza żarówka

Post autor: lucek »

HID to te niebieskie imitujące xenony.

Kolega kupił Philips Vision+ i jest bardzo zadowolony, pomimo że żarówka lekko niebieska to daje fajne białe światło, ale tylko raz z nim w nocy jechałem, także swoich wrażeń za dużo nie mam.

-- 13 Gru 2011, 15:38 --

//edit

Tylko ja cały czas mówię o zastosowaniu w samochodzie, nie wiem czy w motocyklu będzie jakaś różnica
www.hangover.art.pl
KELGAR
Motocyklista
Posty: 352
Rejestracja: 02 paź 2011, 21:06
Imię: Mateusz
Miejscowość: Świdnica
Plecak: z książkami ^^
Garnek: Shark S600

Re: Xenon / biXenono / lepsza żarówka

Post autor: KELGAR »

Ja mam Philips Night Vison, dają +60% światła więcej, co oczywiście nie wygląda tak,że widzimy 60% lepiej niż przy zwykłej żarówce. Poprawa widoczności jest jednak potężna, w nocy jest o niebo lepiej, dają ładne, jasne światło.
Minusem jest duża cena, u mnie 65 zl sztuka i krótka żywotność, chociaż jak przelatam na niej cały sezon, to sądze że warto.
Pozdrawiam :)
Awatar użytkownika
Greku_
Motocyklista
Posty: 202
Rejestracja: 15 paź 2011, 22:04
Imię: Rafał
Miejscowość: z domu
Garnek: LS2

Re: Xenon / biXenono / lepsza żarówka

Post autor: Greku_ »

Ja w swojej Erce zalozylem zarowke H4 Osram Night Breaker Plus. Roznica w porownaniu ze zwykla zarowka jest kolosalna, z tego co pamietam to kosztuje niecale 50zl. Nawet jesli starcza na jeden sezon tak jak Kelgar napisal, to warto moim zdaniem.
KELGAR
Motocyklista
Posty: 352
Rejestracja: 02 paź 2011, 21:06
Imię: Mateusz
Miejscowość: Świdnica
Plecak: z książkami ^^
Garnek: Shark S600

Re: Xenon / biXenono / lepsza żarówka

Post autor: KELGAR »

No i jeżeli zdecydujesz sie na zakup, to nie proponuję z allegro. Podróbek jest od cholery a wygląda wszystko tak samo, różnica jest dopiero po założeniu żarówki, a właściwie to brak różnicy, więc jak już coś upatrzysz, to najlepiej w motoryzacyjnym gdzieś u siebie, na miejscu. :)
Awatar użytkownika
Theo
Rowerzysta
Posty: 40
Rejestracja: 14 paź 2011, 13:51
Imię: Amadeusz
Miejscowość: Starogard Gd.
Garnek: Schuberth
Numer GG: 2859295
Telefon: htcG1

Re: Xenon / biXenono / lepsza żarówka

Post autor: Theo »

lucek pisze:Jeśli chodzi o xenony to sprawa ciężka bo reflektor xenonowy musi mieć soczewkę, układ samopoziomujący i spryskiwacze i to wszystko razem homologowane, atestowane itp. :) nie wiem czy można coś takiego zamontować w motocyklu, a jeśli nawet to musiałbyś kupić komplet do ER-5 (oczywiście jeśli to ktoś produkuje).
Powyżej mówię o rozwiązaniach zgodnych z przepisami, można też na własną rękę spolerować szybę reflektora, zaadaptować żarnik i układ samopoziomujący z jakiegoś samochodowego reflektora, myślę że spryskiwanie też dałoby się rozwiązać. Niestety po takiej modyfikacji będzie prawdopodobnie problem ze stróżami prawa, przegląd dałoby się obejść montując pożyczony na godzinkę oryginalny reflektor ;)

Poza tym jeśli masz za słabe światła mijania to musisz zamontować bixenon bo xenon to tylko światła drogowe, bixenon - mijania/drogowe (żarówka jest jedna, tylko w środku jest układ który odpowiednio kieruje wiązkę światła).

Co do lepszych żarówek to słyszałem opinie że kupienie dobrych markowych żarówek poprawia widoczność, ale sam nie sprawdzałem. Niektórzy polecają też żarówki HID, ale z nimi to też nie wiadomo do końca czy nie będzie problemów z Policją.
ja przerabialem lampy samochodowe na xenony. hid i xenon to to samo. (ang. High Intensity Discharge) spotykany na pudełkach żarówek określa lampę wyładowczą, czyli prawdziwy "ksenon". czesto na zwyklych zarowkach halogenowych na pudelkach jest nadruk HID co nie znaczy ze to ksenon-poprostu zwykla podruba majaca jasne swiatlo (sam takie kupilem do auta i nawet jestem zadowolony bo daja wiecej swiatla i jest biale). sa tez chinskie zestawy hid z zarnikami xenonowymi pod zwykle gniazda do odblysnikow np. h4. i w tym przypadku pojawia sie problem bo zwykle odblysniki nie sa przystosowane do ksztaltowania strumienia o wiele mocniejszego swiatla xenonowego w wyniku czego oslepia innych. jak pan wladza to wyczai to z dowodem mozemy sie porzegnac. jak juz lucek wspomnial, sa dwa rodzaje ksenonow: bixenon i xenon. tyle ze troche pokrecil :) xenon to tylko swiatla mijania (nie drogowe) a bixenon to tak jak lucek pisal.
swiatlo ksenonowe musi byc bardzo skupione, dlatego zarniki najczesciej montowane sa w specjalnie przystosowane do xenonu soczewki. i takie soczewki montowalem do reflektorow samochodu. jak zrobi sie to z glowa, to sa w pelni regolowane i dobrze ustawione nia maja prawa oslepiac. oprocz soczewki i zarnika ksenonowego dochodzi jeszcze przetwornica i okablowanie.

podkreslam ze jaka kolwiek ingerencja w fabryczne oswietlenie nie jest zgodna z prawem. ale jak jest to zrobone estetycznie i nikogo nie oslepia to nikt sie nie kapnie ze to przerobka. no chyba ze po znaku homologacji wytloczonym na kloszu. ale na to tez sa sposoby :)

wedlog mnie to glupota ze zabieraja za to dowod nawet jesli wszystko jest ok. powinno byc tak ze jesli przeszedl przeglad i jest ok, to wpis do dowodu i narazie. a jesli kogos zlapie policja i ma zastrzezenia co do oslepiania to powinni zabrac dowod i wyslac ponownie na badanie techniczne, a potem z kwitkiem ze stacji po dowod. to taki moj wywod. mozecie sie niezgadzac :)

w moto zamontowanie soczewki tez nie powiino sprawic wiekszego problemu. ale jest jedno ale... szybka reflektora powinna byc gladka. na allegro mozna takie kupic do nakeda za ok 150zl. nie polecam kupowania chinskich zestawow bo to sie pozniej msci. najlepiej kupic soczewke pod zarnik d2s od jakiegos samochodu (do moto koniecznie bixenon) koszt ok 60zl i dobrze zeby byla jak najmniejsza, do tego nowy zarnik d2s philips-ok120zl przetwornica d2s z kablami tez ori z jakiegos auta ok150zl. jak ktos ma zaciecie do majsterkowania i zdolnosci manualne to sobie poradzi. koszt oczywiscie jest nie maly ale efekt jest naprawde fajny. jak planujemy dluzej trzymac moto to mozna sie pokusic o przerobke. albo poprostu na sprzedaz zalozyc ori a przerobiona zalozyc do nowego moto(oczywiscie jesli to naked bedzie.

aha i jeszcze jakas maskownice trzebaby bylo wykombinowac zeby w reflektorze flakow soczewki nie bylo widac. czesto sprzedawcy dodaja do soczewki ale one beda za male (jak jest okazja to brac z maskownicami)

poprawienie swiatel mniejszym kosztem to kupienie zarowek halogenowych o jasniejszej barwie. najlepiej 4300k (to samo tyczy zarnikow xenonowych) - najbardziej zblizona do barwy swiatla wytwarzanego przez slonce, przez co nie meczy wzroku.

na allegro mozna kupic chinskie podruby za ok 10zl szt. kiedys kupilem h7 i przepalily mi sie po 2tyg. potem kupilem h3 na drogowe za 7zl szt i tzrzymaja juz mi 1,5roku. niedawno w biedronce byly za 10zl 2szt. kupilem h7 i rewelka ;) jezdze 2msc i sie nie przepalily jeszcze :)

a jak ktos chce lepsza jakosc to philips lub osram ok60zl szt.
jest bardzo duzo modeli zarowek i nie pamietam wszystkich. kiedys bylem na stronce gdzie byl ranking zarowek i najlepiej wypadala chyba osram night breaker. (nie daje sobie glowy uciac)

pozdro ;)
Ostatnio zmieniony 14 gru 2011, 12:26 przez Theo, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
lucek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 759
Rejestracja: 15 wrz 2011, 10:53
Imię: Lucek
Miejscowość: Puławy
Plecak: Kamila
Garnek: Schuberth C3
Telefon: 505228947
Motocykl: BMW F800GS
Kontakt:

Re: Xenon / biXenono / lepsza żarówka

Post autor: lucek »

Człowiek się całe życie uczy ;)
www.hangover.art.pl
Awatar użytkownika
Kamyk
Administrator
Administrator
Posty: 3375
Rejestracja: 19 cze 2010, 19:07
Imię: Rafał
Miejscowość: Bydgoszcz/Szczecin/Berlin
Plecak: Ewa
Garnek: Shoei XR-1000 / HJC
Skype: kaminski.rafal
Numer GG: 2697152
Motocykl: Testowy
Lokalizacja: Bydgoszcz/Szczecin/Berlin

Re: Xenon / biXenono / lepsza żarówka

Post autor: Kamyk »

Theo - a jaka dokladnie zarowke polecasz? Ja chce wydac pomiedzy 40 do 80zl za sztuke. Sadze, ze taki koszt to nie wiele jak na jeden sezon, wiec chce kupic cos co bedzie dobrze dzialalo. Masz jakies propozycje?

Kamyk
Er5 -> SV 650 K3 -> ST xtz 750 '89 + ...
ODPOWIEDZ