Przygotowanie moto do podróży

Wszelkie modyfikacje naszej Kawy ...

Moderatorzy: Miłosz, Kamyk, lucek, bartoszto, jotto, Kanc1erz

Awatar użytkownika
urbansan
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 600
Rejestracja: 24 mar 2011, 09:43
Imię: Urban
Miejscowość: Wa-wa
Plecak: Panna Urbanna :D
Garnek: RPHA 10+
Motocykl: SV1000
Lokalizacja: Wa-wa

Przygotowanie moto do podróży

Post autor: urbansan »

Niebawem bede sie udawal na urlop i potrzebuje dopiac pare spraw:
-Przekaznik pod USB
-Kierunki.

ad przekaznik - jaki, skad, gdzie kupic w wawie, a moze cos zamowic na allegro? Sygnal ze stacyjki 12V. Same gniazdko 5V-USB jest zasilane 12V.

ad kierunki - mam fajne sakwy, ale zakrywaja kierunki. Mam stelaz givi z plyta i najlepiej byloby przeniesc kierunki pod te plyte. Macie jakis prosty patent?

-- 11 Sie 2015, 07:09 --

apropos kierunkow. Cos takiego mnie ratuje. Obczaje w budowlance, ale gdyby ktos mial juz cos sprawdzonego, to niech da znac :)

http://www.sporttour.com/upload/fz529.jpg

-- 11 Sie 2015, 07:29 --

Larsson ma wszystko. chyba styknie: Przekaźnik 30A/12V-JQX-15

Pozostaly kierunki.
Virago 535 '93 -> kawa er-5 '02 -> hornet 900 '04 -> SV1000s '03
Sklep Motocyklowy Warszawa - moto NUMiK
Awatar użytkownika
Miłosz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1303
Rejestracja: 29 kwie 2011, 22:57
Imię: Miłosz
Miejscowość: Plewiska/Poznań
Plecak: Monika
Garnek: HJC
Numer GG: 3369519
Motocykl: Gsf 1200N K5

Re: Przygotowanie moto do podróży

Post autor: Miłosz »

Urban Ty masz błotnik? Dużo tego błotnika, bo patrzę na zdjęcia sv w necie to każde inne. Może wystarczy blaszki przedłużające zrobić (nie wiem na ile widać na foto). Przykręcasz blaszkę z dwoma nawierconymi otworami pod kierunkowskazy i w ten sposób wysuwasz je do tyłu. Ja specem od techniki nie jestem, więc szukałem najprymitywniejszego sposobu. Akurat u mnie blaszki wspierają się dodatkowo na łączeniu stelaży). Przy okazji zasłaniają trochę rejestracji ;)

-- 11 Sie 2015, 11:21 --

Specem od grafiki również jak widać, ale u mnie to rozwiązanie powoduje, że wystają do tyłu za boczne kufry i są doskonale widoczne. No i spawania uniknąłem
Załączniki
kierunki.png
SAM_1959.JPG
Awatar użytkownika
urbansan
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 600
Rejestracja: 24 mar 2011, 09:43
Imię: Urban
Miejscowość: Wa-wa
Plecak: Panna Urbanna :D
Garnek: RPHA 10+
Motocykl: SV1000
Lokalizacja: Wa-wa

Re: Przygotowanie moto do podróży

Post autor: urbansan »

Kurde,ale zes sie przylozyl :) chyba bede musial wlasnie wykombinowac z blaszkami i zrobic nawierty w plycie.

A tab btw - sygnal do przekaznika puszcza sie rownolegle, czy szeregowo? Jakos mi swita, ze powinno byc rownloegle... ale ze pamietam to z podstawowki, to sie dopytuje :)
Virago 535 '93 -> kawa er-5 '02 -> hornet 900 '04 -> SV1000s '03
Kanc1erz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 895
Rejestracja: 07 kwie 2014, 08:58
Imię: Michał
Miejscowość: Ornontowice k/Gliwic
Garnek: Scorpion EXO-1200
Numer GG: 8278420
Motocykl: SV-650SF

Re: Przygotowanie moto do podróży

Post autor: Kanc1erz »

urbansan pisze:Kurde,ale zes sie przylozyl :) chyba bede musial wlasnie wykombinowac z blaszkami i zrobic nawierty w plycie.

A tab btw - sygnal do przekaznika puszcza sie rownolegle, czy szeregowo? Jakos mi swita, ze powinno byc rownloegle... ale ze pamietam to z podstawowki, to sie dopytuje :)

Wydaje mi się, że szeregowo :) To jest zwykły załącznik, z tym, że sterowany "zdalnie".
ER-5 1998r. Od 07.04.2014r.
SV650S 2007r. Od 29.04.2018r.
Chętnie pomogę również w zakresie projektowania elektroniki oraz szeroko rozumianej informatyki i komputerów.
Awatar użytkownika
urbansan
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 600
Rejestracja: 24 mar 2011, 09:43
Imię: Urban
Miejscowość: Wa-wa
Plecak: Panna Urbanna :D
Garnek: RPHA 10+
Motocykl: SV1000
Lokalizacja: Wa-wa

Re: Przygotowanie moto do podróży

Post autor: urbansan »

schemat_podlaczenia.jpg
Czy taki schemat jest prawidlowy? Mam wrazenie, ze podlaczenie stacyjki szeregowo pod przekaznik moze spowodowac jego przegrzewanie lub zwiekszenie oporu i spadku mocy na tym, na czym jest to podlaczone. Tutaj chodzi glowie o napiecie na minimum poradu. Pliz confirm.

Najlepiej podlaczac pod swiatla np pozycyjne / mijania, zaplon?
Virago 535 '93 -> kawa er-5 '02 -> hornet 900 '04 -> SV1000s '03
Kanc1erz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 895
Rejestracja: 07 kwie 2014, 08:58
Imię: Michał
Miejscowość: Ornontowice k/Gliwic
Garnek: Scorpion EXO-1200
Numer GG: 8278420
Motocykl: SV-650SF

Re: Przygotowanie moto do podróży

Post autor: Kanc1erz »

urbansan pisze:
schemat_podlaczenia.jpg
Czy taki schemat jest prawidlowy? Mam wrazenie, ze podlaczenie stacyjki szeregowo pod przekaznik moze spowodowac jego przegrzewanie lub zwiekszenie oporu i spadku mocy na tym, na czym jest to podlaczone. Tutaj chodzi glowie o napiecie na minimum poradu. Pliz confirm.

Najlepiej podlaczac pod swiatla np pozycyjne / mijania, zaplon?
Obrazek
U Ciebie obwód cewki w przekaźniku jest zwarty, więc nie da się go załączyć.
Mam nadzieję, że schemat jest jasny ;)
Jakby co - to pisz.

Co do tego jaki przekaźnik:
Cewka musi być zasilana z 12V stałego (12V DC), a jeżeli chodzi o zwieranie - dowolne napięcie, zazwyczaj jest 230V AC 10A, np. coś takiego: http://www.tme.eu/pl/details/36.11.9.01 ... 190124011/
ER-5 1998r. Od 07.04.2014r.
SV650S 2007r. Od 29.04.2018r.
Chętnie pomogę również w zakresie projektowania elektroniki oraz szeroko rozumianej informatyki i komputerów.
Awatar użytkownika
urbansan
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 600
Rejestracja: 24 mar 2011, 09:43
Imię: Urban
Miejscowość: Wa-wa
Plecak: Panna Urbanna :D
Garnek: RPHA 10+
Motocykl: SV1000
Lokalizacja: Wa-wa

Re: Przygotowanie moto do podróży

Post autor: urbansan »

Pogadalem z glowami w firmie i sygnal sterujacy przekaznikiem powinien byc wziety rownolegle z obwodu ze stacyjka. Nie jest wtedy wymagane, czy bedzie to za stacyjka i urzadzeniem, czy przed... Musze te madrosci potwierdzic :)
Virago 535 '93 -> kawa er-5 '02 -> hornet 900 '04 -> SV1000s '03
Kanc1erz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 895
Rejestracja: 07 kwie 2014, 08:58
Imię: Michał
Miejscowość: Ornontowice k/Gliwic
Garnek: Scorpion EXO-1200
Numer GG: 8278420
Motocykl: SV-650SF

Re: Przygotowanie moto do podróży

Post autor: Kanc1erz »

urbansan pisze:Pogadalem z glowami w firmie i sygnal sterujacy przekaznikiem powinien byc wziety rownolegle z obwodu ze stacyjka. Nie jest wtedy wymagane, czy bedzie to za stacyjka i urzadzeniem, czy przed... Musze te madrosci potwierdzic :)

Tak, w ten sposób mają rację, musiałem Cię źle zrozumieć. Po prostu najlepiej wziąć sobie do cewki przekaźnika przewód ze świateł (plus biegnący do żarówki) - zapalasz światła (moto po 2002 chyba mają automatyczne załączanie świateł) i cieszysz się prądem w zapalarce. Cewka przekaźnika bierze na tyle mało prądu, że niczemu to nie zagrozi ;)
ER-5 1998r. Od 07.04.2014r.
SV650S 2007r. Od 29.04.2018r.
Chętnie pomogę również w zakresie projektowania elektroniki oraz szeroko rozumianej informatyki i komputerów.
Awatar użytkownika
urbansan
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 600
Rejestracja: 24 mar 2011, 09:43
Imię: Urban
Miejscowość: Wa-wa
Plecak: Panna Urbanna :D
Garnek: RPHA 10+
Motocykl: SV1000
Lokalizacja: Wa-wa

Re: Przygotowanie moto do podróży

Post autor: urbansan »

hehe spoko, ale er5 juz dawno rozbilem :p
Virago 535 '93 -> kawa er-5 '02 -> hornet 900 '04 -> SV1000s '03
ODPOWIEDZ