Pomoc w lokalizacji cześci

Naprawa, wymiana, konserwacja, po prostu pomoc ...

Moderatorzy: Miłosz, Kamyk, lucek, bartoszto, jotto, Kanc1erz

outlive
Rowerzysta
Posty: 16
Rejestracja: 13 maja 2013, 08:35
Miejscowość: Wrocław

Pomoc w lokalizacji cześci

Post autor: outlive »

Witam wszystkich.
Mam mały problem... mianowicie przy ostatnim etapie składania ERki, zauważyłem że na dole w kartonie został mi dystans / podkładka (patrz załącznik).
Piszę dystans bo wymiary są nietypowe śr zew 22 mm wew 16/16.5 mm grubość 0.2 mm. Przekopałem manual, schematy i za Chiny ludowe nie mogę namierzyć gdzie znajdował się ten element.
Nie jest skorodowana, widać wytarcia, także musi gdzieś być ukryta ;)
ERka została rozłożona na części pierwsze, na pewno dystans nie znajdował się w: koszu sprzęgłowym, pompie wody, alternatorze, rozruszniku, wahaczu, misce olejowej.
Wydaje mi się że może znajdować się w felgach (wymieniałem łożyska w obydwóch, średnica pasuje na tylną ośkę) lub w główce ramy.
Mój typ to lewa strona koła tylnego, między łożyskiem w zbieraku a łożyskiem w feldze :)
Ma ktoś z was jakąś teorie gdzie powinna się znajdować ?
Z góry dzięki za pomoc.
Załączniki
IMG_20160419_212442.jpg
Sklep Motocyklowy Warszawa - moto NUMiK
Kanc1erz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 895
Rejestracja: 07 kwie 2014, 08:58
Imię: Michał
Miejscowość: Ornontowice k/Gliwic
Garnek: Scorpion EXO-1200
Numer GG: 8278420
Motocykl: SV-650SF

Re: Pomoc w lokalizacji cześci

Post autor: Kanc1erz »

Ta podkładka to zwykła miedziana podkładka służąca do uszczelnienia połączeń hydraulicznych/olejowych. Nie mam jednak pojęcia, gdzie mogła by się znajdować podkładka o podanych wymiarach, żadnej śruby o fi 16mm sobie nie przypominam.. Chyba jedynie ta duża olejowa, co jest między wizjerem stanu oleju a pompą wody.
Hehe, odpal moto i zobaczysz czy Ci gdzieś cieknie :D
ER-5 1998r. Od 07.04.2014r.
SV650S 2007r. Od 29.04.2018r.
Chętnie pomogę również w zakresie projektowania elektroniki oraz szeroko rozumianej informatyki i komputerów.
outlive
Rowerzysta
Posty: 16
Rejestracja: 13 maja 2013, 08:35
Miejscowość: Wrocław

Re: Pomoc w lokalizacji cześci

Post autor: outlive »

problem w tym ze to nie jest miedziana podkładka tylko stalowa. Zresztą podkładki miedziane są o wiele grubsze :P
Kanc1erz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 895
Rejestracja: 07 kwie 2014, 08:58
Imię: Michał
Miejscowość: Ornontowice k/Gliwic
Garnek: Scorpion EXO-1200
Numer GG: 8278420
Motocykl: SV-650SF

Re: Pomoc w lokalizacji cześci

Post autor: Kanc1erz »

outlive pisze:problem w tym ze to nie jest miedziana podkładka tylko stalowa. Zresztą podkładki miedziane są o wiele grubsze :P
Są tej samej grubości :)
Mogę Ci strzelić nawet kilka zdjęć jak chcesz.
W każdym razie w ogóle nie przypominam sobie takiej podkładki, a rozbierałem zarówno elementy tylnego koła jak i trochę silnika. A wszystko chodzi ok?
ER-5 1998r. Od 07.04.2014r.
SV650S 2007r. Od 29.04.2018r.
Chętnie pomogę również w zakresie projektowania elektroniki oraz szeroko rozumianej informatyki i komputerów.
Awatar użytkownika
Corr
Motocyklista
Posty: 697
Rejestracja: 21 maja 2012, 13:04
Imię: Adam
Miejscowość: Zabrze
Motocykl: Kawasaki ZX-6R 05'

Re: Pomoc w lokalizacji cześci

Post autor: Corr »

Jedna z uszczelek od kolektora wydechowego? (potrafią się solidnie sprasować), ale nie pamiętam jaką miały średnicę...

Wymień dokładnie co było rozbierane żeby zawęzić pole możliwości:
ERka została rozłożona na części pierwsze, na pewno dystans nie znajdował się w: koszu sprzęgłowym, pompie wody, alternatorze, rozruszniku, wahaczu, misce olejowej.
chyba, że to jest cała lista, więc silnik, zawieszenie itp na części pierwsze?

Brzydko trzymać wszystkie części razem zamiast pudełek na osobne podzespoły :P

Również jestem za próbnym odpaleniem i jazdą testową w celu wytropienia właściwego miejsca, tylko gorzej jeżeli to coś np. z wnętrza skrzyni biegów :D
Kawasaki Er5 99' -> Kawasaki ZX-6R 636 05'
outlive
Rowerzysta
Posty: 16
Rejestracja: 13 maja 2013, 08:35
Miejscowość: Wrocław

Re: Pomoc w lokalizacji cześci

Post autor: outlive »

Uszczelki kolektora są większe, także to nie to :)

Motocykl został rozebrany na części pierwsze. Alu i stal pojechało do piaskowania/malowania, silnik został wypiaskowany.
Grubsze części układem w kartonie, śruby i inne pierdalety opisałem i wsadzałem do osobnych woreczków.
Gdzieś to cholerstwo musiało się przykleić i po prostu mi umknęło

Uszczelkę znalazłem w miejscu, gdzie silnik nawet nie leżał wiec raczej ta uszczelka w nim się nie znajdowała.
Ale... po piaskowaniu z silnika usunąłem wszystkie dekle aby sprawdzić czy nie ma w nim piachu. Sprawdziłem tarcze wymieniłem uszczelki i złożyłem wszystko na nowo.
Dodatkowo rozkręcony został rozrusznik, wymieniony smar, sprawdzenie stanu szczotek... w nim znajdują się dystansy ale o wiele mniejszej średnicy

Rozebrane zostały koła (przy okazji wymiana wszystkich łożysk), hamulce (przód/tył), plastiki, łożyska ramy, lagi, elektryka... ogólnie wszystko rozkręcone zostało w drobny mak... przy okazji wymienię wszystkie śruby i nakrętki.

Jeżeli macie jakieś pomysły, będę wdzięczny :)
ODPOWIEDZ