wybebeszanie tłumika
Moderatorzy: Miłosz, Kamyk, lucek, bartoszto, jotto, Kanc1erz
- Lish
- Klubowicz
- Posty: 957
- Rejestracja: 24 wrz 2010, 21:56
- Imię: Karol
- Miejscowość: Piaseczno
- Plecak: Kiti
- Garnek: biały
- Telefon: 500366623
- Motocykl: fzs600 pies
- Kontakt:
wybebeszanie tłumika
bry
Zastanawiam się nad wybebeszeniem oryginalnego tłumika. Ten jest jakiś taki cichy i mało basowy...
Czy wybebeszenie pomoże na te dolegliwości? jakie inne skutki może przynieść taka modyfikacja?
Zainspirowały mnie przeróbki Edzia:
http://edzio35.wrzuta.pl/katalog/aKWBwe ... -fotostory
Czy ktoś z Was robił coś takiego? Domyślam się że trzeba odciąć końcówki na spawach i rozciąć rurę na pół, następnie wyjąć wszystkie tłumiki... chyba...
pozdr
Lish
Zastanawiam się nad wybebeszeniem oryginalnego tłumika. Ten jest jakiś taki cichy i mało basowy...
Czy wybebeszenie pomoże na te dolegliwości? jakie inne skutki może przynieść taka modyfikacja?
Zainspirowały mnie przeróbki Edzia:
http://edzio35.wrzuta.pl/katalog/aKWBwe ... -fotostory
Czy ktoś z Was robił coś takiego? Domyślam się że trzeba odciąć końcówki na spawach i rozciąć rurę na pół, następnie wyjąć wszystkie tłumiki... chyba...
pozdr
Lish
- DeFi
- Klubowicz
- Posty: 2397
- Rejestracja: 10 paź 2010, 20:25
- Imię: Rafał
- Miejscowość: Września
- Plecak: Brak
- Garnek: LS2
- Numer GG: 9958743
- Telefon: 783757397
- Motocykl: Yamaha FJR 1300 '01
- Lokalizacja: Września
Re: wybebeszanie tłumika
Najprościej nawiercić ostatnią przegrodę w tłumiku. Ja tak zrobiłem i brzmi miodzio. W sobotę nakręcę nowy filmik, to wstawię. Ten w mojej "galerii" w dziale Nasze ER-ki, jest trochę nieaktualny. Teraz jest ładny basowy, iście sportowy dźwięk. Aż mi się odechciało kupować Montii
Kawasaki ER-5 '05 -> Kawasaki ZR-7 '00 ->Yamaha FJR 1300 '01
http://www.bikepics.com/members/defi/01fjr1300/
- Nargel
- Motorowerzysta
- Posty: 53
- Rejestracja: 28 mar 2011, 14:58
- Miejscowość: Koszalin
- Lokalizacja: Jadę swoją drogą.
Re: wybebeszanie tłumika
No to czekamy na filmik.
- wwitek123
- Klubowicz
- Posty: 322
- Rejestracja: 30 paź 2010, 08:33
- Imię: Wojtek
- Miejscowość: Kraśnik
- Plecak: Nie potrzebuje obciążenia
- Garnek: Nolan N86 N-COM
- Numer GG: 8024325
- Motocykl: Yamaha TDM 900 '02
- Kontakt:
Re: wybebeszanie tłumika
DeFi mógłbyś opisać dokładniej co i jak z tym nawiercaniem??;D
Miej wyjebane, a będzie Ci dane.
- DeFi
- Klubowicz
- Posty: 2397
- Rejestracja: 10 paź 2010, 20:25
- Imię: Rafał
- Miejscowość: Września
- Plecak: Brak
- Garnek: LS2
- Numer GG: 9958743
- Telefon: 783757397
- Motocykl: Yamaha FJR 1300 '01
- Lokalizacja: Września
Re: wybebeszanie tłumika
patrzac od tylu na tlumik, to wewnatrz kolnierza jest mniejsza "rurka". ja wiercilem dookola tej rurki. Przy 5 otworach pojawia sie fajny basowy dzwiek. ja mam 6 otworow.
Kawasaki ER-5 '05 -> Kawasaki ZR-7 '00 ->Yamaha FJR 1300 '01
http://www.bikepics.com/members/defi/01fjr1300/
- wwitek123
- Klubowicz
- Posty: 322
- Rejestracja: 30 paź 2010, 08:33
- Imię: Wojtek
- Miejscowość: Kraśnik
- Plecak: Nie potrzebuje obciążenia
- Garnek: Nolan N86 N-COM
- Numer GG: 8024325
- Motocykl: Yamaha TDM 900 '02
- Kontakt:
Re: wybebeszanie tłumika
rozmiar wiertła ma zapewne znaczenie,możesz powiedzieć jaki?? po tym zabiegu trzeba gaźniki regulować ponownie??
Miej wyjebane, a będzie Ci dane.
- DeFi
- Klubowicz
- Posty: 2397
- Rejestracja: 10 paź 2010, 20:25
- Imię: Rafał
- Miejscowość: Września
- Plecak: Brak
- Garnek: LS2
- Numer GG: 9958743
- Telefon: 783757397
- Motocykl: Yamaha FJR 1300 '01
- Lokalizacja: Września
Re: wybebeszanie tłumika
Ja jestem jeszcze przed regulacjami, ale strzelania w tłumik nie słyszałem, wiec nie jest tak źle
Wiertło miałem akurat takie co mieści się pomiędzy ścianką a spawem tej małej rurki. W tej chwili nie powiem ci dokładnie jakie
Wiertło miałem akurat takie co mieści się pomiędzy ścianką a spawem tej małej rurki. W tej chwili nie powiem ci dokładnie jakie
Kawasaki ER-5 '05 -> Kawasaki ZR-7 '00 ->Yamaha FJR 1300 '01
http://www.bikepics.com/members/defi/01fjr1300/
- Lish
- Klubowicz
- Posty: 957
- Rejestracja: 24 wrz 2010, 21:56
- Imię: Karol
- Miejscowość: Piaseczno
- Plecak: Kiti
- Garnek: biały
- Telefon: 500366623
- Motocykl: fzs600 pies
- Kontakt:
Re: wybebeszanie tłumika
a masz jakieś fotki tych dziurek ?
Z tego co się zdążyłem zorientować to tłumik przelotowy należało by zrobić tak:
-rozciąć tłumik i wyjąć wszystko ze środka (właściwie to nie wiem co tam się teraz znajduje )
-zamontować rurę z blachy perforowanej, tylko dobrać dobrze średnicę. Można jeszcze zrobić komorę rozprężającą - będzie troszke ciszej
-rurę owinąć wełną stalową, potem czymś w rodzaju kocyka z włókna szklanego (niepalna) i na koniec kocyk szklany.
-zespawać wszystko z powrotem
Z tego co się zdążyłem zorientować to tłumik przelotowy należało by zrobić tak:
-rozciąć tłumik i wyjąć wszystko ze środka (właściwie to nie wiem co tam się teraz znajduje )
-zamontować rurę z blachy perforowanej, tylko dobrać dobrze średnicę. Można jeszcze zrobić komorę rozprężającą - będzie troszke ciszej
-rurę owinąć wełną stalową, potem czymś w rodzaju kocyka z włókna szklanego (niepalna) i na koniec kocyk szklany.
-zespawać wszystko z powrotem
- DeFi
- Klubowicz
- Posty: 2397
- Rejestracja: 10 paź 2010, 20:25
- Imię: Rafał
- Miejscowość: Września
- Plecak: Brak
- Garnek: LS2
- Numer GG: 9958743
- Telefon: 783757397
- Motocykl: Yamaha FJR 1300 '01
- Lokalizacja: Września
Re: wybebeszanie tłumika
Fotka dzisiaj zrobiona:
http://w94.wrzuta.pl/audio/3hd13jnGfwh/ ... ydech_er-5
oraz dźwięk wydechu:http://w94.wrzuta.pl/audio/3hd13jnGfwh/ ... ydech_er-5
Kawasaki ER-5 '05 -> Kawasaki ZR-7 '00 ->Yamaha FJR 1300 '01
http://www.bikepics.com/members/defi/01fjr1300/
Re: wybebeszanie tłumika
Wypróbowałem Twój patent z wierceniem, DeFi. Na początek tylko 3 otwory o średnicy 6mm. Charakterystyczne dla ER5 ćwierkanie znacznie się zmniejszyło - szczególnie w niskim zakresie obrotów. Dźwięk wydechu przypomina trochę HD - trochę głośniejszy, z charakterystycznym przytłumionym pierdem, ale bez basu. Osobiście nie przypadł mi do gustu, ale lepsze to niż to cholerne poćwierkiwanie. Może zaryzykuje kolejne 3 dziury. Byle parametry pracy silnika się nie pochrzaniły. Póki co żadnych anomalii nie stwierdziłem.