Olej pod pokrywą iskrownika

Naprawa, wymiana, konserwacja, po prostu pomoc ...

Moderatorzy: jotto, Miłosz, Kamyk, lucek, bartoszto, Kanc1erz

Olej pod pokrywą iskrownika

Postprzez Olo » 07 Kwi 2017, 13:48

Wziąłem się za regulacje luzów zaworowych. Po odkręceniu korków gdzie znajduje się koło magnesowe zobaczyłem że jest pokryte olejem. Zdałem całą pokrywę i wyleciała ze setka oleju. Tam chyba nie powinno być oleju? Wyczyścic to i zostawić czy coś więcej z tym robić?
Olo
Rowerzysta
 
Posty: 42
Rejestracja: 12 Mar 2014, 19:41
Miejscowość: Łódź
Plecak: mam urwany podnóżek ;/
Garnek: HJC IS 17
Numer GG: 6919090

Re: Olej pod pokrywą iskrownika

Postprzez zibi80 » 07 Kwi 2017, 21:12

Wyczyścić, złożyć, uzupełnić olej i zostawić to najlepsze co można zrobić. To że był tam olej jest jak najbardziej normalne.
Awatar użytkownika
zibi80
Rowerzysta
 
Posty: 41
Rejestracja: 04 Cze 2016, 07:17
Imię: Zbigniew
Miejscowość: LOP
Plecak: Jest
Garnek: LS2

Re: Olej pod pokrywą iskrownika

Postprzez Olo » 07 Kwi 2017, 21:45

Złożyłem, było odpalane i znów tam się pojawilo tyle oleju że iskrownik, koło magnetyczne wszytko zalane :/ mam jeszcze problem że moto nie zawsze chodzi na dwóch cylindrach. Możliwe że przez to że tam wszystko w oleju chodzi? Simering na wale poszedł czy może być jeszcze inna opcja? W tych silnikach do simeringu trzeba rozpolawiac silnik czy wystarczy magnes ściągnąć?
Olo
Rowerzysta
 
Posty: 42
Rejestracja: 12 Mar 2014, 19:41
Miejscowość: Łódź
Plecak: mam urwany podnóżek ;/
Garnek: HJC IS 17
Numer GG: 6919090

Re: Olej pod pokrywą iskrownika

Postprzez Kanc1erz » 08 Kwi 2017, 19:10

Olo napisał(a):Złożyłem, było odpalane i znów tam się pojawilo tyle oleju że iskrownik, koło magnetyczne wszytko zalane :/ mam jeszcze problem że moto nie zawsze chodzi na dwóch cylindrach. Możliwe że przez to że tam wszystko w oleju chodzi? Simering na wale poszedł czy może być jeszcze inna opcja? W tych silnikach do simeringu trzeba rozpolawiac silnik czy wystarczy magnes ściągnąć?


Raczje nie obwiniałbym przedostającego się tam oleju za pracę na jedyn cylindrze. Masz isky na obu świecach? Od tego bym zaczął ;)
A co do oleju - to najprawdopodobniej uszkodzony jest simering na wale. Jego wymiana nie jest ani zbyt kosztowna, ani zbyt trudna, ale trzeba mieć żyłkę do takich rzeczy ;)
ER-5 1998r. Od 07.04.2014r.
Chętnie pomogę również w zakresie projektowania elektroniki oraz szeroko rozumianej informatyki i komputerów.
Kanc1erz
Motocyklista
 
Posty: 821
Rejestracja: 07 Kwi 2014, 08:58
Pomógł: 16
Imię: Michał
Miejscowość: Ornontowice k/Gliwic
Garnek: HJC TR-1
Numer GG: 8278420

Re: Olej pod pokrywą iskrownika

Postprzez Olo » 08 Kwi 2017, 19:19

Podczas odpalonego moto odpinalem cewki na zmiene lewą prawą. Głupieje bo raz gubi zapłon na pierwszej albo drugiej. Silnikiem pobawilem się kilka minut i już ze setkę oleju wylalem z pokrywy iskrownika. Simeringa dać się wymienić tylko ściągając koło magnetyczne?
Olo
Rowerzysta
 
Posty: 42
Rejestracja: 12 Mar 2014, 19:41
Miejscowość: Łódź
Plecak: mam urwany podnóżek ;/
Garnek: HJC IS 17
Numer GG: 6919090

Re: Olej pod pokrywą iskrownika

Postprzez Kanc1erz » 08 Kwi 2017, 19:24

Olo napisał(a):Podczas odpalonego moto odpinalem cewki na zmiene lewą prawą. Głupieje bo raz gubi zapłon na pierwszej albo drugiej. Silnikiem pobawilem się kilka minut i już ze setkę oleju wylalem z pokrywy iskrownika. Simeringa dać się wymienić tylko ściągając koło magnetyczne?

Tylko i aż :)
ER-5 1998r. Od 07.04.2014r.
Chętnie pomogę również w zakresie projektowania elektroniki oraz szeroko rozumianej informatyki i komputerów.
Kanc1erz
Motocyklista
 
Posty: 821
Rejestracja: 07 Kwi 2014, 08:58
Pomógł: 16
Imię: Michał
Miejscowość: Ornontowice k/Gliwic
Garnek: HJC TR-1
Numer GG: 8278420

Re: Olej pod pokrywą iskrownika

Postprzez Olo » 08 Kwi 2017, 20:14

"Aż" to jakby silnik cały rozpolawiac ale jak magnes to trochę łatwiej :p
A to tylko z simeringu może lecieć czy jeszcze czegoś?
Olo
Rowerzysta
 
Posty: 42
Rejestracja: 12 Mar 2014, 19:41
Miejscowość: Łódź
Plecak: mam urwany podnóżek ;/
Garnek: HJC IS 17
Numer GG: 6919090

Re: Olej pod pokrywą iskrownika

Postprzez Kanc1erz » 08 Kwi 2017, 20:28

Olo napisał(a):"Aż" to jakby silnik cały rozpolawiac ale jak magnes to trochę łatwiej :p
A to tylko z simeringu może lecieć czy jeszcze czegoś?

Ciężko powiedzieć, simering jest pierwszym podejrzanym :)`
ER-5 1998r. Od 07.04.2014r.
Chętnie pomogę również w zakresie projektowania elektroniki oraz szeroko rozumianej informatyki i komputerów.
Kanc1erz
Motocyklista
 
Posty: 821
Rejestracja: 07 Kwi 2014, 08:58
Pomógł: 16
Imię: Michał
Miejscowość: Ornontowice k/Gliwic
Garnek: HJC TR-1
Numer GG: 8278420

Re: Olej pod pokrywą iskrownika

Postprzez zibi80 » 09 Kwi 2017, 12:14

Ok ale czy na pewno jest tam simering? Nie znam tego silnika od wewnątrz a w wielu silnikach w tym miejscu nie ma uszczelnienia i to że magneto jest zaolejone nie jest niczym nienormalnym.
Awatar użytkownika
zibi80
Rowerzysta
 
Posty: 41
Rejestracja: 04 Cze 2016, 07:17
Imię: Zbigniew
Miejscowość: LOP
Plecak: Jest
Garnek: LS2

Re: Olej pod pokrywą iskrownika

Postprzez Olo » 11 Kwi 2017, 12:46

Za magnetem są otwory przez które wydać wał z korbami w środku czyli komory są połączone kanałami ;)
problem z olejem się rozwiązał, ale kawa nadal źle chodzi :/ viewtopic.php?f=38&t=4481
Olo
Rowerzysta
 
Posty: 42
Rejestracja: 12 Mar 2014, 19:41
Miejscowość: Łódź
Plecak: mam urwany podnóżek ;/
Garnek: HJC IS 17
Numer GG: 6919090


Wróć do Garaż / Warsztat

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości

cron