Witam
Tydzien temu zakupiłem er5, jak na razie sprawuje sie bardzo dobrze poza przerywaniem podczas dodawania gazu (od 1-4tyś obrotów) na kazdym biegu, powyzej 4 tysiecy idzie jak burza, ale ja tu nie o tym.
Chodzi mi o wydech, a dokladniej o dźwięk. Chodzi calkiem sympatycznie lecz niewystarczająco, ale czego mozna sie spodziewac po serii. Ostatnio zobaczyłem, ze mam mała dziurke na wydechu,(chyba ze to fabrycznie w co wątpie) mozliwe ze ta przez nią chodzi lepiej? Jezeli na przyklad wywiercil bym jeszcze jedną brzmial by bardziej basowo? A jezeli nie to jak zrobic takową "modyfikacje", zalezy mi na tym zeby brzmial bardziej rasowo, a nie chce wymieniac na tlumik sportowy, na razie brak funduszy.. Jestem zielony w sprawach modyfikacji, wiec prosze o wypowiedzenie sie!
LwG
1. Dziurka możliwe, że jest tam fabrycznie do odprowadzania wody, wilgoci, czy jakoś tak. Nie pamiętam czy u mnie też w tym miejscu była, ale na pewno gdzieś była.
2. Na pewno nie zmienia to nic w kwestii dźwięku
3. Temat rozwiercania fabrycznego wydechu w celu polepszenia dźwięku chyba już tutaj czytałem wiele razy. Więc wystarczy poszukać.
Hmm, z tego co czytałem w innych tematach to nalezy wykonac 7 [?] otworów w ostatniej ścianie wydechu, dlaczego akurat 7? W ostatniej ścianie wydechu? Co to oznacza, gdzie dokładnie to zrobić. Zdjęcia w starym temacie już wygasły, a ja nie chce niczego sobie spierdzielić. Jak już mowilem nie jestem za bardzo doświadczony w tych sprawach.
Jeśli chodzi o tą małą dziurkę to też u mnie jest i podejrzewam że to fabrycznie. W swoim wydechu mam 4 wywiercone dziury podejrzewam,że poprzedni właściciel coś kombinował, są zaślepione jakimiś śrubami. Z czymś takim już ją kupiłam i chyba na dniach sprawdzę jak to działa bez śrub .Wiem ,że na forum tu czytałam ,że rozwiercali wydech ale nie wiem co i jak,więc niech ktoś doświadczony się wypowie .
Moim zdaniem wiercąc w wydechu, to można co najwyżej dźwięk spieprzyć. Świszcząca seria jest znacznie lepsza. To już lepiej wsadzić nawierconą rurkę miedzianą żeby pozbyć się świstu (jeżeli o to Ci chodzi), a jak nie o to, to zainwestuj kilka stówek w Dominatora lub Montii.
ER-5 1998r. Od 07.04.2014r.
SV650S 2007r. Od 29.04.2018r.
Chętnie pomogę również w zakresie projektowania elektroniki oraz szeroko rozumianej informatyki i komputerów.
No nawet fajnie to brzmi, mógłbyś zrobić zdjęcie tych przewierceń?
A jeśli chodzi o świszczenie z wydechu to z tym nie mam problemu, jak kupiłem to wszystko było okej