Strona 1 z 1

Olej pod pokrywą iskrownika

: 07 kwie 2017, 13:48
autor: Olo
Wziąłem się za regulacje luzów zaworowych. Po odkręceniu korków gdzie znajduje się koło magnesowe zobaczyłem że jest pokryte olejem. Zdałem całą pokrywę i wyleciała ze setka oleju. Tam chyba nie powinno być oleju? Wyczyścic to i zostawić czy coś więcej z tym robić?

Re: Olej pod pokrywą iskrownika

: 07 kwie 2017, 21:12
autor: zibi80
Wyczyścić, złożyć, uzupełnić olej i zostawić to najlepsze co można zrobić. To że był tam olej jest jak najbardziej normalne.

Re: Olej pod pokrywą iskrownika

: 07 kwie 2017, 21:45
autor: Olo
Złożyłem, było odpalane i znów tam się pojawilo tyle oleju że iskrownik, koło magnetyczne wszytko zalane :/ mam jeszcze problem że moto nie zawsze chodzi na dwóch cylindrach. Możliwe że przez to że tam wszystko w oleju chodzi? Simering na wale poszedł czy może być jeszcze inna opcja? W tych silnikach do simeringu trzeba rozpolawiac silnik czy wystarczy magnes ściągnąć?

Re: Olej pod pokrywą iskrownika

: 08 kwie 2017, 19:10
autor: Kanc1erz
Olo pisze:Złożyłem, było odpalane i znów tam się pojawilo tyle oleju że iskrownik, koło magnetyczne wszytko zalane :/ mam jeszcze problem że moto nie zawsze chodzi na dwóch cylindrach. Możliwe że przez to że tam wszystko w oleju chodzi? Simering na wale poszedł czy może być jeszcze inna opcja? W tych silnikach do simeringu trzeba rozpolawiac silnik czy wystarczy magnes ściągnąć?
Raczje nie obwiniałbym przedostającego się tam oleju za pracę na jedyn cylindrze. Masz isky na obu świecach? Od tego bym zaczął ;)
A co do oleju - to najprawdopodobniej uszkodzony jest simering na wale. Jego wymiana nie jest ani zbyt kosztowna, ani zbyt trudna, ale trzeba mieć żyłkę do takich rzeczy ;)

Re: Olej pod pokrywą iskrownika

: 08 kwie 2017, 19:19
autor: Olo
Podczas odpalonego moto odpinalem cewki na zmiene lewą prawą. Głupieje bo raz gubi zapłon na pierwszej albo drugiej. Silnikiem pobawilem się kilka minut i już ze setkę oleju wylalem z pokrywy iskrownika. Simeringa dać się wymienić tylko ściągając koło magnetyczne?

Re: Olej pod pokrywą iskrownika

: 08 kwie 2017, 19:24
autor: Kanc1erz
Olo pisze:Podczas odpalonego moto odpinalem cewki na zmiene lewą prawą. Głupieje bo raz gubi zapłon na pierwszej albo drugiej. Silnikiem pobawilem się kilka minut i już ze setkę oleju wylalem z pokrywy iskrownika. Simeringa dać się wymienić tylko ściągając koło magnetyczne?
Tylko i aż :)

Re: Olej pod pokrywą iskrownika

: 08 kwie 2017, 20:14
autor: Olo
"Aż" to jakby silnik cały rozpolawiac ale jak magnes to trochę łatwiej :p
A to tylko z simeringu może lecieć czy jeszcze czegoś?

Re: Olej pod pokrywą iskrownika

: 08 kwie 2017, 20:28
autor: Kanc1erz
Olo pisze:"Aż" to jakby silnik cały rozpolawiac ale jak magnes to trochę łatwiej :p
A to tylko z simeringu może lecieć czy jeszcze czegoś?
Ciężko powiedzieć, simering jest pierwszym podejrzanym :)`

Re: Olej pod pokrywą iskrownika

: 09 kwie 2017, 12:14
autor: zibi80
Ok ale czy na pewno jest tam simering? Nie znam tego silnika od wewnątrz a w wielu silnikach w tym miejscu nie ma uszczelnienia i to że magneto jest zaolejone nie jest niczym nienormalnym.

Re: Olej pod pokrywą iskrownika

: 11 kwie 2017, 12:46
autor: Olo
Za magnetem są otwory przez które wydać wał z korbami w środku czyli komory są połączone kanałami ;)
problem z olejem się rozwiązał, ale kawa nadal źle chodzi :/ http://forum.kawasaki-er5.pl/viewtopic.php?f=38&t=4481