Przelot a lag na silniku

Wszelkie modyfikacje naszej Kawy ...

Moderatorzy: jotto, Miłosz, Kamyk, lucek, bartoszto, Kanc1erz

Przelot a lag na silniku

Postprzez tkrauze » 08 Cze 2015, 12:14

Witajcie,

zrobiłem w końcu wydech przelotowy, dźwięk ma teraz naprawdę ok (jest nawet trochę za głośny). Tylko mianowicie mam teraz taki problem że przy gwałtownym odkręceniu manetki,
odczuwalny jest opóźnienie przy wchodzeniu silnika na obroty (wcześniej tego nie miałem, przy seryjnym tłumiku...

Moje pytanie czy to jest normalne? czy wstawienie jakiegoś db-killera poprawi sprawę? a może potrzebna jest regulacja zaworów? gaźnika ?

Pozdrawiam.
tkrauze
Podawacz śrubek
 
Posty: 6
Rejestracja: 24 Lip 2013, 17:56
Miejscowość: Warszawa
Garnek: HJC TR-1

Re: Przelot a lag na silniku

Postprzez Kanc1erz » 08 Cze 2015, 16:31

Po każdorazowej ingerencji w układ zasilania* lub wydechu należy wykonać regulację gaźnika. Natomiast nie należy się sugerować w takim wypadku serwisówką, w której informacje nt regulacji przeznaczone są dla motocykli nowych oraz na stockowych częściach.
Trzeba to zrobić albo metodą prób i błędów albo colortunem.

* filtr stożkowy.
ER-5 1998r. Od 07.04.2014r.
Chętnie pomogę również w zakresie projektowania elektroniki oraz szeroko rozumianej informatyki i komputerów.
Kanc1erz
Motocyklista
 
Posty: 820
Rejestracja: 07 Kwi 2014, 08:58
Pomógł: 16
Imię: Michał
Miejscowość: Ornontowice k/Gliwic
Garnek: HJC TR-1
Numer GG: 8278420

Re: Przelot a lag na silniku

Postprzez Manonfire » 11 Cze 2015, 09:58

Kanc1erz napisał(a):Trzeba to zrobić albo metodą prób i błędów albo colortunem.

Metody prób i błędów raczej nie polecam zwłaszcza niedoświadczonym motocyklistom-mechanikom. To zajmuje w cholerę czasu, wynik może być różny. Poza tym dostępność do świec, śrubek pilotów i ogólnie gaźnika jest w naszych ER'kach utrudniony. Wydaje mi się, że warto zapłacić serwisowi, który ma colortune'a (chyba, że właściciel pojazdu ma swój egzemplarz, a na dodatek jakiś dobry wakuometr). Co prawda mam znajomego, który twierdzi, że skład mieszanki ustawia po zapachu spalin, ale on w ogóle dużo mówi o swoich talentach...
WSK 125 -> MZ ETZ 150 -> MZ ETZ 250 (gleba) -> 22 lata przerwy w motożyciorysie-> Skuterek Zipp -> Kawasaki ER-5
Manonfire
Rowerzysta
 
Posty: 31
Rejestracja: 23 Lut 2014, 13:17
Imię: Paweł
Miejscowość: Warszawa
Garnek: Nolan N86

Re: Przelot a lag na silniku

Postprzez Kanc1erz » 11 Cze 2015, 10:27

Manonfire napisał(a):
Kanc1erz napisał(a):Trzeba to zrobić albo metodą prób i błędów albo colortunem.

Metody prób i błędów raczej nie polecam zwłaszcza niedoświadczonym motocyklistom-mechanikom. To zajmuje w cholerę czasu, wynik może być różny. Poza tym dostępność do świec, śrubek pilotów i ogólnie gaźnika jest w naszych ER'kach utrudniony. Wydaje mi się, że warto zapłacić serwisowi, który ma colortune'a (chyba, że właściciel pojazdu ma swój egzemplarz, a na dodatek jakiś dobry wakuometr). Co prawda mam znajomego, który twierdzi, że skład mieszanki ustawia po zapachu spalin, ale on w ogóle dużo mówi o swoich talentach...



Hahahahah, to tak jak Daniel w filmie Taxi :D Powącha spaloną gumę z asfaltu i powie Ci, że samochody wyjechały z portu, bo czuć rybami :haha:
ER-5 1998r. Od 07.04.2014r.
Chętnie pomogę również w zakresie projektowania elektroniki oraz szeroko rozumianej informatyki i komputerów.
Kanc1erz
Motocyklista
 
Posty: 820
Rejestracja: 07 Kwi 2014, 08:58
Pomógł: 16
Imię: Michał
Miejscowość: Ornontowice k/Gliwic
Garnek: HJC TR-1
Numer GG: 8278420

Re: Przelot a lag na silniku

Postprzez tkrauze » 08 Lip 2015, 14:50

Jednak regulacja zaworów i gaźników nie dała rady... Z tego co usłyszałem są dwie możliwości zmiana iglicy ze standardowej 105 na 107 lub 108, by w zakresie 3-5 tyś. silnik dostawał więcej paliwa...ale przy tym może być dużo zabawy, lub dospawanie kryzy (db-killera) w tłumiku żeby ciśnienia się zgadzały w kolektorze wydechowym....

Pzdr.
tkrauze
Podawacz śrubek
 
Posty: 6
Rejestracja: 24 Lip 2013, 17:56
Miejscowość: Warszawa
Garnek: HJC TR-1

Re: Przelot a lag na silniku

Postprzez Olaf_pce » 06 Kwi 2016, 22:46

Cześć,
ja właśnie przerobiłem wydech w Erce z 2003 roku na pełny przelot. Średnica przelotu ok 52-54 mm czyli taka jak wylot wydechy (nie dB kilera). Powiem tak- dźwięk super, choć faktycznie jest po tej głośniejszej stronie. Jak przerabiałem wcześniej dałem przelot 38 mm, nie wycinałem dB kilera i nasadziłem rurę na wystającą rurę od dB. I faktycznie był przymulony i nie chciał wejść na obroty. Jak dałem przelot 52mm to zmienił się nie do poznania. Nawet elastyczność na niskich obrotach się poprawiła. Od biegu jałowego do 3000 mam wrażenie że jeszcze lepiej ciągnie.

Przez przerabianie, rozbieranie i skręcanie sprzętu mogłeś czegoś niedopilnować np. słabo nasadziłeś fajki świec na świece. Niby banał ale ja tak kiedyś miałem. Zerknij na mój post o wymianie fajek i przewodów. Czasami przyczyna leży zupełnie gdzie indziej.

viewtopic.php?f=39&t=2448&p=39009#p39009

Podsumowując- przerobiłem wydech na przelot. Nie zauważyłem pogorszenia osiągów. Nie widzę znaczącego wpływu na spalanie.
Olaf_pce
Podawacz śrubek
 
Posty: 10
Rejestracja: 04 Maj 2013, 12:09
Pomógł: 3
Imię: Alek
Miejscowość: Pabianice
Garnek: Shoei xr-1000


Wróć do Modyfikacje / DIY

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość

cron