Amortyzatory tył

Naprawa, wymiana, konserwacja, po prostu pomoc ...

Moderatorzy: Miłosz, Kamyk, lucek, bartoszto, jotto, Kanc1erz

Awatar użytkownika
Damiano
Motocyklista
Posty: 289
Rejestracja: 12 kwie 2012, 23:47
Imię: Damian
Miejscowość: Kraków / Nowa Huta
Garnek: HJC FG-15 Kynee
Telefon: 797873166
Motocykl: V strom DL 650

Re: Amortyzatory tył

Post autor: Damiano »

bez imadła tez zrobisz, podłożysz młotek pod końcówkę amorka ;p
Jawa350ts 89r. -->Kawasaki Er 5 02r. --->Suzuki Sv 650S 05r.--> Suzuki VStrom 650 06r. :>

Żyje się po to...by spełniać marzenia :>
Sklep Motocyklowy Warszawa - moto NUMiK
Awatar użytkownika
Wrath
Motocyklista
Posty: 120
Rejestracja: 02 lip 2011, 19:05
Imię: Bartosz
Miejscowość: Prabuty/Poznań
Plecak: F7
Garnek: Nitro NPSi

Re: Amortyzatory tył

Post autor: Wrath »

Hej!

Rzeczywiscie dalo rade:) Stare amorki na glebe, nasadka 17 i gumowy mlotek. Puk puk, gorne tulejki wyszly bez problemu.

Z nowymi zadbalem zeby zadne rysy sie nie porobily, owinalem ladnie w szmate, podlozylem deseczke i delikatnie tym samym gumowym mlotkiem i pasujaca nasadka potraktowalem. Trzeba koniecznie zwrocic uwage, ze z jednej strony "kolnierzyk troche bardziej wystaje".

Jeszcze musze dotoczyc dwie metalowe tulejki w dolne oczka, zeby idealnie pasowalo na srube. Poszukiwania tokarza w Poznaniu trwaja. Na razie jest zamontowane z luzem- przejechalem tylko delikatnie z warsztatu do parkingu podziemnego, jakies 6 km. Juz przy najmniejszym wstepnym napieciu sprezyny jest lepiej. Do poki nie zrobie tych tulejek, nie bede jezdzil, zeby o te dolne sruby nie walily za duze tulejki. Mysle za wyciecie takich oczek z gumowego wezyka o odpowiednich rozmiarach tez by dalo rade. Kwestia tylko potem czy te srubeczki na dole nie wykrecalyby sie, gdy guma by je lapala. No nie bede kombinowal.

Pasami montazowymi przestawie tez wstepne naprezenie sprezyny na ostatnie oczko. Czesto jezdzimy we 2jke:)

Ogolnie operacja bardzo prosta- potrzebne sa dwa podstawowe klucze- na gorze 17, na dole bodajze dwie 12. Gumowy mlotek, jak ktos ma imadlo to tym lepiej, troche oleju, zeby przesmarowac gumki przy wciskaniu ich w nowe amorki.

Kawa dostala oryginalne czeskie amorki od Jawy 350 TS, bardzo ladne, w srodku czarne, sprezyny chrom. Kosztowaly troche wiecej niz te standardowe jawkowe, ale mysle ze warto bylo w to zainwestowac. Zweryfikuje sie w uzytku.

Liczba wypitych piwek niestety sie nie odnosi do tej modyfikacji, bo musialem jeszcze na wlasnych kolach wrocic przez pol Poznania:)

Cala operacja odnowienia tego motocykla zamknie sie w kosztach nowych katalogowych amorkow od Kawasaki.

Wiem, ze nie w temacie :P
Razem z amorkami ER-5 dostala nowe sprzeglo. Zbiera sie lepiej, ladniej reaguje na dodanie gazu. Warto bylo.

Serdecznie pozdrawiam i dziekuje Wam wszystkim za porady!

Wrath
Ostatnio zmieniony 04 cze 2012, 14:03 przez Wrath, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Damiano
Motocyklista
Posty: 289
Rejestracja: 12 kwie 2012, 23:47
Imię: Damian
Miejscowość: Kraków / Nowa Huta
Garnek: HJC FG-15 Kynee
Telefon: 797873166
Motocykl: V strom DL 650

Re: Amortyzatory tył

Post autor: Damiano »

Wrath
to dobrze ze sie udała wymiana :)
Szerokości Kolego :)
Jawa350ts 89r. -->Kawasaki Er 5 02r. --->Suzuki Sv 650S 05r.--> Suzuki VStrom 650 06r. :>

Żyje się po to...by spełniać marzenia :>
kluska
Podawacz śrubek
Posty: 2
Rejestracja: 31 maja 2014, 12:56
Miejscowość: Rzeszów

Re: Amortyzatory tył

Post autor: kluska »

Witam!
Mam pytanie odnośnie amortyzatorów - czy te http://allegro.pl/amortyzatory-amortyza ... 51994.html będą pasować do ER5 z 2004 roku?
Mam wyciek w jednym i postanowiłem wymienić komplet. Przeglądam całe forum i w jednym temacie widzę że zakładacie do poliftowych amory z Jawy, inni zakładają amory od MZ'tki.
Wydaję mi się, że te będą odpowiednie - mają 355mm długości a oryginały te które mam założone mają 350mm. Chcę się tylko upewnić na 100% czy dobrze wybrałem.

PS: Wiem, wiem zaraz się przedstawię w odpowiednim dziale ;)
Z góry dzięki wielkie za wszelkie informację!
Awatar użytkownika
jotto
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1115
Rejestracja: 03 sie 2011, 11:53
Imię: Marek
Miejscowość: Gdańsk
Motocykl: Africa Twin

Re: Amortyzatory tył

Post autor: jotto »

Sam sobie odpowiedziałeś na pytanie. Z Jawy do przedliftowych, a od MZ do poliftowych.

Odsyłam do tematu: http://forum.kawasaki-er5.pl/viewtopic. ... 190#p34190
Obrazek
ODPOWIEDZ