Shimma

Naprawa, wymiana, konserwacja, po prostu pomoc ...

Moderatorzy: Miłosz, Kamyk, lucek, bartoszto, jotto, Kanc1erz

Awatar użytkownika
Buksu
Rowerzysta
Posty: 19
Rejestracja: 11 paź 2011, 08:17
Imię: Sebastian
Miejscowość: Warszawa

Shimma

Post autor: Buksu »

Witam Wszystkich Forumowiczów.
Wreszcie, dwa lata czekałem no i jest. Pierwszy motocykl. Kupiłem go kilka dni temu. Poprosiłem o pomoc przy sprawdzeniu znajomego mechanika, który to po oględzinach powiedział, że można się zastanowić nad zakupem. Cena niezła za 2001r. - 3800 zł. Myślałem, że to niezły interes. Niestety gdy puszczam kierownicę to już przy 40km kiera wpada w wibracje i przeskakuje lewo-prawo. Wydaje mi się, że motocykl ściąga w prawą stronę. Co może być przyczyną shimmy. Nie mam doświadczenia to moje pierwsze moto. Za 3 dni zdaje dopiero kat.A. Mam prawko na samochód ale motocykl to trochę inna bajka. Co powinienem sprawdzić w pierwszej kolejności. Proszę o wyrozumiałość. Nie mam 16lat ale jestem jeszcze zielony. :brumm: . Ps. Dziś w Malezji wydarzył się śmiertelny wypadek. Jeszcze nie widziałem, żeby na wyścigach zerwało komuś kask z głowy. Dół :cry: .
Sklep Motocyklowy Warszawa - moto NUMiK
Awatar użytkownika
DeFi
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2397
Rejestracja: 10 paź 2010, 20:25
Imię: Rafał
Miejscowość: Września
Plecak: Brak
Garnek: LS2
Numer GG: 9958743
Telefon: 783757397
Motocykl: Yamaha FJR 1300 '01
Lokalizacja: Września

Re: Shimma

Post autor: DeFi »

a posiadasz oryginalne ciężarki na końcach kierownicy ? jak nie to masz już powód Shimmy
Obrazek
Kawasaki ER-5 '05 -> Kawasaki ZR-7 '00 ->Yamaha FJR 1300 '01
http://www.bikepics.com/members/defi/01fjr1300/
Awatar użytkownika
Buksu
Rowerzysta
Posty: 19
Rejestracja: 11 paź 2011, 08:17
Imię: Sebastian
Miejscowość: Warszawa

Re: Shimma

Post autor: Buksu »

Szczerze powiem, że nie wiem. Jak to sprawdzić?? Pierwsze słyszę o tych ciężarkach.
Awatar użytkownika
Kamyk
Administrator
Administrator
Posty: 3375
Rejestracja: 19 cze 2010, 19:07
Imię: Rafał
Miejscowość: Bydgoszcz/Szczecin/Berlin
Plecak: Ewa
Garnek: Shoei XR-1000 / HJC
Skype: kaminski.rafal
Numer GG: 2697152
Motocykl: Testowy
Lokalizacja: Bydgoszcz/Szczecin/Berlin

Re: Shimma

Post autor: Kamyk »

Ciezarki sa na koncach kierownicy. Jesli ich nie ma to po prostu masz dziure :) Przyczyna zciagania na prawo lub lewo moga byc:

- zle wywarzone kolo
- krzywa laga
- krzywa polka
- krzywa rama

Ja na twoim miejscu pojechal bym do mechanika i sprawdzil. Moze to nie byla az taka wielka promocja :( A do tego czy ten znajomy mechanik jechal ta maszyna?

Kamyk
Er5 -> SV 650 K3 -> ST xtz 750 '89 + ...
Awatar użytkownika
Buksu
Rowerzysta
Posty: 19
Rejestracja: 11 paź 2011, 08:17
Imię: Sebastian
Miejscowość: Warszawa

Re: Shimma

Post autor: Buksu »

Dzięki za szybką reakcję. Znajomy przed zakupem przejechał się po parkingu. Kierownica ma metalowe zakończenia. Natomiast znajomy powiedział tylko, że łożysko główki ramy do wymiany. Ale o ściąganiu nic nie mówił. Ja dopiero teraz odważyłem się puścić kierownicę i sam wyczułem motocykl. Martwię się, że mogłem kupić moto z krzywą ramą. Nawet nie wiem gdzie jest jakiś dobry serwis w Wawie.

-- 23 Paź 2011, 17:48 --

Czegoś nie rozumiem. Czy każdy motocykl ma takie bicie jak się puszcza kierownicę bo taką informacje dostałem. :?
Awatar użytkownika
Kamyk
Administrator
Administrator
Posty: 3375
Rejestracja: 19 cze 2010, 19:07
Imię: Rafał
Miejscowość: Bydgoszcz/Szczecin/Berlin
Plecak: Ewa
Garnek: Shoei XR-1000 / HJC
Skype: kaminski.rafal
Numer GG: 2697152
Motocykl: Testowy
Lokalizacja: Bydgoszcz/Szczecin/Berlin

Re: Shimma

Post autor: Kamyk »

No co ty! Jak puszczasz kiere to do predkosci 20-30km/h powinnien jechac sam. Ja czesto prostuje rece jak dojezdzam np. do swiatel i spokojnie przy 50km/h jak puscisz to idzie sam :)

Moj tez znosilo i mialem do wymiany lage. Ale czasami jak lozysko jest walniete to tez mozne zciagac, ale na to bym nie stawial :( Wymien lozysko - nie jest to trudne i spr. co bedzie.

Kamyk
Er5 -> SV 650 K3 -> ST xtz 750 '89 + ...
Awatar użytkownika
Miłosz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1303
Rejestracja: 29 kwie 2011, 22:57
Imię: Miłosz
Miejscowość: Plewiska/Poznań
Plecak: Monika
Garnek: HJC
Numer GG: 3369519
Motocykl: Gsf 1200N K5

Re: Shimma

Post autor: Miłosz »

sprawdź oponę czy nie jest wyząbkowana (przednią), u mnie pomogło w dużym stopniu kiedyś
Awatar użytkownika
Dzióbek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 416
Rejestracja: 12 sty 2011, 23:36
Imię: Michał
Miejscowość: Kalisz
Plecak: Hania
Garnek: Nitro
Telefon: 511483837
Lokalizacja: Pawłówek k. Kalisza (WLKP)

Re: Shimma

Post autor: Dzióbek »

Buksu pisze:Natomiast znajomy powiedział tylko, że łożysko główki ramy do wymiany.
Zużyte łożyska lub luz na główce ramy może być jedną z przyczyn shimmy (ale nie jedyną).
Aby sprawdzić łożyska główki ramy należy postawić motocykl na centralnej podstawce. Poproś kogoś, żeby docisnął tył motocykla, tak aby przednie koło było w powietrzu. I teraz kolejność postępowania jest taka:

1. Złap za lagi i poruszaj nimi przód-tył - jeśli czuć luz (stukanie w okolicach główki ramy), to łożysko nie jest dokręcone. Niekiedy wystarczy dokręcić i będzie OK.

2. Jeśli sprawdziłeś pkt. 1 i nie ma luzu, to poruszaj kierownicą na boki, od ogranicznika do ogranicznika (koło cały czas w powietrzu). Kierownica powinna chodzić płynnie w całym zakresie ruchu. Nie może mieć "ciaśniejszych" miejsc, czy "przeskakiwać". Jeśli takie "zjawiska" występują to łożyska są na 100% do wymiany.
Jeżeli nie masz na utrzymaniu rodziny, nie grozi ci głód, nie jesteś Tutsi ani Hutu i te sprawy, to wystarczy, że odpowiesz sobie na jedno zajebiście, ale to zajebiście ważne pytanie - co lubię w życiu robić?...a potem zacznij to robić.
Awatar użytkownika
Buksu
Rowerzysta
Posty: 19
Rejestracja: 11 paź 2011, 08:17
Imię: Sebastian
Miejscowość: Warszawa

Re: Shimma

Post autor: Buksu »

Dzięki. Jestem nowy na forum ale nikt nie dał mi tego odczuć. Szybkie odpowiedzi i brak złośliwych komentarzy. Dziękuje. Mieszkam kilka domów od autoryzowanego serwisu Kawasaki. Niestety serwis niedługo przenoszą. A ja nie mam czasu grzebać w motocyklu. Nie posiadam też dostatecznej wiedzy. Zdecydowałem się oddać na serwis mając w podświadomości wywindowane ceny usług i części. Pomyślałem, że motocykl to nie stare auto. Tu jak złapie shimme w zakręcie może być ciężko. No i skasują mnie 550pln za wymianę łożyska w główce ramy. Wymienią też płyn hamulcowy i płyn w chłodnicy. Tylne koło było źle ustawione do osi motocykla - dlatego ściągało w prawo. Założą też prawy kierunek. Atrakcyjna cena 3800pln za 2001r. nie było taką okazją. Bo przed następnym sezonem muszę kupić przednią oponę bo ta ma ząbkowaną powierzchnię. Ponadto napęd do wymiany. No i przednia tarcza. Do wyrzucenia spalone klocki hamulcowe. Gdybym wszystko chciał zrobić to ok 2 klocków by wyszło. :shock: Pozdrawiam. Temat chyba już można zamknąć.
Awatar użytkownika
Kamyk
Administrator
Administrator
Posty: 3375
Rejestracja: 19 cze 2010, 19:07
Imię: Rafał
Miejscowość: Bydgoszcz/Szczecin/Berlin
Plecak: Ewa
Garnek: Shoei XR-1000 / HJC
Skype: kaminski.rafal
Numer GG: 2697152
Motocykl: Testowy
Lokalizacja: Bydgoszcz/Szczecin/Berlin

Re: Shimma

Post autor: Kamyk »

No ale za cene powiedzmy 5500zl bedziesz mial dobrze zrobiona maszyne. Wiec moim zdaniem nadal okazja. Wazne ze rama prosta bo to juz by sie nie oplacalo naprawiac.

Kamyk
Er5 -> SV 650 K3 -> ST xtz 750 '89 + ...
ODPOWIEDZ