Dziwne pokrętło przy kraniku :/
Moderatorzy: Miłosz, Kamyk, lucek, bartoszto, jotto, Kanc1erz
-
- Podawacz śrubek
- Posty: 13
- Rejestracja: 29 kwie 2015, 19:40
- Imię: Marcin
- Miejscowość: Leszno
Dziwne pokrętło przy kraniku :/
Witam, nigdzie nie mogę znaleźć opisu do czego służy pokrętło na prawo przy kraniku :/
Ostatnio z mojej kawy ciekło mi paliwo na gaźnik i zalewało kable. Okazało się po rozebraniu, że pękł mi sparciały wężyk od paliwa zaraz przy baku...
Węże wszystkie powymieniałem sobie ale przez chęć sprawdzenia do czego jest to dziwne pokrętło na prawo od kranika pokręciłem nim sobie...
od tej chwili moto nie odpala a jak jakoś pokręcę to odpali na ssaniu ale po wyłączeniu ssania gaśnie od razu a jak mam odpalone moto na ssaniu to po dodaniu gazu moto gaśnie
Nie umiem za nic tego teraz wyregulować... :/
Mógłby ktoś mi podpowiedzieć jak mogę wyregulować erkę ?
Obiecuję, że już nigdy nic w niej nie przekręcę bez odpowiedniej wiedzy xd
i do czego wogule służy to pokrętło i jak je wyregulować? Jak mocno je ( o ile obrotów) wykręcić?
Na forum nigdzie nie mogę tego znaleźć
Ostatnio z mojej kawy ciekło mi paliwo na gaźnik i zalewało kable. Okazało się po rozebraniu, że pękł mi sparciały wężyk od paliwa zaraz przy baku...
Węże wszystkie powymieniałem sobie ale przez chęć sprawdzenia do czego jest to dziwne pokrętło na prawo od kranika pokręciłem nim sobie...
od tej chwili moto nie odpala a jak jakoś pokręcę to odpali na ssaniu ale po wyłączeniu ssania gaśnie od razu a jak mam odpalone moto na ssaniu to po dodaniu gazu moto gaśnie
Nie umiem za nic tego teraz wyregulować... :/
Mógłby ktoś mi podpowiedzieć jak mogę wyregulować erkę ?
Obiecuję, że już nigdy nic w niej nie przekręcę bez odpowiedniej wiedzy xd
i do czego wogule służy to pokrętło i jak je wyregulować? Jak mocno je ( o ile obrotów) wykręcić?
Na forum nigdzie nie mogę tego znaleźć
- technik77
- Klubowicz
- Posty: 212
- Rejestracja: 11 mar 2012, 14:22
- Imię: Piotrek
- Miejscowość: Kalisz
- Plecak: czasami Żona
- Garnek: Acerbis Active
- Motocykl: DR 800, AJP PR5
Re: Dziwne pokrętło przy kraniku :/
Tym czymś regulujesz wolne obroty - do porządanych.
No i przeregulowałeś
Jeżeli nic wiecej nie przekręcałeś to powinieneś dać radę wrócić do poprzednich ustawień.
Tylko pamietaj że kręcąć w jedną strone te obroty raz rosna a raz maleją - a nie tylko rosną krącąc w jedną strone a maleją kręcąc w drugą stronę.
No i przeregulowałeś
Jeżeli nic wiecej nie przekręcałeś to powinieneś dać radę wrócić do poprzednich ustawień.
Tylko pamietaj że kręcąć w jedną strone te obroty raz rosna a raz maleją - a nie tylko rosną krącąc w jedną strone a maleją kręcąc w drugą stronę.
nie nerwowo
-
- Podawacz śrubek
- Posty: 13
- Rejestracja: 29 kwie 2015, 19:40
- Imię: Marcin
- Miejscowość: Leszno
Re: Dziwne pokrętło przy kraniku :/
aha:)
Kurcze no właśnie tylko to pokrętło sobie przekręciłem a nie pamiętam jak było i na różne sposoby już kombinuje i lipa:/
Ale dzięki ze mi piszesz ze nie rośnie i maleje w jedna czy druga stronę tylko ze jest różnie
Ja już drugi raz aku ładuje bo lipa jest i nie chce odpalić
a wiesz może czy np tak jak w gaźniku jest jakaś metoda ze wykręcasz ja o 1 i 1/4 obrotu czy tu każda erka pracuje inaczej?
Kurcze no właśnie tylko to pokrętło sobie przekręciłem a nie pamiętam jak było i na różne sposoby już kombinuje i lipa:/
Ale dzięki ze mi piszesz ze nie rośnie i maleje w jedna czy druga stronę tylko ze jest różnie
Ja już drugi raz aku ładuje bo lipa jest i nie chce odpalić
a wiesz może czy np tak jak w gaźniku jest jakaś metoda ze wykręcasz ja o 1 i 1/4 obrotu czy tu każda erka pracuje inaczej?
-
- Klubowicz
- Posty: 895
- Rejestracja: 07 kwie 2014, 08:58
- Imię: Michał
- Miejscowość: Ornontowice k/Gliwic
- Garnek: Scorpion EXO-1200
- Numer GG: 8278420
- Motocykl: SV-650SF
Re: Dziwne pokrętło przy kraniku :/
Każda erka będzie pracowała nieco inaczej. Zależy to od kilku czynników, stanu zużycia tłoków, szczelności cylindrów, stanu cylindrów, stanu uszczelniaczy, kompresji i wiele, wiele innych. Profesjonalne serwisy regulują skład za pomocą color tune'a. I w zasadzie gwarantuje on prawidłowe wyregulowanie w większości przypadków.
ER-5 1998r. Od 07.04.2014r.
SV650S 2007r. Od 29.04.2018r.
Chętnie pomogę również w zakresie projektowania elektroniki oraz szeroko rozumianej informatyki i komputerów.
SV650S 2007r. Od 29.04.2018r.
Chętnie pomogę również w zakresie projektowania elektroniki oraz szeroko rozumianej informatyki i komputerów.
-
- Podawacz śrubek
- Posty: 13
- Rejestracja: 29 kwie 2015, 19:40
- Imię: Marcin
- Miejscowość: Leszno
Re: Dziwne pokrętło przy kraniku :/
No rozumiem
Dzięki
to idę dalej kręcić ta śrubką ...:/
może w końcu się uda wyregulować
Dzięki
to idę dalej kręcić ta śrubką ...:/
może w końcu się uda wyregulować
- Spinu
- Motorowerzysta
- Posty: 62
- Rejestracja: 19 sty 2011, 20:17
- Imię: Michał
- Miejscowość: Kraków
- Garnek: Shark
- Motocykl: Cagiva Raptor 650
- Lokalizacja: Kraków
Re: Dziwne pokrętło przy kraniku :/
ja bym odpalił na ssaniu i tym ustawił obroty na około 3-4 tyś (z ssaniem) jak wyłączysz powinno zejść na ok 1-2 tyś. potem już łatwo zejdziesz do 1-1,2 tyś i tak zostaw
- jotto
- Klubowicz
- Posty: 1115
- Rejestracja: 03 sie 2011, 11:53
- Imię: Marek
- Miejscowość: Gdańsk
- Motocykl: Africa Twin
Re: Dziwne pokrętło przy kraniku :/
Ja robiłem tak jak Spinu napisał jak kiedyś coś tym pokręciłem.
-
- Motocyklista
- Posty: 119
- Rejestracja: 15 wrz 2014, 19:49
- Imię: Daniel
- Miejscowość: Wołomin
- Garnek: Uvex Boss 525
Re: Dziwne pokrętło przy kraniku :/
Ustaw tak jak serwisowka mówi,będziesz miał wtedy bazę z której możesz rozpocząć regulacje do właściwych obrotów. W mojej jest ok 1500 obr
-
- Podawacz śrubek
- Posty: 13
- Rejestracja: 29 kwie 2015, 19:40
- Imię: Marcin
- Miejscowość: Leszno
Re: Dziwne pokrętło przy kraniku :/
Witam, pisze dopiero teraz bo wcześniej miałem dużo pracy i mało czasu...
wyregulowałem w końcu te obroty
wkręciłem ja na maxa i próbowałem odpalić
za którymś razem odpalił i miał od razu 7k obrotów :p
powoli zacząłem odkręcać tą śrubkę i zszedłem na 1100
Teraz lepiej moto działa niż przed rozwaleniem
Dzięki wielkie za porady
wyregulowałem w końcu te obroty
wkręciłem ja na maxa i próbowałem odpalić
za którymś razem odpalił i miał od razu 7k obrotów :p
powoli zacząłem odkręcać tą śrubkę i zszedłem na 1100
Teraz lepiej moto działa niż przed rozwaleniem
Dzięki wielkie za porady