Twardszy olej w lagach
Moderatorzy: Miłosz, Kamyk, lucek, bartoszto, jotto, Kanc1erz
- urbansan
- Klubowicz
- Posty: 600
- Rejestracja: 24 mar 2011, 09:43
- Imię: Urban
- Miejscowość: Wa-wa
- Plecak: Panna Urbanna :D
- Garnek: RPHA 10+
- Motocykl: SV1000
- Lokalizacja: Wa-wa
Twardszy olej w lagach
Witam,
Czy ktos probowal do lag wlac gestszy olej w celu usztywnienia zawiasu? O ile tyl napialem i jest ok, to przod czasem buja za bardzo. Mowi sie, ze za gesty olej moze zagotowac sie w lagach od tloczenia sie w kanalikach etc... a sprezyny to wiecie... nie bede z kawy robil sportowej maszyny.
Czy ktos probowal do lag wlac gestszy olej w celu usztywnienia zawiasu? O ile tyl napialem i jest ok, to przod czasem buja za bardzo. Mowi sie, ze za gesty olej moze zagotowac sie w lagach od tloczenia sie w kanalikach etc... a sprezyny to wiecie... nie bede z kawy robil sportowej maszyny.
Virago 535 '93 -> kawa er-5 '02 -> hornet 900 '04 -> SV1000s '03
- gorbek
- Rowerzysta
- Posty: 46
- Rejestracja: 21 mar 2011, 19:50
- Imię: paweł
- Miejscowość: Chrzanów
- Garnek: Nitro
- Numer GG: 13422320
- Lokalizacja: chrzanów
- Kontakt:
Re: Twardszy olej w lagach
Witam ja niedawno przy wymianie uszczelniaczy po eksperymentowałem i wlałem FORK OIL 20W .
Oryginalnie był 10 W , efekt jest super twardsze zawieszenie ułatwia hamowanie , ale nie wiem czy nie ucierpią na tym uszczelniacze .
Zrobiłem to jakiś tydzień temu , napisze pod koniec sezonu czy wszystko gra czy się coś nie posypało .
Ale utwardzony jest dobrze lepiej się jeździ i nie buja tak jak wcześniej .
Oryginalnie był 10 W , efekt jest super twardsze zawieszenie ułatwia hamowanie , ale nie wiem czy nie ucierpią na tym uszczelniacze .
Zrobiłem to jakiś tydzień temu , napisze pod koniec sezonu czy wszystko gra czy się coś nie posypało .
Ale utwardzony jest dobrze lepiej się jeździ i nie buja tak jak wcześniej .
- urbansan
- Klubowicz
- Posty: 600
- Rejestracja: 24 mar 2011, 09:43
- Imię: Urban
- Miejscowość: Wa-wa
- Plecak: Panna Urbanna :D
- Garnek: RPHA 10+
- Motocykl: SV1000
- Lokalizacja: Wa-wa
Re: Twardszy olej w lagach
No to wypas. Dawaj znac, jezeli jaki negatyw ma sie pojawic. Ewentualnie sam zmienie wczesniej
Virago 535 '93 -> kawa er-5 '02 -> hornet 900 '04 -> SV1000s '03
- Lish
- Klubowicz
- Posty: 957
- Rejestracja: 24 wrz 2010, 21:56
- Imię: Karol
- Miejscowość: Piaseczno
- Plecak: Kiti
- Garnek: biały
- Telefon: 500366623
- Motocykl: fzs600 pies
- Kontakt:
Re: Twardszy olej w lagach
Urbansan - a jak usztywniłeś tył?
- DeFi
- Klubowicz
- Posty: 2397
- Rejestracja: 10 paź 2010, 20:25
- Imię: Rafał
- Miejscowość: Września
- Plecak: Brak
- Garnek: LS2
- Numer GG: 9958743
- Telefon: 783757397
- Motocykl: Yamaha FJR 1300 '01
- Lokalizacja: Września
Re: Twardszy olej w lagach
Na tylnych amortyzatorach masz 5 stopniową regulację naprężenia sprężyny. Chyba o to mu chodziło. Ustawił na najtwardsze
Kawasaki ER-5 '05 -> Kawasaki ZR-7 '00 ->Yamaha FJR 1300 '01
http://www.bikepics.com/members/defi/01fjr1300/
- urbansan
- Klubowicz
- Posty: 600
- Rejestracja: 24 mar 2011, 09:43
- Imię: Urban
- Miejscowość: Wa-wa
- Plecak: Panna Urbanna :D
- Garnek: RPHA 10+
- Motocykl: SV1000
- Lokalizacja: Wa-wa
Re: Twardszy olej w lagach
Mowi sie, ze na tyle jest za male tlumienie, ale jak sprezyny ustawisz na maks, to najwyzej w tylek bedzie Ci walilo, ale jest stabilnie. Jezdzilem wczesniej Virago i choppery to nie moja bajka. Nie dosc, ze wali po plecach i krzyzu, to na dodatek hamowanie przodem zazwyczaj oznacza, ze masa moto zamiast isc gora, idzie dolem, co w skrocie oznacza slizg. Na ERce po prostu podnosze tylek kiedy mi sie chce, nie jezdze z pasazerem i mam drugie najtwarsze ustawienie. Z moja masa 67kg tylko przod mi troszke biega ot co
Na innych forach czytalem, ze na tyl nalezy dawac akcesoryjny amorek... no ale c'mon... co ja chce miec batmobile?
-- 19 Cze 2011, 08:47 --
Wlalem 15W i jest rzeczywiscie roznica. Sprzet zdecydowanie mniej nurkuje:)
W ogole wymiana tego oleju to banalna sprawa, ale ja nie wiem jak ktos to wymyslil. Calosc trzyma sie na zawleczkach, nie na gwincie. Maly drucik chroni Cie przed oberwaniem sprezyna w leb. Co nie zmienia faktu, ze jest to banalnie proste jak zczaisz :p
Na innych forach czytalem, ze na tyl nalezy dawac akcesoryjny amorek... no ale c'mon... co ja chce miec batmobile?
-- 19 Cze 2011, 08:47 --
Wlalem 15W i jest rzeczywiscie roznica. Sprzet zdecydowanie mniej nurkuje:)
W ogole wymiana tego oleju to banalna sprawa, ale ja nie wiem jak ktos to wymyslil. Calosc trzyma sie na zawleczkach, nie na gwincie. Maly drucik chroni Cie przed oberwaniem sprezyna w leb. Co nie zmienia faktu, ze jest to banalnie proste jak zczaisz :p
Virago 535 '93 -> kawa er-5 '02 -> hornet 900 '04 -> SV1000s '03
- gorbek
- Rowerzysta
- Posty: 46
- Rejestracja: 21 mar 2011, 19:50
- Imię: paweł
- Miejscowość: Chrzanów
- Garnek: Nitro
- Numer GG: 13422320
- Lokalizacja: chrzanów
- Kontakt:
Re: Twardszy olej w lagach
gorbek pisze:Witam ja niedawno przy wymianie uszczelniaczy po eksperymentowałem i wlałem FORK OIL 20W .
Oryginalnie był 10 W , efekt jest super twardsze zawieszenie ułatwia hamowanie , ale nie wiem czy nie ucierpią na tym uszczelniacze .
Zrobiłem to jakiś tydzień temu , napisze pod koniec sezonu czy wszystko gra czy się coś nie posypało .
Ale utwardzony jest dobrze lepiej się jeździ i nie buja tak jak wcześniej .
Właśnie miną pierwszy sezon od zmiany oleju w lagach i muszę powiedzieć że nic niepokojącego się nie stało uszczelniacze nie leją .
Sama jazda jest wygodniejsza nie wpada tak przy hamowaniu , więc ogólnie polecam .
- urbansan
- Klubowicz
- Posty: 600
- Rejestracja: 24 mar 2011, 09:43
- Imię: Urban
- Miejscowość: Wa-wa
- Plecak: Panna Urbanna :D
- Garnek: RPHA 10+
- Motocykl: SV1000
- Lokalizacja: Wa-wa
Re: Twardszy olej w lagach
U mnie tez luz:D
Virago 535 '93 -> kawa er-5 '02 -> hornet 900 '04 -> SV1000s '03
-
- Motocyklista
- Posty: 177
- Rejestracja: 10 kwie 2011, 11:56
- Imię: Łukasz
- Miejscowość: Kielce
- Garnek: NAXA FOB
Re: Twardszy olej w lagach
i tu też coś dopiszę,
zmiana oleju na trwardszy to też coś za coś, jak by był lepszy 20, to fabryka by taki nalała
jesli chodzi o plusy to na pewno jest bardziej stabilny ale to jak zwyke trzeba mysleć logicznie, zwykły hebel i twarde lagi to brak nurkowania ale opona zgarnia część masy:
lepsze heble= duuuzo szybsze nurkowanie po hamowaniu
lepsze heble + trwardsze lagi = cała siła z hebla tylko na oponie = łatwiejszy uslizg ;/
heble+lagi+opona+swiadomość zmiany charakterystyki!= sukces
więc jak grzebać w zawiasie to kompleksowo, u mnie jest zacisk z ZR-7 stalowy oplot, pompa też z ZR-7, olej 20, nowa opona shinko.
efekt masakryczny!
zmiana oleju na trwardszy to też coś za coś, jak by był lepszy 20, to fabryka by taki nalała
jesli chodzi o plusy to na pewno jest bardziej stabilny ale to jak zwyke trzeba mysleć logicznie, zwykły hebel i twarde lagi to brak nurkowania ale opona zgarnia część masy:
lepsze heble= duuuzo szybsze nurkowanie po hamowaniu
lepsze heble + trwardsze lagi = cała siła z hebla tylko na oponie = łatwiejszy uslizg ;/
heble+lagi+opona+swiadomość zmiany charakterystyki!= sukces
więc jak grzebać w zawiasie to kompleksowo, u mnie jest zacisk z ZR-7 stalowy oplot, pompa też z ZR-7, olej 20, nowa opona shinko.
efekt masakryczny!
jest: er-5, zr-7, dt-125 (2T), chinol 50
było: gs-500, diversion 600, en-500
było: gs-500, diversion 600, en-500
- gorbek
- Rowerzysta
- Posty: 46
- Rejestracja: 21 mar 2011, 19:50
- Imię: paweł
- Miejscowość: Chrzanów
- Garnek: Nitro
- Numer GG: 13422320
- Lokalizacja: chrzanów
- Kontakt:
Re: Twardszy olej w lagach
witam napisałeś na forum że masz zacisk hamulcowy i pompę hamulcową od ZR-7 . Powiedz czy trzeba było coś przerabiać żeby podeszło czy też pasowało ? najbardziej zależy mi na pompie moja właśnie kończy żywot a zestawy naprawcze kosztują tyle co bym kupił drugą pompę .