Czarny Olej

Naprawa, wymiana, konserwacja, po prostu pomoc ...

Moderatorzy: Miłosz, Kamyk, lucek, bartoszto, jotto, Kanc1erz

bieniu123
Podawacz śrubek
Posty: 3
Rejestracja: 12 wrz 2016, 18:41
Miejscowość: Kraków

Czarny Olej

Post autor: bieniu123 »

Witam serdecznie! Jestem nowym użytkownikiem forum jak i posiadaczem er 5 ;) niestety też jestem laikiem w sprawach "mechaniki", ale staram się rozwijać. Ostatnio podczas postoju moja kawa zaliczyła glebe i nie chciała w ogóle odpalić(nawet nie kręciła) przez co spędziłą ponad tydzień "w plenerze" daleko od domu. W miejscu gdzie stała została plama po benzynie więc prawdopodobnie wylała się przez węzyk z gaźników (?). Wczoraj po wymianie świeć szczęśliwie udało się ją odpalić, ale martwie się olejem, który zrobił się czarny i na postoju zakrywa całe "oczko", a gdy motocykl rusze lub popcham kawałem oczko robi się "czyste" jakby w ogóle nie było oleju. Przeglądałem już forum w poszukiwaniu odpowiedzi, ale nie znalazłem "lekarstwa" na problem. Czy mogła się tam dostać benzyna przez co poziom "oleju" się podniósł oraz zmienił barwę na czarną? Czy jest jeszcze możliwe, że płyn chłodniczy jakimś cudem mgól tam wlecieć (zdaje się, że uszczelka nie trzyma dobrze i czasami płyn chłodniczy pojawia się na prawym cylindrze "wypływając" przez dziurkę).
Dodam, że mam zakupiony olej i nowy filtr oleju- czy opłaca się dokonać wymiany teraz ( poprzednia wymiana była 2mc temu, a dużo nie jeździłem)?
Sklep Motocyklowy Warszawa - moto NUMiK
Rafał
Motocyklista
Posty: 161
Rejestracja: 31 maja 2014, 14:49
Imię: Rafał
Miejscowość: Cc B-100
Garnek: HJC-HQ1

Re: Czarny Olej

Post autor: Rafał »