Czy to co przedstawia zdjęcie to nie przypadkiem system recyrkulacji spalin ?
Na forum ścigacz.pl ktoś się wypowiadał że można to zaślepić.
Jeżeli to prawda, to wprowadzenie takiej modyfikacji ułatwiłoby późniejszy dostęp do świec
Szczerze powiedziawszy to będzie system do wyrównywania ciśnienia w silniku....Można to zaślepić bez najmniejszego problemu i moto napewno nie ucierpi zresztą pierwsze er-ki nie miały tego systemu i śmigają w najlepsze..
[color=#0040FF]BRACI SIĘ NIE TRACI-to hasło powinno łączyć wszystkich motocyklistów!!!!! :)[/color]
Oryginalnie były to kawałki blaszek które zakrywały cały otwór...Są dwa sposoby by to załatać.Albo poszukać takich blaszek na allegro u tych co mają części silnikowe albo odrysować sobie kształt tej blaszki i dorobić je samemu albo dać projekt zawodowcom..jak dobrze pamiętam te blaszki miały grubość 3mm
[color=#0040FF]BRACI SIĘ NIE TRACI-to hasło powinno łączyć wszystkich motocyklistów!!!!! :)[/color]
Ostatnio wyciagalem gaznik do przdmuchania... i generalnie nie bylo to najprostsze zadanie. Wchodzi tam plyn chlodniczy, a z airboxu wychodzi jakaies okrutne multum pierdol. Po glebszej analizie doszedlem do tego co i gdzie.
Krocce ssace sluza do pompowania wachy za pomoca membrany w kraniku. bez tego tez plynie... ale chodzi o to by sie pozbyc zaleznosci ilosci benzyny w baku co do mocy. Drugi idzie do membrany odmy rozrzadu, czy jak to sie tam nazywa. Chodzi o wyrownywanie cisnien par oleju, ktore sie nieznacznie zmieniaja w zaleznosci od temp. Do tego jest jeszcze odma skrzyni biegow... )))) na dole airboxu.
Problem masz z dostepnoscia do swiec, tj wymieniasz je czesto albo uwazasz ze sie latwo zalewaja. Uposledzajasz silnik o dodatkowa japonska mysl techniczna w celu latwiejszego dostepu do swiec, ktora i tak uposledza fakt zsuniecia baku.
Sugestia: kup swiece irydowe, pala sie nawet mokre.
Troche z innej beczki pytanie. Oprocz tego ze te swiece irydowe daja iskre nawet kiedy sa mokre to wplywaja jakos na prace silnika/ osiagi ? Czy ta 4 krotnie wyzsza cena jest po prostu cena swietego spokoju ?
Sam mam zwykle swiece, no bo bez jaj, aczkolwiek dwoch gosci zmienilo i odczuli znaczne zmiany. Jeden jezdzil stara K750, ruski bokser. Sam robil tuning sprzetu i grzebal za mlodu. Sam jezdzilem zajechanym Virago i wiem, ze stare silniki po odstaniu, czy chlodnej nocy, po prostu nie chca palic i tyle. Majac irydy, gosc pozbyl sie tego problemu.
Inny koles, yamaha diversion, 4 gary, 60KM. Powiedzial, ze predkosc maks mu wzrosla o 10km/h, czy moze nawet wiecej. No ale on musial zanabyc 4 swieczki :p
Swiece irydowe daja ciagla iskre, podobno wytrzymuja do 100 000km, maja lesze dopalanie etc. etc. Jezeli masz ograniczony budzet, a swiece w dobrym stanie, to sugerowalbym olac swieczki i dorzucic do nowego kapcia, przewodu hamulcowego, dac na regulacje zawory, czy moze sprawdzic stan oleju i uszczelniaczy w lagach. twardy przod kosztuje z 50zl, a zmniejszenie kolysanki zawsze w cenie.
Z drugiej strony, w trakcie np regulacji zaworow, wymienic swieczki na irydy. Dostep do nich jest rzeczywiscie niefajny, a u mnie zawsze sie zbieraja kamyczki, liscie i ostatnio nawet martwa pszczola. Nawet wydmuchac sie nie da z tych otworów. Pytanie jest tylko, cze kochasz kawe na tyle, ze nie zamienisz jej na cos mocniejszego i czy warto bylo przeinwestowac.
Odpowiadajac na pytanie - tak, jest to cena swietego spokoju, ale jak dla mnie nie ma swietego spokoju na moto. Powinienes znac kazda srubke :p
-- 05 Maj 2011, 18:25 --
Własnie sie zorientowalem, ze niebezpiecznie jest zadawac mi pytania - jeszcze odpowiem :p
@K021 - sry, za elaborat, mam nadzieje, ze info bedzie przydatne.