Twardszy olej w lagach

Wszelkie modyfikacje naszej Kawy ...

Moderatorzy: jotto, Miłosz, Kamyk, lucek, bartoszto, Kanc1erz

Twardszy olej w lagach

Postprzez urbansan » 26 Mar 2011, 15:35

Witam,

Czy ktos probowal do lag wlac gestszy olej w celu usztywnienia zawiasu? O ile tyl napialem i jest ok, to przod czasem buja za bardzo. Mowi sie, ze za gesty olej moze zagotowac sie w lagach od tloczenia sie w kanalikach etc... a sprezyny to wiecie... nie bede z kawy robil sportowej maszyny.
Virago 535 '93 -> kawa er-5 '02 -> hornet 900 '04 -> SV1000s '03
Awatar użytkownika
urbansan
Klubowicz
Klubowicz
 
Posty: 600
Rejestracja: 24 Mar 2011, 09:43
Pomógł: 4
Imię: Urban
Miejscowość: Wa-wa
Plecak: Panna Urbanna :D
Garnek: RPHA 10+
Motocykl: SV1000

Re: Twardszy olej w lagach

Postprzez gorbek » 27 Mar 2011, 10:25

Witam ja niedawno przy wymianie uszczelniaczy po eksperymentowałem i wlałem FORK OIL 20W .
Oryginalnie był 10 W , efekt jest super twardsze zawieszenie ułatwia hamowanie , ale nie wiem czy nie ucierpią na tym uszczelniacze .
Zrobiłem to jakiś tydzień temu , napisze pod koniec sezonu czy wszystko gra czy się coś nie posypało .
Ale utwardzony jest dobrze lepiej się jeździ i nie buja tak jak wcześniej .


Autor postu otrzymał pochwałę
Awatar użytkownika
gorbek
Rowerzysta
 
Posty: 45
Rejestracja: 21 Mar 2011, 19:50
Pomógł: 1
Imię: paweł
Miejscowość: Chrzanów
Garnek: Nitro
Numer GG: 13422320

Re: Twardszy olej w lagach

Postprzez urbansan » 27 Mar 2011, 11:51

No to wypas. Dawaj znac, jezeli jaki negatyw ma sie pojawic. Ewentualnie sam zmienie wczesniej :)
Virago 535 '93 -> kawa er-5 '02 -> hornet 900 '04 -> SV1000s '03
Awatar użytkownika
urbansan
Klubowicz
Klubowicz
 
Posty: 600
Rejestracja: 24 Mar 2011, 09:43
Pomógł: 4
Imię: Urban
Miejscowość: Wa-wa
Plecak: Panna Urbanna :D
Garnek: RPHA 10+
Motocykl: SV1000

Re: Twardszy olej w lagach

Postprzez Lish » 27 Mar 2011, 12:07

Urbansan - a jak usztywniłeś tył?
lubię namaścić się towotem | lubię kolekcjonować złom | lubię trawić i chromować |skrawać, spawać i heftować |lecz najbardziej lubię cipkę twą
Awatar użytkownika
Lish
Klubowicz
Klubowicz
 
Posty: 946
Rejestracja: 24 Wrz 2010, 21:56
Pomógł: 12
Imię: Karol
Miejscowość: Lublin/Lipsko
Plecak: Goha
Garnek: Nolan
Telefon: 500366623
Motocykl: fzs600 pies

Re: Twardszy olej w lagach

Postprzez DeFi » 27 Mar 2011, 13:01

Na tylnych amortyzatorach masz 5 stopniową regulację naprężenia sprężyny. Chyba o to mu chodziło. Ustawił na najtwardsze
Image
Kawasaki ER-5 '05 -> Kawasaki ZR-7 '00 ->Yamaha FJR 1300 '01
http://www.bikepics.com/members/defi/01fjr1300/
Awatar użytkownika
DeFi
Klubowicz
Klubowicz
 
Posty: 2388
Rejestracja: 10 Paź 2010, 20:25
Pomógł: 20
Imię: Rafał
Miejscowość: Września
Plecak: Brak
Garnek: LS2
Numer GG: 9958743
Telefon: 783757397
Motocykl: Yamaha FJR 1300 '01

Re: Twardszy olej w lagach

Postprzez urbansan » 27 Mar 2011, 22:31

Mowi sie, ze na tyle jest za male tlumienie, ale jak sprezyny ustawisz na maks, to najwyzej w tylek bedzie Ci walilo, ale jest stabilnie. Jezdzilem wczesniej Virago i choppery to nie moja bajka. Nie dosc, ze wali po plecach i krzyzu, to na dodatek hamowanie przodem zazwyczaj oznacza, ze masa moto zamiast isc gora, idzie dolem, co w skrocie oznacza slizg. Na ERce po prostu podnosze tylek kiedy mi sie chce, nie jezdze z pasazerem i mam drugie najtwarsze ustawienie. Z moja masa 67kg tylko przod mi troszke biega ot co :)

Na innych forach czytalem, ze na tyl nalezy dawac akcesoryjny amorek... no ale c'mon... co ja chce miec batmobile?

-- 19 Cze 2011, 08:47 --

Wlalem 15W i jest rzeczywiscie roznica. Sprzet zdecydowanie mniej nurkuje:)

W ogole wymiana tego oleju to banalna sprawa, ale ja nie wiem jak ktos to wymyslil. Calosc trzyma sie na zawleczkach, nie na gwincie. Maly drucik chroni Cie przed oberwaniem sprezyna w leb. Co nie zmienia faktu, ze jest to banalnie proste jak zczaisz :p


Autor postu otrzymał pochwałę
Virago 535 '93 -> kawa er-5 '02 -> hornet 900 '04 -> SV1000s '03
Awatar użytkownika
urbansan
Klubowicz
Klubowicz
 
Posty: 600
Rejestracja: 24 Mar 2011, 09:43
Pomógł: 4
Imię: Urban
Miejscowość: Wa-wa
Plecak: Panna Urbanna :D
Garnek: RPHA 10+
Motocykl: SV1000

Re: Twardszy olej w lagach

Postprzez gorbek » 05 Gru 2011, 14:56

gorbek napisał(a):Witam ja niedawno przy wymianie uszczelniaczy po eksperymentowałem i wlałem FORK OIL 20W .
Oryginalnie był 10 W , efekt jest super twardsze zawieszenie ułatwia hamowanie , ale nie wiem czy nie ucierpią na tym uszczelniacze .
Zrobiłem to jakiś tydzień temu , napisze pod koniec sezonu czy wszystko gra czy się coś nie posypało .
Ale utwardzony jest dobrze lepiej się jeździ i nie buja tak jak wcześniej .



Właśnie miną pierwszy sezon od zmiany oleju w lagach i muszę powiedzieć że nic niepokojącego się nie stało uszczelniacze nie leją .
Sama jazda jest wygodniejsza nie wpada tak przy hamowaniu , więc ogólnie polecam .
Awatar użytkownika
gorbek
Rowerzysta
 
Posty: 45
Rejestracja: 21 Mar 2011, 19:50
Pomógł: 1
Imię: paweł
Miejscowość: Chrzanów
Garnek: Nitro
Numer GG: 13422320

Re: Twardszy olej w lagach

Postprzez urbansan » 06 Gru 2011, 14:23

U mnie tez luz:D
Virago 535 '93 -> kawa er-5 '02 -> hornet 900 '04 -> SV1000s '03
Awatar użytkownika
urbansan
Klubowicz
Klubowicz
 
Posty: 600
Rejestracja: 24 Mar 2011, 09:43
Pomógł: 4
Imię: Urban
Miejscowość: Wa-wa
Plecak: Panna Urbanna :D
Garnek: RPHA 10+
Motocykl: SV1000

Re: Twardszy olej w lagach

Postprzez lukaszu » 26 Gru 2011, 17:53

i tu też coś dopiszę, :)
zmiana oleju na trwardszy to też coś za coś, jak by był lepszy 20, to fabryka by taki nalała :)
jesli chodzi o plusy to na pewno jest bardziej stabilny ale to jak zwyke trzeba mysleć logicznie, zwykły hebel i twarde lagi to brak nurkowania ale opona zgarnia część masy:

lepsze heble= duuuzo szybsze nurkowanie po hamowaniu

lepsze heble + trwardsze lagi = cała siła z hebla tylko na oponie = łatwiejszy uslizg ;/

heble+lagi+opona+swiadomość zmiany charakterystyki!= sukces

więc jak grzebać w zawiasie to kompleksowo, u mnie jest zacisk z ZR-7 stalowy oplot, pompa też z ZR-7, olej 20, nowa opona shinko.

efekt masakryczny!
jest: er-5, zr-7, dt-125 (2T), chinol 50
było: gs-500, diversion 600, en-500
Awatar użytkownika
lukaszu
Motocyklista
 
Posty: 177
Rejestracja: 10 Kwi 2011, 11:56
Pomógł: 3
Imię: Łukasz
Miejscowość: Kielce
Garnek: NAXA FOB

Re: Twardszy olej w lagach

Postprzez gorbek » 01 Mar 2012, 23:30

witam napisałeś na forum że masz zacisk hamulcowy i pompę hamulcową od ZR-7 . Powiedz czy trzeba było coś przerabiać żeby podeszło czy też pasowało ? najbardziej zależy mi na pompie moja właśnie kończy żywot a zestawy naprawcze kosztują tyle co bym kupił drugą pompę .
Awatar użytkownika
gorbek
Rowerzysta
 
Posty: 45
Rejestracja: 21 Mar 2011, 19:50
Pomógł: 1
Imię: paweł
Miejscowość: Chrzanów
Garnek: Nitro
Numer GG: 13422320

Następna

Wróć do Modyfikacje / DIY

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość

cron