Strona 1 z 1
Większa tarcza hamulcowa.
: 03 mar 2012, 00:04
autor: Vasco
Na pewno znany wam jest problem z hamowaniem w Er-kach zastanawiam sie czy jest mozliwosc wymiany przedniej tarczy na wieszkszą. Zapewne razem z tym potrzebna była by wymiana zacisków. Jak myslicie opłacalne bylo by takie przedsiewziecie?
Re: Większa tarcza hamulcowa.
: 03 mar 2012, 13:11
autor: lukaszu
wieksza tarcza to logicznie rzecz biorąc większy promień. Wiekszy promien to podniesienie wyżej zacisku. Wyżej zacisk to dorabiane mocowanie zacisku. Dorabiane mocowanie to strach jak cholera.
więc może:
Standardowa tarcza, zacisk z zr-7 lub z ER po lifcie (ten sam jest), dobre klocki, stalowy oplot, pompa od zr-7 lub fazera któregośtam, twardszy olej w lagach.
Kombinując na potęgę za kolka groszy kupisz lagi z GPZ, tam są dwie tarczki

Re: Większa tarcza hamulcowa.
: 03 mar 2012, 14:19
autor: kondziu4
Tylko, jakie koszty założenia dwóch tarcz, przewodów zacisków i pompy. Raczej nie opłacalne, zastanawia mnie pompa zr-7, ktoś ją ma, może powiedzieć jak dużo to dało ?
Re: Większa tarcza hamulcowa.
: 03 mar 2012, 16:18
autor: UncleKlaus
Myślę, że najpierw warto zainwestować w DOBRE klocki, jak nie pomoże, to w oplot, jak dalej jest słabo, to można pokombinować z inną pompą (choć to pewnie niewiele już zmieni, bo akurat pompa z ER5 nie jest problemem). No a później to już tylko zmiana moto pozostaje.... Zamieniłem się kiedyś ze znajomymi na dwa tygodnie na CB500 - o mało nie zginąłem, kiedy z powrotem wsiadłem na erkę i próbowałem zahamować przed światłami:)
Re: Większa tarcza hamulcowa.
: 03 mar 2012, 17:27
autor: lukaszu
w jakimś poscie gdzieś juz to pisałem.
Problem tak naprawdę jest złożony. ER po lifcie dostała nowy zacisk hamulca, to ten sam co w zr-7. Ten nowszy zacisk ma inne klocki i masakrycznie lepszą siłę docisku ( stąd zmiana przy lifcie) i to jest raz.
Po drugie przewody hamulca u was są pewnie od nowości, więc puchną zamias siłę z klamki przekazac na i tak dosyć małą tarczę, jesli kupicie np oplot Hela to zobaczycie, ze szczęka opada.
Po trzecie pompa też się zużywa, ale UncleKlaus mówi słusznie, to nie jest najsłabsze ogniwo.
Co do klocków, to owszem, firma ma znaczenie. Natomiast wg mnie największe efekty przyniesie zmiana zacisku na nowszy i stalowy oplot. reszta to dodatki.
Re: Większa tarcza hamulcowa.
: 03 mar 2012, 18:18
autor: kondziu4
A starszy zacisk to bez napisu żadnego a nowszy to jest tokico ?
Re: Większa tarcza hamulcowa.
: 03 mar 2012, 18:22
autor: lukaszu
az tak to nie pamiętam, starszy zacisk ma niesymetryczne klocki z jednym oczkiem z boku, nowszy ma klocki bardziej współczesne. Ten nowszy jest grubszy, starszy długi i cienki.
Ps. w zr-7 są dwie tarcze, więc pasuje tylko lewy zacisk

Re: Większa tarcza hamulcowa.
: 03 mar 2012, 18:37
autor: kondziu4
Z moich obserwacji wynika, że stara Erka ma taki sam zacisk jak GPZ 500, a nowsza jak już wiadomo zr 7. Śmiem twierdzić, że stary zacisk nie ma napisu i wydaje się dłuższy jak powiedział LUKASZU, a nowy zacisk to TOKICO.
Re: Większa tarcza hamulcowa.
: 03 mar 2012, 18:47
autor: lukaszu

to jest nowy, tu akurat dwa zaciski bo to z zr, dwa oczka identyczne w srednicy

to wygląda na stary, różna wielkość oczek z przodu , inne klocki.
Widać, ze troche przedpotopowy

z budowy jak ruski czołg