Strona 1 z 1

Po czyszczeniu gaźników ciężko schodzi z obrotów.

: 30 sty 2016, 17:23
autor: Miszczur
Witam. :)

Jako iż nowy sezon zblża się coraz większymi krokami, postanowiłem zaopiekować się nieco swoją er5. Wyciągnąłem gaźniki, wyczyściłem, wymieniłem świece. Po poskładaniu wszystkiego do kupy moto odpaliło, chodziło jak marzenie, aż do pierwszej przejażdżki. Po przejechaniu kilku km motocykl stracił wolne obroty - podkręciłem na pokrętle i było ok, jednak problem polega na tym, że silnik wolno schodzi z obrotów, zarówno podczas jazdy (słabo hamuje silnikiem) oraz na biegu jałowym. I jakby stracił na mocy. Próbowałem regulować skład mieszanki - niestety, bez skutku. Dodam jeszcze, że przed czyszczeniem motocykl chodził dobrze.

Gaźniki wstępnie ustawiłem wg. serwisówki (skład mieszanki), a także zostały zsynchronizowane. :)

Świece założone NGK DPR9EA (wg. serwisówki powinny być DR9EA, jednakże sprzedawca zapewnił, że będą takie same, i faktycznie - wyglądem w ogóle się nie różniły.

Pozdrawiam. :)

Re: Po czyszczeniu gaźników ciężko schodzi z obrotów.

: 30 sty 2016, 17:36
autor: daniel90
Sprawdź/nasmaruj linki gazu.

Re: Po czyszczeniu gaźników ciężko schodzi z obrotów.

: 31 sty 2016, 00:39
autor: piter3105
A jak na mój gust to mieszanka jest za uboga, a pokrętłem od obrotów pewnie za mocno podkręciłeś. Proponuję trochę poluzować pokrętło od obrotów, a mieszankę wzbogacić. ewentualnie sprawdź czy nie łapie gdzieś lewego powietrza przy gaźnikach. Przy regulacji mieszanki sprawdziłeś o ile wykręcona była śruba składu mieszanki? Jeśli pamiętasz to ustaw tak samo.

Re: Po czyszczeniu gaźników ciężko schodzi z obrotów.

: 31 sty 2016, 16:57
autor: Miszczur
piter3105 pisze:A jak na mój gust to mieszanka jest za uboga, a pokrętłem od obrotów pewnie za mocno podkręciłeś. Proponuję trochę poluzować pokrętło od obrotów, a mieszankę wzbogacić. ewentualnie sprawdź czy nie łapie gdzieś lewego powietrza przy gaźnikach. Przy regulacji mieszanki sprawdziłeś o ile wykręcona była śruba składu mieszanki? Jeśli pamiętasz to ustaw tak samo.
Byla odkręcona ponad 2 obroty/gaźnik, przez co moto strzelało z wydechu podczas schodzenia z obrotów i miało muła przy gwałtownym odkręcaniu manetki (gasło, a jeżeli nie zgasł to obroty zmulały w zakresie 3-4.5tys. rpm). :) Jutro wszystko obejrzę, spróbuję poluzować linki o ile któraś z nich ciasno chodzi, ew. przemienie przepustnice miejscami, gdyż do końca nie jestem pewien czy aby na pewno włożyłem je właściwie. :)

-- 31 Sty 2016, 16:57 --

Temat do zamknięcia, problem rozwiązany. :D
Okazało się, że winowajcami były skrzywione obejmy trzymające gaźniki w krućcach, a także niewłaściwa regulacja. :)