Wymiana napędu. (łańcucha)
: 18 paź 2011, 07:40
Odkręcamy osłonę małej zębatki na bloku silnika. Tu ukaże nam się mała zębatka która z pewnością będzie miała dużo bardziej zjechane zęby niż przednia ( coś jak zęby rekina) Obracając tylnym kołem sprawdzamy naciąg łańcucha. Jeżeli łańcuch sam zmienia swój naciąg (t.z. raz jest bardziej lużny a po chwili mniej) to znaczy że mamy napęd do wymiany. Nie zwracamy uwagi na dużą zębatkę. Ona prawie zawsze wygląda nie żle.
Demontaż -> Na małej zębatce pod nakrętką znajduje się podkładka która jest zaklepana 1/6 fragmentem na nakrętkę. Odginamy to zaklepanie dużym wkrętakiem, a następnie przy pomocy dwóch młotków, małego przyłożonego rąbem do podkładki a większym uderzając w niego, rozklepujemy podkładkę by całością przylegała do zębatki. Do odkręcenia nakrętki na zębatce będzie potrzebny klucz nasadowy, nie płaski ani żaden inny, bo zniszczymy nakrętkę.Wymiaru nie pamiętam ale coś koło 32 mm. Do tego klucza zakładamy konkretne ramie a nawet przedłużkę z rury. Potrzebna będzie też pomoc drugiej osoby, która to pomimo włączonego biegu, będzie mocno cisnęła hamulec tylny, gdy my energicznym ruchem odwrotnym do kierunku ruchu wskazówek zegara odkręcamy nakrętkę zębatki. Przed zdjęciem małej zębatki luzujemy nakrętki tylnej. Rozpinamy łańcuch. Jeżeli jest zapinka to nie ma problemu. gdy jest zakuty to tniemy flexsem (szlifierką kontowa) lub spiłowujemy kołki łańcucha by go rozkuć. Demontujemy tylne koło. Odkręcamy wcześniej poluzowaną zębatkę tylną.
Przy zdemontowanym tylnym kole nie zaszkodzi zregenerować zabierak. Opisał to w innym temacie Lish.
Montaż w kolejności odwrotnej pamiętając na końcu o zaklepaniu podkładki na małej zębatce. Do wymiany polecał bym zestaw z zapinką, bo jest łatwiejszy w montażu i w zupełności się sprawdza w tym modelu. Aczkolwiek też są pewne zasady. I tak : Najpierw należy skrócić nowy łańcuch porównując ze starym. Następnie przy wkładaniu zapinki nie zapominamy o włożeniu oringów. Zakładając na zapinkę ogniwko należy go wcisnąć przy pomocy małego imadełka lub klucza francuskiego podkładając na kołki podkładki n.p. nakrętki M5 i cisnąć aż ukaże się w pełni nacięcie pod zawleczkę. Zawleczkę należy zapiąć od przodu do tyłu, tak by wsunęła się odwrotnie do kierunku pracy łańcucha. Natomiast zakuwanie łańcucha wymaga spec. przyrządu lub dużej pomysłowości technicznej. Po zmontowaniu napędu regulujemy naciąg. Instrukcja mówi że balans łańcucha to 20 do 40 mm. Ja nowy łańcuch naciągam na nie więcej niż 20mm bo po przejechani kilku kilometrów zaraz się, już odpowiednio ułoży i nie trzeba robić korekty.
Powodzenia Jak by co pisać dzwonić itp. jestem do usług
Demontaż -> Na małej zębatce pod nakrętką znajduje się podkładka która jest zaklepana 1/6 fragmentem na nakrętkę. Odginamy to zaklepanie dużym wkrętakiem, a następnie przy pomocy dwóch młotków, małego przyłożonego rąbem do podkładki a większym uderzając w niego, rozklepujemy podkładkę by całością przylegała do zębatki. Do odkręcenia nakrętki na zębatce będzie potrzebny klucz nasadowy, nie płaski ani żaden inny, bo zniszczymy nakrętkę.Wymiaru nie pamiętam ale coś koło 32 mm. Do tego klucza zakładamy konkretne ramie a nawet przedłużkę z rury. Potrzebna będzie też pomoc drugiej osoby, która to pomimo włączonego biegu, będzie mocno cisnęła hamulec tylny, gdy my energicznym ruchem odwrotnym do kierunku ruchu wskazówek zegara odkręcamy nakrętkę zębatki. Przed zdjęciem małej zębatki luzujemy nakrętki tylnej. Rozpinamy łańcuch. Jeżeli jest zapinka to nie ma problemu. gdy jest zakuty to tniemy flexsem (szlifierką kontowa) lub spiłowujemy kołki łańcucha by go rozkuć. Demontujemy tylne koło. Odkręcamy wcześniej poluzowaną zębatkę tylną.
Przy zdemontowanym tylnym kole nie zaszkodzi zregenerować zabierak. Opisał to w innym temacie Lish.
Montaż w kolejności odwrotnej pamiętając na końcu o zaklepaniu podkładki na małej zębatce. Do wymiany polecał bym zestaw z zapinką, bo jest łatwiejszy w montażu i w zupełności się sprawdza w tym modelu. Aczkolwiek też są pewne zasady. I tak : Najpierw należy skrócić nowy łańcuch porównując ze starym. Następnie przy wkładaniu zapinki nie zapominamy o włożeniu oringów. Zakładając na zapinkę ogniwko należy go wcisnąć przy pomocy małego imadełka lub klucza francuskiego podkładając na kołki podkładki n.p. nakrętki M5 i cisnąć aż ukaże się w pełni nacięcie pod zawleczkę. Zawleczkę należy zapiąć od przodu do tyłu, tak by wsunęła się odwrotnie do kierunku pracy łańcucha. Natomiast zakuwanie łańcucha wymaga spec. przyrządu lub dużej pomysłowości technicznej. Po zmontowaniu napędu regulujemy naciąg. Instrukcja mówi że balans łańcucha to 20 do 40 mm. Ja nowy łańcuch naciągam na nie więcej niż 20mm bo po przejechani kilku kilometrów zaraz się, już odpowiednio ułoży i nie trzeba robić korekty.
Powodzenia Jak by co pisać dzwonić itp. jestem do usług