System recyrkulacji spalin

Wszelkie modyfikacje naszej Kawy ...

Moderatorzy: Miłosz, Kamyk, lucek, bartoszto, jotto, Kanc1erz

Awatar użytkownika
DeFi
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2397
Rejestracja: 10 paź 2010, 20:25
Imię: Rafał
Miejscowość: Września
Plecak: Brak
Garnek: LS2
Numer GG: 9958743
Telefon: 783757397
Motocykl: Yamaha FJR 1300 '01
Lokalizacja: Września

System recyrkulacji spalin

Post autor: DeFi »

Czy to co przedstawia zdjęcie to nie przypadkiem system recyrkulacji spalin ?
Obrazek

Na forum ścigacz.pl ktoś się wypowiadał że można to zaślepić.
Jeżeli to prawda, to wprowadzenie takiej modyfikacji ułatwiłoby późniejszy dostęp do świec ;)

link to tematu na tamtejszym forum:
http://forum.scigacz.pl/about48328-0.html
Obrazek
Kawasaki ER-5 '05 -> Kawasaki ZR-7 '00 ->Yamaha FJR 1300 '01
http://www.bikepics.com/members/defi/01fjr1300/
Sklep Motocyklowy Warszawa - moto NUMiK
Wolf
Motocyklista
Posty: 144
Rejestracja: 05 gru 2010, 23:22
Lokalizacja: Brodowo koło Środy Wielkopolskiej

Re: System recyrkulacji spalin

Post autor: Wolf »

Szczerze powiedziawszy to będzie system do wyrównywania ciśnienia w silniku....Można to zaślepić bez najmniejszego problemu i moto napewno nie ucierpi zresztą pierwsze er-ki nie miały tego systemu i śmigają w najlepsze..;)
[color=#0040FF]BRACI SIĘ NIE TRACI-to hasło powinno łączyć wszystkich motocyklistów!!!!! :)[/color]
Awatar użytkownika
DeFi
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2397
Rejestracja: 10 paź 2010, 20:25
Imię: Rafał
Miejscowość: Września
Plecak: Brak
Garnek: LS2
Numer GG: 9958743
Telefon: 783757397
Motocykl: Yamaha FJR 1300 '01
Lokalizacja: Września

Re: System recyrkulacji spalin

Post autor: DeFi »

tylko pytanie czym to zaślepić. Przy gaźniku to gumowa zaślepka zda egzamin. A co z otworami w pokrywie zaworów ?
Obrazek
Kawasaki ER-5 '05 -> Kawasaki ZR-7 '00 ->Yamaha FJR 1300 '01
http://www.bikepics.com/members/defi/01fjr1300/
Wolf
Motocyklista
Posty: 144
Rejestracja: 05 gru 2010, 23:22
Lokalizacja: Brodowo koło Środy Wielkopolskiej

Re: System recyrkulacji spalin

Post autor: Wolf »

Oryginalnie były to kawałki blaszek które zakrywały cały otwór...Są dwa sposoby by to załatać.Albo poszukać takich blaszek na allegro u tych co mają części silnikowe albo odrysować sobie kształt tej blaszki i dorobić je samemu albo dać projekt zawodowcom..jak dobrze pamiętam te blaszki miały grubość 3mm
[color=#0040FF]BRACI SIĘ NIE TRACI-to hasło powinno łączyć wszystkich motocyklistów!!!!! :)[/color]
Awatar użytkownika
urbansan
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 600
Rejestracja: 24 mar 2011, 09:43
Imię: Urban
Miejscowość: Wa-wa
Plecak: Panna Urbanna :D
Garnek: RPHA 10+
Motocykl: SV1000
Lokalizacja: Wa-wa

Re: System recyrkulacji spalin

Post autor: urbansan »

Ostatnio wyciagalem gaznik do przdmuchania... i generalnie nie bylo to najprostsze zadanie. Wchodzi tam plyn chlodniczy, a z airboxu wychodzi jakaies okrutne multum pierdol. Po glebszej analizie doszedlem do tego co i gdzie.

Krocce ssace sluza do pompowania wachy za pomoca membrany w kraniku. bez tego tez plynie... ale chodzi o to by sie pozbyc zaleznosci ilosci benzyny w baku co do mocy. Drugi idzie do membrany odmy rozrzadu, czy jak to sie tam nazywa. Chodzi o wyrownywanie cisnien par oleju, ktore sie nieznacznie zmieniaja w zaleznosci od temp. Do tego jest jeszcze odma skrzyni biegow... :))))) na dole airboxu.

Problem masz z dostepnoscia do swiec, tj wymieniasz je czesto albo uwazasz ze sie latwo zalewaja. Uposledzajasz silnik o dodatkowa japonska mysl techniczna w celu latwiejszego dostepu do swiec, ktora i tak uposledza fakt zsuniecia baku.

Sugestia: kup swiece irydowe, pala sie nawet mokre.
Virago 535 '93 -> kawa er-5 '02 -> hornet 900 '04 -> SV1000s '03
Awatar użytkownika
K021
Motocyklista
Posty: 325
Rejestracja: 24 mar 2011, 21:23
Imię: Konrad
Miejscowość: Ostrów Maz/Wawa
Garnek: Shoei XR-1100
Skype: k0210l
Numer GG: 3051259
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: System recyrkulacji spalin

Post autor: K021 »

Troche z innej beczki pytanie. Oprocz tego ze te swiece irydowe daja iskre nawet kiedy sa mokre to wplywaja jakos na prace silnika/ osiagi ? Czy ta 4 krotnie wyzsza cena jest po prostu cena swietego spokoju ?
Awatar użytkownika
urbansan
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 600
Rejestracja: 24 mar 2011, 09:43
Imię: Urban
Miejscowość: Wa-wa
Plecak: Panna Urbanna :D
Garnek: RPHA 10+
Motocykl: SV1000
Lokalizacja: Wa-wa

Re: System recyrkulacji spalin

Post autor: urbansan »

Sam mam zwykle swiece, no bo bez jaj, aczkolwiek dwoch gosci zmienilo i odczuli znaczne zmiany. Jeden jezdzil stara K750, ruski bokser. Sam robil tuning sprzetu i grzebal za mlodu. Sam jezdzilem zajechanym Virago i wiem, ze stare silniki po odstaniu, czy chlodnej nocy, po prostu nie chca palic i tyle. Majac irydy, gosc pozbyl sie tego problemu.

Inny koles, yamaha diversion, 4 gary, 60KM. Powiedzial, ze predkosc maks mu wzrosla o 10km/h, czy moze nawet wiecej. No ale on musial zanabyc 4 swieczki :p

Swiece irydowe daja ciagla iskre, podobno wytrzymuja do 100 000km, maja lesze dopalanie etc. etc. Jezeli masz ograniczony budzet, a swiece w dobrym stanie, to sugerowalbym olac swieczki i dorzucic do nowego kapcia, przewodu hamulcowego, dac na regulacje zawory, czy moze sprawdzic stan oleju i uszczelniaczy w lagach. twardy przod kosztuje z 50zl, a zmniejszenie kolysanki zawsze w cenie.

Z drugiej strony, w trakcie np regulacji zaworow, wymienic swieczki na irydy. Dostep do nich jest rzeczywiscie niefajny, a u mnie zawsze sie zbieraja kamyczki, liscie i ostatnio nawet martwa pszczola. Nawet wydmuchac sie nie da z tych otworów. Pytanie jest tylko, cze kochasz kawe na tyle, ze nie zamienisz jej na cos mocniejszego i czy warto bylo przeinwestowac.

Odpowiadajac na pytanie - tak, jest to cena swietego spokoju, ale jak dla mnie nie ma swietego spokoju na moto. Powinienes znac kazda srubke :p

-- 05 Maj 2011, 18:25 --

Własnie sie zorientowalem, ze niebezpiecznie jest zadawac mi pytania - jeszcze odpowiem :p

@K021 - sry, za elaborat, mam nadzieje, ze info bedzie przydatne.
Virago 535 '93 -> kawa er-5 '02 -> hornet 900 '04 -> SV1000s '03
ODPOWIEDZ