Większa tarcza hamulcowa.
Moderatorzy: Miłosz, Kamyk, lucek, bartoszto, jotto, Kanc1erz
- Vasco
- Podawacz śrubek
- Posty: 7
- Rejestracja: 26 lut 2012, 23:06
- Imię: Rafał
- Miejscowość: Lesko
- Numer GG: 7393640
- Telefon: 723840802
Większa tarcza hamulcowa.
Na pewno znany wam jest problem z hamowaniem w Er-kach zastanawiam sie czy jest mozliwosc wymiany przedniej tarczy na wieszkszą. Zapewne razem z tym potrzebna była by wymiana zacisków. Jak myslicie opłacalne bylo by takie przedsiewziecie?
"Nic tak życia nie umila jak motórem jazdy chwila :D"
-
- Motocyklista
- Posty: 177
- Rejestracja: 10 kwie 2011, 11:56
- Imię: Łukasz
- Miejscowość: Kielce
- Garnek: NAXA FOB
Re: Większa tarcza hamulcowa.
wieksza tarcza to logicznie rzecz biorąc większy promień. Wiekszy promien to podniesienie wyżej zacisku. Wyżej zacisk to dorabiane mocowanie zacisku. Dorabiane mocowanie to strach jak cholera.
więc może:
Standardowa tarcza, zacisk z zr-7 lub z ER po lifcie (ten sam jest), dobre klocki, stalowy oplot, pompa od zr-7 lub fazera któregośtam, twardszy olej w lagach.
Kombinując na potęgę za kolka groszy kupisz lagi z GPZ, tam są dwie tarczki
więc może:
Standardowa tarcza, zacisk z zr-7 lub z ER po lifcie (ten sam jest), dobre klocki, stalowy oplot, pompa od zr-7 lub fazera któregośtam, twardszy olej w lagach.
Kombinując na potęgę za kolka groszy kupisz lagi z GPZ, tam są dwie tarczki
jest: er-5, zr-7, dt-125 (2T), chinol 50
było: gs-500, diversion 600, en-500
było: gs-500, diversion 600, en-500
-
- Motocyklista
- Posty: 185
- Rejestracja: 02 gru 2011, 09:13
- Imię: Konrad
- Miejscowość: Mrągowo
- Numer GG: 10192881
Re: Większa tarcza hamulcowa.
Tylko, jakie koszty założenia dwóch tarcz, przewodów zacisków i pompy. Raczej nie opłacalne, zastanawia mnie pompa zr-7, ktoś ją ma, może powiedzieć jak dużo to dało ?
- UncleKlaus
- Motocyklista
- Posty: 179
- Rejestracja: 10 mar 2011, 17:38
- Imię: Michał
- Miejscowość: Kraków
Re: Większa tarcza hamulcowa.
Myślę, że najpierw warto zainwestować w DOBRE klocki, jak nie pomoże, to w oplot, jak dalej jest słabo, to można pokombinować z inną pompą (choć to pewnie niewiele już zmieni, bo akurat pompa z ER5 nie jest problemem). No a później to już tylko zmiana moto pozostaje.... Zamieniłem się kiedyś ze znajomymi na dwa tygodnie na CB500 - o mało nie zginąłem, kiedy z powrotem wsiadłem na erkę i próbowałem zahamować przed światłami:)
-
- Motocyklista
- Posty: 177
- Rejestracja: 10 kwie 2011, 11:56
- Imię: Łukasz
- Miejscowość: Kielce
- Garnek: NAXA FOB
Re: Większa tarcza hamulcowa.
w jakimś poscie gdzieś juz to pisałem.
Problem tak naprawdę jest złożony. ER po lifcie dostała nowy zacisk hamulca, to ten sam co w zr-7. Ten nowszy zacisk ma inne klocki i masakrycznie lepszą siłę docisku ( stąd zmiana przy lifcie) i to jest raz.
Po drugie przewody hamulca u was są pewnie od nowości, więc puchną zamias siłę z klamki przekazac na i tak dosyć małą tarczę, jesli kupicie np oplot Hela to zobaczycie, ze szczęka opada.
Po trzecie pompa też się zużywa, ale UncleKlaus mówi słusznie, to nie jest najsłabsze ogniwo.
Co do klocków, to owszem, firma ma znaczenie. Natomiast wg mnie największe efekty przyniesie zmiana zacisku na nowszy i stalowy oplot. reszta to dodatki.
Problem tak naprawdę jest złożony. ER po lifcie dostała nowy zacisk hamulca, to ten sam co w zr-7. Ten nowszy zacisk ma inne klocki i masakrycznie lepszą siłę docisku ( stąd zmiana przy lifcie) i to jest raz.
Po drugie przewody hamulca u was są pewnie od nowości, więc puchną zamias siłę z klamki przekazac na i tak dosyć małą tarczę, jesli kupicie np oplot Hela to zobaczycie, ze szczęka opada.
Po trzecie pompa też się zużywa, ale UncleKlaus mówi słusznie, to nie jest najsłabsze ogniwo.
Co do klocków, to owszem, firma ma znaczenie. Natomiast wg mnie największe efekty przyniesie zmiana zacisku na nowszy i stalowy oplot. reszta to dodatki.
jest: er-5, zr-7, dt-125 (2T), chinol 50
było: gs-500, diversion 600, en-500
było: gs-500, diversion 600, en-500
-
- Motocyklista
- Posty: 185
- Rejestracja: 02 gru 2011, 09:13
- Imię: Konrad
- Miejscowość: Mrągowo
- Numer GG: 10192881
Re: Większa tarcza hamulcowa.
A starszy zacisk to bez napisu żadnego a nowszy to jest tokico ?
-
- Motocyklista
- Posty: 177
- Rejestracja: 10 kwie 2011, 11:56
- Imię: Łukasz
- Miejscowość: Kielce
- Garnek: NAXA FOB
Re: Większa tarcza hamulcowa.
az tak to nie pamiętam, starszy zacisk ma niesymetryczne klocki z jednym oczkiem z boku, nowszy ma klocki bardziej współczesne. Ten nowszy jest grubszy, starszy długi i cienki.
Ps. w zr-7 są dwie tarcze, więc pasuje tylko lewy zacisk
Ps. w zr-7 są dwie tarcze, więc pasuje tylko lewy zacisk
jest: er-5, zr-7, dt-125 (2T), chinol 50
było: gs-500, diversion 600, en-500
było: gs-500, diversion 600, en-500
-
- Motocyklista
- Posty: 185
- Rejestracja: 02 gru 2011, 09:13
- Imię: Konrad
- Miejscowość: Mrągowo
- Numer GG: 10192881
Re: Większa tarcza hamulcowa.
Z moich obserwacji wynika, że stara Erka ma taki sam zacisk jak GPZ 500, a nowsza jak już wiadomo zr 7. Śmiem twierdzić, że stary zacisk nie ma napisu i wydaje się dłuższy jak powiedział LUKASZU, a nowy zacisk to TOKICO.
-
- Motocyklista
- Posty: 177
- Rejestracja: 10 kwie 2011, 11:56
- Imię: Łukasz
- Miejscowość: Kielce
- Garnek: NAXA FOB
Re: Większa tarcza hamulcowa.
to jest nowy, tu akurat dwa zaciski bo to z zr, dwa oczka identyczne w srednicy
to wygląda na stary, różna wielkość oczek z przodu , inne klocki.
Widać, ze troche przedpotopowy z budowy jak ruski czołg
jest: er-5, zr-7, dt-125 (2T), chinol 50
było: gs-500, diversion 600, en-500
było: gs-500, diversion 600, en-500