Stalowy oplot.

Wszelkie modyfikacje naszej Kawy ...

Moderatorzy: Miłosz, Kamyk, lucek, bartoszto, jotto, Kanc1erz

Awatar użytkownika
Lish
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 957
Rejestracja: 24 wrz 2010, 21:56
Imię: Karol
Miejscowość: Piaseczno
Plecak: Kiti
Garnek: biały
Telefon: 500366623
Motocykl: fzs600 pies
Kontakt:

Re: Stalowy oplot.

Post autor: Lish »

Ja dziś zmieniłem przewód na oplot hela, do tego nowe klocki EBC fa129 i nowy płyn, czyszczenie zacisku...
I muszę przyznać, że w porównaniu do tego co było przed robotą to jest duża zmiana na plus. Szybciej hamuje, klamka jest twardsza. Nie wiem czy do tej pory układ był dobrze odpowietrzony, bo ja to robiłem pierwszy raz w tej maszynie, klocki też były stare i nie wiem jakiej firmy...
Sklep Motocyklowy Warszawa - moto NUMiK
Awatar użytkownika
bartold
Motocyklista
Posty: 129
Rejestracja: 07 maja 2011, 16:43
Imię: Bartek
Miejscowość: Warszawa
Plecak: Muchy i narzedzia :D
Garnek: HJC CS-R1 Faery
Numer GG: 31414190
Kontakt:

Re: Stalowy oplot.

Post autor: bartold »

Witam, nie będę zakładał osobnego tematu skoro jest już o heblach. Wujek Kawa zaleca płyn dot 4 ( czy raczej wymaga). Jest może jednak ktoś, kto ma dot 5.1?? Najlepiej dłużej żeby mógł coś nie coś powiedzieć w tym temacie :)
Bartek
Awatar użytkownika
DeFi
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2397
Rejestracja: 10 paź 2010, 20:25
Imię: Rafał
Miejscowość: Września
Plecak: Brak
Garnek: LS2
Numer GG: 9958743
Telefon: 783757397
Motocykl: Yamaha FJR 1300 '01
Lokalizacja: Września

Re: Stalowy oplot.

Post autor: DeFi »

Podobno płyn DOT 5.1 stosowany jest w sporcie. Posiada również niższą lepkość co przydaje się przy systemie ABS. Ja osobiście nie bawiłbym się w zmianę płynu na dot 5.1 w ERce. Jedyne co się zyskuje to wyższy punkt wrzenia. W sportowych maszynach miałoby to sens, bo tam czasami hamuje się z 250 km/h do zera, ale w ERce takich prędkości nie uzyskasz, a przy maksymalnych 180 ciężko wytrzymać i za często z tej prędkości nie będziesz hamował :) Mi się jeszcze płyn nie zagotował, stąd takie moje zdanie.
Zmienić możesz, nic nie tracisz. DOT 5.1 jest mieszalny z DOT 4
Obrazek
Kawasaki ER-5 '05 -> Kawasaki ZR-7 '00 ->Yamaha FJR 1300 '01
http://www.bikepics.com/members/defi/01fjr1300/
Szczęka
Motorowerzysta
Posty: 77
Rejestracja: 13 lis 2010, 06:43

Re: Stalowy oplot.

Post autor: Szczęka »

Pozostaje jeszcze pytanie, jak zareagują gumowe elementy układu hamulcowego po potraktowaniu ich innym niż zalecanym przez producenta płynem.
Awatar użytkownika
OloK
Motocyklista
Posty: 575
Rejestracja: 27 cze 2010, 22:49
Imię: Aleksander
Miejscowość: Złotoryja
Plecak: Brak :)
Garnek: AGV K-3
Numer GG: 7525884
Lokalizacja: Złotoryja
Kontakt:

Re: Stalowy oplot.

Post autor: OloK »

Mi sie w Er-ce juz 2-3 razy plyn zagotowal, wtedy klamka byla strasznie twarda i skutecznosc hamulcow byla mniejsza
Komar 2350 -> Piaggio Zip -> Suzukia Katana -> Kawasaki ER-5 -> ....
Galeria
Awatar użytkownika
bartold
Motocyklista
Posty: 129
Rejestracja: 07 maja 2011, 16:43
Imię: Bartek
Miejscowość: Warszawa
Plecak: Muchy i narzedzia :D
Garnek: HJC CS-R1 Faery
Numer GG: 31414190
Kontakt:

Re: Stalowy oplot.

Post autor: bartold »

Pomyślimy :) Jeśli znajdzie się jakiś magik który to już testował to będzie fajnie ;) Ps. Również mam w oplocie.
Bartek
Awatar użytkownika
urbansan
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 600
Rejestracja: 24 mar 2011, 09:43
Imię: Urban
Miejscowość: Wa-wa
Plecak: Panna Urbanna :D
Garnek: RPHA 10+
Motocykl: SV1000
Lokalizacja: Wa-wa

Re: Stalowy oplot.

Post autor: urbansan »

Chcialem zrugac ten pomysl, ale fakty to fakty:
http://www.synlube.com/brake.htm

@Defi, chciałem być mądry, ale wynika z tego, że lepkość tych płynów się nie zmienia za specjalnie. Przydatne parametry tak.
@Olok - pewnie masz mokry plyn lub Ci sie spienil, a nie wrzal. Podobno po otworzeniu opakowania, reszta plynu pozniej do niczego sie nie nadaje. Tez w pojemniku tworzy mieszanine z woda i punkt wrzenia maleje.

Problemem może być chemia DOT 5.1, przewody hamulcowe jak i uszczelki w zacisku są zrobione z gumy olejoodpornej, ktora wytrzymuje nawet sezon na ostrym sloncu. Plyn kosztuje 2 razy wiecej, ale dla naszych hamulcy to psi wydatek.

Jest tylko 1 problem. Bardzo czesto, gdy cos jest "sport" to na droge sie nie nadaje. Tarcze hamulcowe z motoGP sa chyba z carbonu i zimne w ogole nie hamuja. Tak samo opony - sport w temperaturze 40st.C to ryzyko, a myslicie ile nasze gumy maja przy jezdzie przy okolo 10st.C? Moze 20. Czy DOT 5.1 przy -40st.C ma taka sama lepkosc jak DOT 4. A jaka ma przy 60st.C?
Virago 535 '93 -> kawa er-5 '02 -> hornet 900 '04 -> SV1000s '03
Awatar użytkownika
demon250891
Motorowerzysta
Posty: 73
Rejestracja: 08 maja 2011, 12:08
Imię: Adrian
Miejscowość: Ostrów Mazowiecka
Garnek: S650 Shark
Numer GG: 388784

Re: Stalowy oplot.

Post autor: demon250891 »

Jeżeli płyn by się zagotował (w ERce niemożliwe) to klamka właśnie byłaby bardzo miękka i nie byłoby hamowania, w takim wypadku prawdopodobnie klocki nie wytrzymywały.
cybek
Motocyklista
Posty: 187
Rejestracja: 24 wrz 2011, 20:13
Imię: Michał
Miejscowość: Małopolska
Garnek: Shark S700

Re: Stalowy oplot.

Post autor: cybek »

Trochę odnowię temat, ale... jakie polecacie przewody w oplocie i za jaką cenę? Wszedłem na allegro i jak zobaczyłem cenę ~300zł to nie wiedziałem czy to prima aprilis, czy ktoś ma coś z głową nie tak?
Awatar użytkownika
DeFi
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2397
Rejestracja: 10 paź 2010, 20:25
Imię: Rafał
Miejscowość: Września
Plecak: Brak
Garnek: LS2
Numer GG: 9958743
Telefon: 783757397
Motocykl: Yamaha FJR 1300 '01
Lokalizacja: Września

Re: Stalowy oplot.

Post autor: DeFi »

Ja polecam przewody Hela.
http://www.select-shop.pl/przewody-hamu ... -5340.html
W tym sklepie masz cenę za zestaw, a nie za długość przewodów. Np. na 1 tarczę 179 zł, 2 tarcze 299 zł.
Obrazek
Kawasaki ER-5 '05 -> Kawasaki ZR-7 '00 ->Yamaha FJR 1300 '01
http://www.bikepics.com/members/defi/01fjr1300/
ODPOWIEDZ