Strona 7 z 9

Re: Stalowy oplot.

: 30 kwie 2011, 00:47
autor: Lish
Ja dziś zmieniłem przewód na oplot hela, do tego nowe klocki EBC fa129 i nowy płyn, czyszczenie zacisku...
I muszę przyznać, że w porównaniu do tego co było przed robotą to jest duża zmiana na plus. Szybciej hamuje, klamka jest twardsza. Nie wiem czy do tej pory układ był dobrze odpowietrzony, bo ja to robiłem pierwszy raz w tej maszynie, klocki też były stare i nie wiem jakiej firmy...

Re: Stalowy oplot.

: 08 maja 2011, 22:28
autor: bartold
Witam, nie będę zakładał osobnego tematu skoro jest już o heblach. Wujek Kawa zaleca płyn dot 4 ( czy raczej wymaga). Jest może jednak ktoś, kto ma dot 5.1?? Najlepiej dłużej żeby mógł coś nie coś powiedzieć w tym temacie :)

Re: Stalowy oplot.

: 08 maja 2011, 23:39
autor: DeFi
Podobno płyn DOT 5.1 stosowany jest w sporcie. Posiada również niższą lepkość co przydaje się przy systemie ABS. Ja osobiście nie bawiłbym się w zmianę płynu na dot 5.1 w ERce. Jedyne co się zyskuje to wyższy punkt wrzenia. W sportowych maszynach miałoby to sens, bo tam czasami hamuje się z 250 km/h do zera, ale w ERce takich prędkości nie uzyskasz, a przy maksymalnych 180 ciężko wytrzymać i za często z tej prędkości nie będziesz hamował :) Mi się jeszcze płyn nie zagotował, stąd takie moje zdanie.
Zmienić możesz, nic nie tracisz. DOT 5.1 jest mieszalny z DOT 4

Re: Stalowy oplot.

: 09 maja 2011, 01:55
autor: Szczęka
Pozostaje jeszcze pytanie, jak zareagują gumowe elementy układu hamulcowego po potraktowaniu ich innym niż zalecanym przez producenta płynem.

Re: Stalowy oplot.

: 09 maja 2011, 21:01
autor: OloK
Mi sie w Er-ce juz 2-3 razy plyn zagotowal, wtedy klamka byla strasznie twarda i skutecznosc hamulcow byla mniejsza

Re: Stalowy oplot.

: 09 maja 2011, 23:23
autor: bartold
Pomyślimy :) Jeśli znajdzie się jakiś magik który to już testował to będzie fajnie ;) Ps. Również mam w oplocie.

Re: Stalowy oplot.

: 12 maja 2011, 19:15
autor: urbansan
Chcialem zrugac ten pomysl, ale fakty to fakty:
http://www.synlube.com/brake.htm

@Defi, chciałem być mądry, ale wynika z tego, że lepkość tych płynów się nie zmienia za specjalnie. Przydatne parametry tak.
@Olok - pewnie masz mokry plyn lub Ci sie spienil, a nie wrzal. Podobno po otworzeniu opakowania, reszta plynu pozniej do niczego sie nie nadaje. Tez w pojemniku tworzy mieszanine z woda i punkt wrzenia maleje.

Problemem może być chemia DOT 5.1, przewody hamulcowe jak i uszczelki w zacisku są zrobione z gumy olejoodpornej, ktora wytrzymuje nawet sezon na ostrym sloncu. Plyn kosztuje 2 razy wiecej, ale dla naszych hamulcy to psi wydatek.

Jest tylko 1 problem. Bardzo czesto, gdy cos jest "sport" to na droge sie nie nadaje. Tarcze hamulcowe z motoGP sa chyba z carbonu i zimne w ogole nie hamuja. Tak samo opony - sport w temperaturze 40st.C to ryzyko, a myslicie ile nasze gumy maja przy jezdzie przy okolo 10st.C? Moze 20. Czy DOT 5.1 przy -40st.C ma taka sama lepkosc jak DOT 4. A jaka ma przy 60st.C?

Re: Stalowy oplot.

: 13 maja 2011, 09:43
autor: demon250891
Jeżeli płyn by się zagotował (w ERce niemożliwe) to klamka właśnie byłaby bardzo miękka i nie byłoby hamowania, w takim wypadku prawdopodobnie klocki nie wytrzymywały.

Re: Stalowy oplot.

: 04 lut 2012, 23:59
autor: cybek
Trochę odnowię temat, ale... jakie polecacie przewody w oplocie i za jaką cenę? Wszedłem na allegro i jak zobaczyłem cenę ~300zł to nie wiedziałem czy to prima aprilis, czy ktoś ma coś z głową nie tak?

Re: Stalowy oplot.

: 05 lut 2012, 01:19
autor: DeFi
Ja polecam przewody Hela.
http://www.select-shop.pl/przewody-hamu ... -5340.html
W tym sklepie masz cenę za zestaw, a nie za długość przewodów. Np. na 1 tarczę 179 zł, 2 tarcze 299 zł.