Gmole

Wszelkie modyfikacje naszej Kawy ...

Moderatorzy: Miłosz, Kamyk, lucek, bartoszto, jotto, Kanc1erz

Awatar użytkownika
DeFi
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2397
Rejestracja: 10 paź 2010, 20:25
Imię: Rafał
Miejscowość: Września
Plecak: Brak
Garnek: LS2
Numer GG: 9958743
Telefon: 783757397
Motocykl: Yamaha FJR 1300 '01
Lokalizacja: Września

Re: Gmole

Post autor: DeFi »

Jeżeli dobrze widzę na zdjęciu nr 4, to przebieg poprzecznej rury spowoduje demontaż gmoli przy regulacji zaworów
Obrazek
Kawasaki ER-5 '05 -> Kawasaki ZR-7 '00 ->Yamaha FJR 1300 '01
http://www.bikepics.com/members/defi/01fjr1300/
Sklep Motocyklowy Warszawa - moto NUMiK
Awatar użytkownika
Dzióbek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 416
Rejestracja: 12 sty 2011, 23:36
Imię: Michał
Miejscowość: Kalisz
Plecak: Hania
Garnek: Nitro
Telefon: 511483837
Lokalizacja: Pawłówek k. Kalisza (WLKP)

Re: Gmole

Post autor: Dzióbek »

Kamyk pisze:Dzióbek! Gratulacje! Po porstu wypas, ze sam takie cos zrobiles! Moze kiedys zrobimy konkurs na najlepsza wlasnorobke (DIY) w kawie :) Narazie widze Ciebie i Krzycha jako kandydatow do konkursu :P
Dzięki, ale w dziedzinie "patentów" w ER-5 Krzysztof rządzi :D
keteiz1 pisze:Schlebia mi w szeregu obok Dzióbasa , ale on jest niedościgniony. I te jego merytoryczne posty. I nie ustający zapał do jazdy. Dla mnie to On jest numero uno. Musiał bym się bardzo spiąć by mu dorównać ale podejmuje rękawice, bo to godny rywal to i przegrać nie wstyd. :)
Krzysztof proszę bez takich tekstów, bo w samouwielbienie popadnę :oops: :oops: :oops:
Moim celem nie jest rywalizowanie z kimkolwiek, a na zapał do jazdy nic nie poradzę - nałóg :D
duzydamian pisze:Dzióbek muszę przyznać, że gmole wyglądają bardzo dobrze. Może byś pomyślał nad jakąś produkcją, myślę że parę osób na tym forum byłoby zainteresowanych ;)
Produkował raczej nie będę, ponieważ nie pozwala mi na to: praca zawodowa, gospodarstwo rolne, wyjazdy na ER-ce, Jawa, którą od roku odbudowuję, auta...i ogólny "wir wydarzeń" w jakim żyję :D
DeFi pisze:Jeżeli dobrze widzę na zdjęciu nr 4, to przebieg poprzecznej rury spowoduje demontaż gmoli przy regulacji zaworów
Poprzeczka została tak wymyślona, żeby przechodziła pomiędzy jednym korkiem, a drugim - na tym zdjęciu to złudzenie. Na poniższym widać lepiej:
Załączniki
c.JPG
Jeżeli nie masz na utrzymaniu rodziny, nie grozi ci głód, nie jesteś Tutsi ani Hutu i te sprawy, to wystarczy, że odpowiesz sobie na jedno zajebiście, ale to zajebiście ważne pytanie - co lubię w życiu robić?...a potem zacznij to robić.
Awatar użytkownika
DeFi
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2397
Rejestracja: 10 paź 2010, 20:25
Imię: Rafał
Miejscowość: Września
Plecak: Brak
Garnek: LS2
Numer GG: 9958743
Telefon: 783757397
Motocykl: Yamaha FJR 1300 '01
Lokalizacja: Września

Re: Gmole

Post autor: DeFi »

W takim razie zwracam honor.
Obrazek
Kawasaki ER-5 '05 -> Kawasaki ZR-7 '00 ->Yamaha FJR 1300 '01
http://www.bikepics.com/members/defi/01fjr1300/
Awatar użytkownika
Dabrus
Motocyklista
Posty: 120
Rejestracja: 04 sty 2011, 14:05
Miejscowość: Szczecin, Myślibórz
Lokalizacja: Szczecin, Myślibórz

Re: Gmole

Post autor: Dabrus »

Mam pytanko odnośnie śruby trzymającej silnik. voojtass z forum wykonał gmole, które ja od niego zakupiłem. Jednak moja oryginalna śruba jest za krótka, aby przykręcić do niej gmole. W oficjalnym serwisie Kawasaki w Szczecinie powiedzieli, że takiej śruby mi nie ściągną bo one są tylko do gmoli dodawane, w zakładach obróbki metali mi powiedzieli, że pręt nagwintowany to będzie za słaby i się może wygiąć a śrubę wykonać na zamówienie to można jedynie przy większych zamówieniach (przy pojedyńczej śrubie mówią, że nie opłaca się im nawet pieca włączać). Moje pytanie: skąd taką śrubę załatwić oraz czy musi ona spełniać jakieś konkretne wymagania? W końcu na niej się trzyma silnik, a nie chciałbym go zgubić;)
Awatar użytkownika
Dzióbek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 416
Rejestracja: 12 sty 2011, 23:36
Imię: Michał
Miejscowość: Kalisz
Plecak: Hania
Garnek: Nitro
Telefon: 511483837
Lokalizacja: Pawłówek k. Kalisza (WLKP)

Re: Gmole

Post autor: Dzióbek »

Dabrus, szpilki do gmoli zrobiłem właśnie z takiego nagwintowanego pręta fi 10mm + nakrętki samokontrujące. Kupuje się go w metrowych odcinkach w "żelaźniaku" i tnie na wymaganą długości. Są różne twardości wg PN (Polskie Normy) - sprzedawca powinien wiedzieć o co chodzi. Ja zastosowałem o twardości 8.8 - jest twardszy od standardowego, ale na długości 1 metra można go lekko ugiąć. Z uwagi na drgania, które "produkuje" silnik szpilka musi być trochę elastyczna, żeby nie pękła.W sklepie, gdzie kupowałem mieli jeszcze twardszy (twardość >10), ale ten byłby zbyt twardy.

Tak na marginesie - kilka moich przemyśleń, ponieważ też miałem problem z doborem śrub i szukałem w necie na różnych stronach, forach itp.
Różni "filozofowie - teoretycy" piszą :
- że gwint na całej długości powoduje powstawianie karbów (miejsc potencjalnych pęknięć) - tzn. u mnie może pęknąć na całej długości a u nich tylko na nagwintowanej końcówce, przy śrubie? ;) (ja to tak rozumiem, mało pocieszająca wizja :D ).
- że podczas cięcia szlifierką kątową pręt się odpuści, straci twardość i do dojdzie do katastrofy :rotfl:

Jako praktyk mogę powiedzieć, że swoich gmolach zastosowałem szpilki z pręta w dwóch punktach mocowania silnika (przód i tylny-górny), przejechałem już 5-6 tyś. km w tym zlot forumowy w Krzyśka, Alpy, Czechy, Dolny Śląsk....i jeszcze silnika nie zgubiłem :D
Ostatnio zmieniony 19 paź 2011, 21:16 przez Dzióbek, łącznie zmieniany 1 raz.
Jeżeli nie masz na utrzymaniu rodziny, nie grozi ci głód, nie jesteś Tutsi ani Hutu i te sprawy, to wystarczy, że odpowiesz sobie na jedno zajebiście, ale to zajebiście ważne pytanie - co lubię w życiu robić?...a potem zacznij to robić.
Awatar użytkownika
Lish
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 957
Rejestracja: 24 wrz 2010, 21:56
Imię: Karol
Miejscowość: Piaseczno
Plecak: Kiti
Garnek: biały
Telefon: 500366623
Motocykl: fzs600 pies
Kontakt:

Re: Gmole

Post autor: Lish »

Dokładnie, ja też stosowałem hartowany pręt gwintowany. Co do rozhartowywania przy cięciu - jest prosty sposób - piłka ręczna plus pilnik na koniec ;)
Awatar użytkownika
mare36ks
Motocyklista
Posty: 175
Rejestracja: 17 lip 2011, 17:09
Imię: Marek
Miejscowość: Sulejówek
Numer GG: 6377445

Re: Gmole

Post autor: mare36ks »

znalazlem na allegro ciekawy model gmoli, nie widzialem czegos takiego, niezly pancerz 8-)
link do aukcji:
http://otomoto.pl/kawasaki-er-5-M2825608.html
a zeby nie zginelo:
Obrazek
Nie jestem zły, po prostu nie jestem dobry.
Awatar użytkownika
Criss
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 247
Rejestracja: 21 paź 2010, 14:32
Imię: Krzysiek
Miejscowość: Leszno
Motocykl: Suzuki DR800
Lokalizacja: Przybyszewo k.Leszna

Re: Gmole

Post autor: Criss »

gmole na wydechu też dobra opcja 8-)
Awatar użytkownika
DeFi
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2397
Rejestracja: 10 paź 2010, 20:25
Imię: Rafał
Miejscowość: Września
Plecak: Brak
Garnek: LS2
Numer GG: 9958743
Telefon: 783757397
Motocykl: Yamaha FJR 1300 '01
Lokalizacja: Września

Re: Gmole

Post autor: DeFi »

Ja osobiście widziałem ERkę z crash padami z przodu i z tyłu :)
Obrazek
Kawasaki ER-5 '05 -> Kawasaki ZR-7 '00 ->Yamaha FJR 1300 '01
http://www.bikepics.com/members/defi/01fjr1300/
Awatar użytkownika
mare36ks
Motocyklista
Posty: 175
Rejestracja: 17 lip 2011, 17:09
Imię: Marek
Miejscowość: Sulejówek
Numer GG: 6377445

Re: Gmole

Post autor: mare36ks »

to pewnie jakas bestia do stuntu byla :lol:
Nie jestem zły, po prostu nie jestem dobry.
ODPOWIEDZ