Wymiana napędu. (łańcucha)

Naprawa, wymiana, konserwacja, po prostu pomoc ...

Moderatorzy: Miłosz, Kamyk, lucek, bartoszto, jotto, Kanc1erz

cybek
Motocyklista
Posty: 187
Rejestracja: 24 wrz 2011, 20:13
Imię: Michał
Miejscowość: Małopolska
Garnek: Shark S700

Re: Wymiana napędu. (łańcucha)

Post autor: cybek »

Ja osobiście łańcuch sobie czyściłem denaturem, licze że nic mu sie przez to nie stało :D A potem tylko wypsikałem smarem w sprayu.
A co do tematu to czy przy regulacji naciągu łańcucha nie trzeba przy okazji jakoś ustawiać tylnego koła? Zbieżność czy coś w ten deseń?
Sklep Motocyklowy Warszawa - moto NUMiK
Awatar użytkownika
DeFi
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2397
Rejestracja: 10 paź 2010, 20:25
Imię: Rafał
Miejscowość: Września
Plecak: Brak
Garnek: LS2
Numer GG: 9958743
Telefon: 783757397
Motocykl: Yamaha FJR 1300 '01
Lokalizacja: Września

Re: Wymiana napędu. (łańcucha)

Post autor: DeFi »

zbieżność ustawiasz za każdym razem.
Naciągasz łańcuch z lewej strony. Skręcasz nakrętki. Mierzysz długość wystającego gwintu i tą samą wartość ustawiasz z prawej strony. Dokręcasz koło i masz je prosto :)

Do pomiarów przydaje się suwmiarka :)
Obrazek
Kawasaki ER-5 '05 -> Kawasaki ZR-7 '00 ->Yamaha FJR 1300 '01
http://www.bikepics.com/members/defi/01fjr1300/
piter3105
Motocyklista
Posty: 628
Rejestracja: 24 sty 2011, 18:19
Imię: Piotr
Miejscowość: Ciechanów/Wrocław
Plecak: Ania
Garnek: LS2
Motocykl: BMW R 1100 RT

Re: Wymiana napędu. (łańcucha)

Post autor: piter3105 »

Dokładnie ja zawsze tak robię (suwmiarka i mierzę ile gwintu wystaje z jednej i z drugiej strony wahacza). Początkowo chciałem sugerować się tymi kreskami na wahaczu, ale nie zdaje to egzaminu i dużo dokładniejsza metoda to właśnie suwmiarka.
Awatar użytkownika
Fryta
Motocyklista
Posty: 192
Rejestracja: 24 sty 2012, 14:07
Imię: Michał
Miejscowość: Warszawa
Plecak: Dorota
Garnek: jeden z 2 :) różnie
Numer GG: 1378431
Telefon: 504909145

Re: Wymiana napędu. (łańcucha)

Post autor: Fryta »

wstawi ktoś jakiś link do skuwacza do napędu, bo wydaje mi sie, ze rowerowy to za delikatny będzie do skrócenia napędu...
seba010
Motocyklista
Posty: 109
Rejestracja: 09 cze 2011, 22:26
Imię: Włodek
Miejscowość: Grójec
Plecak: Kasia
Garnek: AGV K-3
Telefon: 791283074

Re: Wymiana napędu. (łańcucha)

Post autor: seba010 »

Mam pytanko:
Wymieniłem napęd zębatki + łańcuch
http://allegro.pl/zestaw-napedowy-kawas ... 98015.html
ale na podziałce po naciągnięci połowa czy to tak ma być?
Po założeniu wisiał jak psu jaj...a. Chyba nowy powinien być na początku, ogniwka się zgadzają 106.
Luz łańcucha to 35-40 mm mierzony kiedy stoi na centralnej stopce?
Motocykle wciągają jak woźny ćwiartkę.
Awatar użytkownika
UncleKlaus
Motocyklista
Posty: 179
Rejestracja: 10 mar 2011, 17:38
Imię: Michał
Miejscowość: Kraków

Re: Wymiana napędu. (łańcucha)

Post autor: UncleKlaus »

U mnie ten sam łańcuch mam zaraz po założeniu na trzeciej kresce na podziałce. Nie przejmowałbym się tym - zanim dojdziemy do końca skali, napęd i tak będzie się już dawno kwalifikował do wymiany.
keteiz1
Oldmotocyklista
Posty: 544
Rejestracja: 29 sty 2011, 11:15
Imię: Krzysztof
Miejscowość: krk
Lokalizacja: Mazowsze

Re: Wymiana napędu. (łańcucha)

Post autor: keteiz1 »

Jeżeli wytniesz dwa ogniwka bo musisz wyciąć parę (wew. i zew.)to może być za krótko więc najpierw sprawdz zanim rozkujesz. Ja gdy wymieniałem napęd wykułem dwa ogniwka. Podziałka po regulacji dała mi środek. Łańcuchy dedykowane do Erek mają zastosowanie też w innych modelach motocykli stąd są nieraz nieco dłuższe.
A teraz o zakuwaniu.
Do zakucia jest potrzebny specjalny przyrząd i trzeba to wykonać umiejętnie by nie było za lużno ale i nie za ciasno co powoduje rozpłaszczanie oringów. Lepszym rozwiązaniem jest zakup łańcucha z z zapinką, w pełni wytrzymującą moc Erki a nawet o wiele większą. Zapinkę montujemy od strony koła nie zapominając o oringach i smarze,a następnie wciskamy cześć zewnętrzną ogniwka przy pomocy imadełka lub klucza franc. podładając na sworznie zapinki podkładki n.p z nakrętek M5 i ciśniemy aż pokażą nam się rowki na sworzniach w które to wsuwamy zawleczkę odwrotnie do kierunku toczenia się łańcucha. Po montażu należy pozginać łańcuch w miejscu łączenie by sprawdzić czy pracuje z takim samym oporem jak pozostałe ogniwka.
seba010
Motocyklista
Posty: 109
Rejestracja: 09 cze 2011, 22:26
Imię: Włodek
Miejscowość: Grójec
Plecak: Kasia
Garnek: AGV K-3
Telefon: 791283074

Re: Wymiana napędu. (łańcucha)

Post autor: seba010 »

No za rozkuwanie łańcucha to się brał nie będę, chodziło ni tylko o to że nowy łańcuch na podziałce nie jest na początku. Skoro producent zaleca 106 ogniw to będzie 106.
A co do zapinki to w instrukcji jest tak:
Spinka ogniwa łączącego powinna być zamontowana zamkniętym końcem w kierunku obrotów łańcucha.
Motocykle wciągają jak woźny ćwiartkę.
keteiz1
Oldmotocyklista
Posty: 544
Rejestracja: 29 sty 2011, 11:15
Imię: Krzysztof
Miejscowość: krk
Lokalizacja: Mazowsze

Re: Wymiana napędu. (łańcucha)

Post autor: keteiz1 »

seba010 pisze:No za rozkuwanie łańcucha to się brał nie będę, chodziło ni tylko o to że nowy łańcuch na podziałce nie jest na początku. Skoro producent zaleca 106 ogniw to będzie 106.
A co do zapinki to w instrukcji jest tak:
Spinka ogniwa łączącego powinna być zamontowana zamkniętym końcem w kierunku obrotów łańcucha.
I tak to opisałem.
seba010
Motocyklista
Posty: 109
Rejestracja: 09 cze 2011, 22:26
Imię: Włodek
Miejscowość: Grójec
Plecak: Kasia
Garnek: AGV K-3
Telefon: 791283074

Re: Wymiana napędu. (łańcucha)

Post autor: seba010 »

Zestaw napędowy-350 zł
Dętka rowerowa-10 zł
Jazda z nowym napędem i zregenerowanym zabierakiem bezcenne :love:
Motocykle wciągają jak woźny ćwiartkę.
ODPOWIEDZ