Gmole

Wszelkie modyfikacje naszej Kawy ...

Moderatorzy: Miłosz, Kamyk, lucek, bartoszto, jotto, Kanc1erz

Awatar użytkownika
Dabrus
Motocyklista
Posty: 120
Rejestracja: 04 sty 2011, 14:05
Miejscowość: Szczecin, Myślibórz
Lokalizacja: Szczecin, Myślibórz

Gmole

Post autor: Dabrus »

Witam,

Od dłuższego czasu planuję zamontować sobie gmole. Jednak oryginalne gmole kosztują zbyt wiele, chyba że ktoś z was zna jakiś dobry i tani sklep internetowy. Mój plan jest taki, że zrobię to sobie u znajomego, który powiedział, że może mi to wykonać. Jednak ten znajomy potrzebuje mieć w miare dokładnie rozrysowany wzór (wiadomo, w miarę możliwości oczywiście). Przeszukałem wzdłuż i wszerz internet, i moją uwagę zwróciły dwa typy gmoli. A teraz moje pytania:

1. Który typ wydaje się wam lepszy (bardziej chodzi mi o ochronę silnika niż o estetykę...jakoś bardziej mi się widzi Typ 2). A może jest jeszcze inny typ, który będzie sprawował się lepiej niż te podane przeze mnie?
2. Czy macie może jakiś wzór, podobny do tego co mam ja, ale może bardziej dokładny albo do jeszcze innego typu gmoli? Ewentualnie, może macie zdjęcia rozmontowanych gmoli, które będą lepsze, niż te co znalazłem na necie?
3. Czy warto to robić po znajomości u znajomego blacharza, czy może pakować kasę w oryginalne gmole? (osobiście wydaje mi się to głupie, bo do ER-5 pasuje zwykły kawałek rurki...ale może się mylę).

Chodzi mi o jakąkolwiek pomoc, jakieś dodatkowe materiały lub dobre rady. Pierwszy raz coś takiego będę robił, jeżdżę od dwóch lat dopiero i nie jestem specjalistą. Z góry dzięki:)

Oto zdjęcia:
Gmole Typ 1: http://img827.imageshack.us/i/gmoletyp1.jpg/
Gmole Typ 2: http://img694.imageshack.us/i/gmoletyp2.jpg/
Wzór Typ 1: http://img441.imageshack.us/i/wzortyp1.jpg/
Rozmontowane Typ 1: http://img710.imageshack.us/i/rozmontowanetyp1.jpg/

Lewa w górę!:)
Sklep Motocyklowy Warszawa - moto NUMiK
Awatar użytkownika
Kamyk
Administrator
Administrator
Posty: 3375
Rejestracja: 19 cze 2010, 19:07
Imię: Rafał
Miejscowość: Bydgoszcz/Szczecin/Berlin
Plecak: Ewa
Garnek: Shoei XR-1000 / HJC
Skype: kaminski.rafal
Numer GG: 2697152
Motocykl: Testowy
Lokalizacja: Bydgoszcz/Szczecin/Berlin

Re: Gmole

Post autor: Kamyk »

Hej,

Ja mam Typ1 i powiem szczerze, ze jeszcze ich nie sprawdzalem :) Nie mialem wywrotki wiec nie wiem jak dzialaja. Kupilem okazyjnie od kolegi z forum moje-kawasaki.pl za jakies 350zl.

Co prawda typu 2 sa bardziej przylegajace do maszyny, ale typ 1 nie jest az taki zly i moim zdaniem oddala calosc motoru od podloza. Poniewaz jest tak samo wystajacy jak bak i w przypadku nawet parkingowki moze ochronic bak od duuzych wgniecen. Oczywiscie porysowac to sie bak porysuje, ale az tak mocno sie nie wgniecie. A przy Typie 2 to juz jest wieksze prawdopodobienstwo.

Gdybym mial znajomego lub mozliwosci sam bym takie cos zrobil. Jest to kawalek rurki, ktory rozpiera sie sam i trzyma na ramie.

Jakbys mial jakies pytania daj znac.

Pozdrawiam,

Kamyk
Er5 -> SV 650 K3 -> ST xtz 750 '89 + ...
Awatar użytkownika
bartoszto
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 323
Rejestracja: 21 cze 2010, 15:15
Imię: Bartosz
Miejscowość: Wrocław
Numer GG: 1535035
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Gmole

Post autor: bartoszto »

Kamyk pisze:Nie mialem wywrotki wiec nie wiem jak dzialaja.
Działają :) Zarówno przy zwykłym położeniu, parkingówce jak i ślizgu. Na lewą stronę jak poleciałem to ładnie przyjął całe tarcie na siebie (zeszlifować to potem nie było problemu). Straciłem tylko przedni kierunek i szybka zarysowana. Acha no i miałem nóżkę pasażera rozłożoną więc też trochę przejęła. Bak nic mimo, że kiera w tym momencie była skręcona właśnie w lewo. Takiej gleby jeżeli już ktoś musi zaliczyć to życzę każdemu :twisted:
Same gmole to kawał żelastwa który trochę waży (moto bez-zgrabniej wygląda) ale jak jeździłem na czas malowania bez to z pewnym dyskomfortem.
Awatar użytkownika
Criss
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 247
Rejestracja: 21 paź 2010, 14:32
Imię: Krzysiek
Miejscowość: Leszno
Motocykl: Suzuki DR800
Lokalizacja: Przybyszewo k.Leszna

Re: Gmole

Post autor: Criss »

Też przymierzam się do zrobienia gmoli tyle że to nie taka prosta sprawa, Typ 1 wydaje mi się stabilniejszy... ale za to typ 2 chyba jest łatwiejszy do wykonania... Ja planuje pobawić się z tym u wujka, który ma zakład ślusarski tak więc raczej nie wielkim kosztem... ale myślę że dopiero w wiosne sie tym zajmę....
Awatar użytkownika
Dabrus
Motocyklista
Posty: 120
Rejestracja: 04 sty 2011, 14:05
Miejscowość: Szczecin, Myślibórz
Lokalizacja: Szczecin, Myślibórz

Re: Gmole

Post autor: Dabrus »

No właśnie tak wychodzi, że typ 2 jest łatwiejszy do wykonania. Widać wyraźnie jak jest mocowany, gmole z dwóch stron nie mają ze sobą żadnego kontaktu. A w przypadku typu 1 jest inaczej. Nie znam się na tym, ale widać na zdjęciu jak jest rozmontowany, że go będzie trudniej wykonać. Zastanawiam się właśnie nad plusami i minusami różnych rozwiązań, przy okazji szukam jeszcze innych typów gmoli. Szkoda, że oryginalne gmole są takie drogie...600zł za kawałek rurki to dużo:\
Awatar użytkownika
Lish
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 957
Rejestracja: 24 wrz 2010, 21:56
Imię: Karol
Miejscowość: Piaseczno
Plecak: Kiti
Garnek: biały
Telefon: 500366623
Motocykl: fzs600 pies
Kontakt:

Re: Gmole

Post autor: Lish »

też mam znajomego ślusarza i zastanawiam się nad zrobieniem gmoli...
Ale jakich materiałów użyć? pustej rury? czy grubego pręta? rura będzie lżejsza, ale trudniej wyginać (trzeba będzie rozgrzewać)...
Jakie śruby?
Wolf
Motocyklista
Posty: 144
Rejestracja: 05 gru 2010, 23:22
Lokalizacja: Brodowo koło Środy Wielkopolskiej

Re: Gmole

Post autor: Wolf »

No ja mam takie gmole http://www.fotoszok.pl/show.php/358297_ ... 8.jpg.html kupiłem je używane na allegro za 150zł.Moim zdaniem są to najlepsze gmole.Te małe w momencie wywrotki mogą się dogiąć do silnika i uszkodzić go.Dlaczego potecam oryginalne-to proste.Gmole te są wykonane serią wielu testów..A jeśli chodzi o ich skuteczność to jest bezapelacyjna ...moje gmole zwróciły się z nadwyżką bo miałem szlifa przy prędkości 80km/h.Po pozbieraniu się z ziemi okazało się że uszkodzeniu uległ tylko gmol a właściwie jego farba która się zdarła i to tyle..
[color=#0040FF]BRACI SIĘ NIE TRACI-to hasło powinno łączyć wszystkich motocyklistów!!!!! :)[/color]
Awatar użytkownika
Kamyk
Administrator
Administrator
Posty: 3375
Rejestracja: 19 cze 2010, 19:07
Imię: Rafał
Miejscowość: Bydgoszcz/Szczecin/Berlin
Plecak: Ewa
Garnek: Shoei XR-1000 / HJC
Skype: kaminski.rafal
Numer GG: 2697152
Motocykl: Testowy
Lokalizacja: Bydgoszcz/Szczecin/Berlin

Re: Gmole

Post autor: Kamyk »

Wolf pisze:No ja mam takie gmole http://www.fotoszok.pl/show.php/358297_ ... 8.jpg.html kupiłem je używane na allegro za 150zł.Moim zdaniem są to najlepsze gmole.Te małe w momencie wywrotki mogą się dogiąć do silnika i uszkodzić go.Dlaczego potecam oryginalne-to proste.Gmole te są wykonane serią wielu testów..A jeśli chodzi o ich skuteczność to jest bezapelacyjna ...moje gmole zwróciły się z nadwyżką bo miałem szlifa przy prędkości 80km/h.Po pozbieraniu się z ziemi okazało się że uszkodzeniu uległ tylko gmol a właściwie jego farba która się zdarła i to tyle..
Moja ma dokladnie takie same i z tego co czytalem opinie na necie, sa to najlepsze dla ER-ki. Przeciwnicy mowia, ze odstaja i szpeca, ale to tylko ich zdanie :D
Er5 -> SV 650 K3 -> ST xtz 750 '89 + ...
Wolf
Motocyklista
Posty: 144
Rejestracja: 05 gru 2010, 23:22
Lokalizacja: Brodowo koło Środy Wielkopolskiej

Re: Gmole

Post autor: Wolf »

No powiem Ci Kamyk że dla mnie ich wielkość jest piękna-nadają motocyklowi masywnego i groźnego wyglądu...a i czasem używam ich do oparcia wypostowanych nóg..;)
[color=#0040FF]BRACI SIĘ NIE TRACI-to hasło powinno łączyć wszystkich motocyklistów!!!!! :)[/color]
Awatar użytkownika
megamiki
Rowerzysta
Posty: 32
Rejestracja: 01 lut 2011, 16:18

Re: Gmole

Post autor: megamiki »

witam
ja kupilem gmole takie od tego goscia:
http://moto.allegro.pl/gmole-kawasaki-e ... 84714.html
cena przystepna i mozna cos utargowac

takie same widzialem na er 5 sprowadzonej z niemiec
i wg mnie ladnie wygladaja i ochraniaja .

pozdro.
vfr800fi
ODPOWIEDZ