Poniżej co znalazłem:
1. Kalkulator dzięki któremu dowiemy się jak zmienią się osiągi moto przy dobraniu niestandardowych zębatek:
Kod: Zaznacz cały
http://www.prm-poludnie.motocykle.org/d ... ebatki.zip
W wyniku w tabelce uzyskujemy informację jaką prędkość moto osiągnie na danym biegu przy danych obrotach silnika stosując wybrane przez nas zębatki. (Mogę powiedzieć od siebie. że na serio to są dobre obliczenia, sprawdźcie sami)
2. Moje poszukiwania jednak nie ograniczyły się tylko do tego , na stronie producenta zębatek JT znalazłem ciekawą tabelkę która obrazuje jakie jest przełożenie końcowe stosując zębatki z określoną ilością zębów oraz jaki ma to efekt na przyspieszenie oraz max prędkość.
Na załączonym zdjęciu zaznaczyłem standardowe przełożenie w moim thundercacie (15 zębów przód/47zębów tył, przełożenie = 3.13). Z tabelki wynika że dobierając zębatkę 16zębów przód i 50 zębów tył osiągnę to samo przełożenie =3.13 i jednocześnie powinno się polepszyć przyspieszenie oraz prędkość na danym biegu przy danych obrotach silnika.
Jak wpisuję do opisanego wyżej kalkulatora wszystkie dane mojej skrzyni ogumienia itp to między przełożeniem końcowym 15/47 a 16/50 różnica w uzyskiwanych prędkościach na danym biegu przy danych obrotach jest minimalna i fakt występuje efekt minimalnego zwiększenia prędkości.
poniżej wyniki dla tych dwóch kombinacji:
15/47
16/50
Czy faktycznie zwiększy się przyspieszenie?
Ile ogniw powinien mieć napęd dla 16/50 skoro przy standardowym przełożeniu 15/47 ma 108?
Co o tym myślicie? Ja nie mam żadnego doświadczenia w takich operacjach dlatego chciałbym uzyskać opinię od osób które się już w to bawiły
Nie chodzi o prędkość co o lepszy moment obrotowy przekazywany na koło czyli lepsze przyspieszenie bez znaczącej zmiany fabrycznie dobranego przełożenia 3,13
Bo nie sztuka zwiększyć moment na kole zakładając po prostu większą zębatkę na tył i co za ty m idzie obniżyć prędkość motocykla przy tych samych obrotach silnika.
*post z innego forum