Strona 1 z 2

turbosprezarka

: 30 sty 2013, 00:37
autor: wojtekn03
witam
mam pytanie, bardzo powaznie. czy ktos kiedys spotkal sie z ER-5tka z dolozona turbosprezarka? potrzebuje informacji. prosze o pomoc

pozdrawiam
wojtek

Re: turbosprezarka

: 30 sty 2013, 11:37
autor: Corr
na brytyjskim forum(trzeba sie zarejestrować) http://www.bikersoracle.com/er5/forum/ jest jeden projekt er 6 turbo.

a to nie trzeba w takim przypadku miec wtrysku? no i co z odprężonymi tłokami?

ale jeżeli coś zdziałasz to sie pochwal :D

Re: turbosprezarka

: 30 sty 2013, 12:56
autor: seba010
Ja o takiej erce nie słyszałem ale na pewno jest to wykonalne skoro turbo było już w Hondzie CX 500 z 1981, Kawasaki GPZ750 Turbo.
Koszty takiej modyfikacji z pewnością by cię zjadły
Doładowanie bez zmiany tłoków korbowodów, mocniejszego wału korbowego, większych zaworów, oznacza szybsze zużycie części silnika. Zupełnie inny jest układ dolotowy, w który musi być bardziej wytrzymały. Potrzebne będą również zawory kontrolujące ciśnienie doładowania. Konieczna będzie kompleksowa przeróbka kolektorów wydechowych no i zmodyfikować gaźniki. Przerobiony musi zostać układ chłodzenia na bardziej wydajny to oznacza większą chłodnicę, wenylator i intercooler. Ostatnia przeróbka mechaniczna dotyczy układu smarowania. Przede wszystkim olej pod ciśnieniem musi zostać doprowadzony do sprężarki a dla lepszego chłodzenia silniki z turbodoładowaniem mają również dodatkowe kanały kierujące olej na denka tłoków oraz chłodnicę oleju. To wiem jeśli chodzi o auta myślę że w motocyklach jest podobnie, chyba ze masz jakiś silnik motocyklowy z turbo wtedy trzeba wymyślić jak wsadzić go do erki lub twoim ojcem jest J.Kulczyk bo bez pomocy profesjonalistów i walizki kasy tego nie zrobisz.

Re: turbosprezarka

: 31 sty 2013, 10:57
autor: Judikam
Chlodnicy oleju nie musi byc moza tez wrzucic turbo chlodzone ciecza. Wydaje mi sie ze jest to latwiej podlaczyc pod przewody no ale wtedy musisz miec wieksza chlodnice.
Intercoolera nie musisz miec wiele starszych aut z turbo nie mialo i smigaly fakt ze bedzie mniekszy przyrost mocy.
Zawor spostowy jest zawsze na turbinie wiec nie trzeba jakis dodatkow zakladac.
Ja twierdze nie gra jest nie warta zachodu jak ci brakuje mocy to kup sobie cos mocniejszego.

Re: turbosprezarka

: 31 sty 2013, 12:24
autor: czaro85
Judikam pozwolisz że zapytam czemu piszesz tak dziwnie i bez polskich znaków. ?
Nie czepiam się ale tekst jest mało czytelny.

tak w woli wytłumaczenia przytoczę Regulamin punkt 8 paragraf 1:
Na forum stosujemy się do zasad polskiej ortografii. Kaleczenie rodzimego języka grozi ostrzeżeniem.

co to jest teks? :) //lucek


oj lucek jestem tylko człowiekiem i błędy popełniam jak każdy. Ale powyższa wypowiedź ma ich tyle że aż ciężko się czyta.
Zobacz o ile fajniej czyta się to:
Chłodnicy oleju nie musi być, można też wrzucić turbo chłodzone cieczą. Wydaje mi się ze jest to łatwiej podłączyć pod przewody, no ale wtedy musisz mieć większa chłodnice.
Intercoolera nie musisz mieć, wiele starszych aut z turbo nie miało i śmigały, fakt ze będzie mniejszy przyrost mocy.
Zawór spustowy jest zawsze na turbinie wiec nie trzeba jakiś dodatków zakładać.
Ja twierdze że gra jest nie warta zachodu, jak ci brakuje mocy to kup sobie coś mocniejszego.
ja się z Tobą całkowicie zgadzam, po prostu nie mogłem się powstrzymać :) //lucek

Re: turbosprezarka

: 31 sty 2013, 12:29
autor: wojtekn03
Panowie,

spodziewalem sie odpowiedzi typu "jak Ci brakuje mocy", "nie oplaca sie", "er-ka, to nie sportowy motocykl". eh.... Panowie, koledzy drodzy, ja wiem o tym wszystkim. Chce dolozyc turbosprezarke do silnika od Kawy, poniewaz chce miec taki temat pracy inzynierskiej, a nie po to zeby zrobic z niej motocykl sportowy. Mam jeszcze troche czasu, wiec na razie rozgladam sie, czy to jest do zrobienia, czy moze szukac innego tematu. Mam ER-5, wpadlem na taki pomysl i rozwazam mozliwosc jego realizacji. Moglem o tym napisac na poczatku, przepraszam zatem, ze wprowadzilem niektorych z Panow w blad. Chce zaznaczyc, iz taka prace inzynierska, mozna wykonac na papierze, a nie koniecznie w garazu. Jesli ktos zechcialby podzielic sie ze mna swoja wiedza na temat dokladania tzw. turbo do silnikow motocyklowych, to bede bardzo bardzo wdzieczny, poniewaz mechanik ze mnie kiepski.
dzieki za wszelkie dobre checi
pozdrawiam

Re: turbosprezarka

: 31 sty 2013, 14:06
autor: JMR
http://www.ex-500.com/index.php/topic,37512.0.html
Ja na coś takiego się kiedyś napotkałem może pomoże

Re: turbosprezarka

: 31 sty 2013, 15:38
autor: LucasCNC
Tutaj pod koniec 2 strony znany nam wszystkim silnik z przymiarkami turbosprężarki :D
http://www.zrxoa.org/forums/showthread. ... a8c8a0f5a7

Re: turbosprezarka

: 31 sty 2013, 16:20
autor: Judikam
Pisze w 90% na smartfonie dlatego nie robie polskich znakow.

Re: turbosprezarka

: 31 sty 2013, 20:37
autor: jotto
Judikam pisze:Pisze w 90% na smartfonie dlatego nie robie polskich znakow.
I znaków interpunkcyjnych?:D