Strona 1 z 1

problem z odpaleniem

: 29 sie 2011, 22:54
autor: kawasakier5
witam
odpalałem er po dłuższej przerwie (5 mies.), odpalił w miarę normalnie, pochodził chwilę też normalnie i zgasł. Jako że było mało paliwa to ustawiłem kranik na res oraz chwile także na pr (trochę pokombinowałem). Moto jednak nie chciało odpalić. Dolałem więc paliwa, doładowałem akumulator i próbowałem dalej, z wielkim trudem odpalił, bez ssania i z manetką na ok. 3/4 otwartą, jednak nie miał wolnych obrotów, dość mocno kopcił i prychał po czym po ok. 2 minutach zgasł. Wymieniłem więc świece na nowe (iskra cały czas jest i była), wymiana świec trochę jakby pomogła, dziś znowu po odpaleniu (oczywiście tylko z podkręconą manetką, inaczej nie odpali) pochodził z 3 minuty i zgasł.
Podejrzewam coś z paliwem, może go zalewa ?może syfy z baku pociągło ? jutro wyczyszczę kranik.


Proszę o pomoc.

Re: problem z odpaleniem

: 29 sie 2011, 23:40
autor: DeFi
a regulacje gaźnika kiedy robiłeś ? Może zaworek iglicowy przepuszcza

Re: problem z odpaleniem

: 31 sie 2011, 08:35
autor: kawasakier5
dzisiaj postaram się sprawdzic kranik i zaworek iglicowy, może na rezerwie jakiś syf pod niego podszedł, upuszczę też trochę oleju to zobaczymy czy nie ma w nim paliwa.

-- 31 Sie 2011, 08:35 --

moto jednak zalane, wyszło ponad 6 litrów olejo-benzyny :) kranik w środku czysty, ale co jakieś 3 sekundy uleci z niego kropla, nie wiem czy tak ma być czy ma nie ulecieć ani kropla, gaźnik dziś będzie wyczyszczony, bo zaworek iglicowy musiał przepuszczać

Re: problem z odpaleniem

: 01 wrz 2011, 00:56
autor: DeFi
Nie powinno nic lecieć. Kranik ma membranę podciśnieniową, i pod wpływem ciśnienia z gaźnika owa membrana przepuszcza paliwo.

Skoro zalany, to masz dwie możliwości. Kranik albo zaworek iglicowy. jeżeli u ciebie kranik delikatnie przepuszcza to obstawiałbym nawet obie możliwości naraz :)

Jeżeli nie rozbierałeś jeszcze nigdy gaźników to zaworków iglicowych sam nie wymienisz.