Dziwne pokrętło przy kraniku :/

Naprawa, wymiana, konserwacja, po prostu pomoc ...

Moderatorzy: Miłosz, Kamyk, lucek, bartoszto, jotto, Kanc1erz

marcin145-1995
Podawacz śrubek
Posty: 13
Rejestracja: 29 kwie 2015, 19:40
Imię: Marcin
Miejscowość: Leszno

Dziwne pokrętło przy kraniku :/

Post autor: marcin145-1995 »

Witam, nigdzie nie mogę znaleźć opisu do czego służy pokrętło na prawo przy kraniku :/
Ostatnio z mojej kawy ciekło mi paliwo na gaźnik i zalewało kable. Okazało się po rozebraniu, że pękł mi sparciały wężyk od paliwa zaraz przy baku...
Węże wszystkie powymieniałem sobie ale przez chęć sprawdzenia do czego jest to dziwne pokrętło na prawo od kranika pokręciłem nim sobie...
od tej chwili moto nie odpala a jak jakoś pokręcę to odpali na ssaniu ale po wyłączeniu ssania gaśnie od razu a jak mam odpalone moto na ssaniu to po dodaniu gazu moto gaśnie :(
Nie umiem za nic tego teraz wyregulować... :/
Mógłby ktoś mi podpowiedzieć jak mogę wyregulować erkę ? :)
Obiecuję, że już nigdy nic w niej nie przekręcę bez odpowiedniej wiedzy xd
i do czego wogule służy to pokrętło i jak je wyregulować? Jak mocno je ( o ile obrotów) wykręcić? :)
Na forum nigdzie nie mogę tego znaleźć :(

Obrazek
Obrazek
Sklep Motocyklowy Warszawa - moto NUMiK
Awatar użytkownika
technik77
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 212
Rejestracja: 11 mar 2012, 14:22
Imię: Piotrek
Miejscowość: Kalisz
Plecak: czasami Żona
Garnek: Acerbis Active
Motocykl: DR 800, AJP PR5

Re: Dziwne pokrętło przy kraniku :/

Post autor: technik77 »

Tym czymś regulujesz wolne obroty - do porządanych.

No i przeregulowałeś :(
Jeżeli nic wiecej nie przekręcałeś to powinieneś dać radę wrócić do poprzednich ustawień.

Tylko pamietaj że kręcąć w jedną strone te obroty raz rosna a raz maleją - a nie tylko rosną krącąc w jedną strone a maleją kręcąc w drugą stronę.
nie nerwowo
marcin145-1995
Podawacz śrubek
Posty: 13
Rejestracja: 29 kwie 2015, 19:40
Imię: Marcin
Miejscowość: Leszno

Re: Dziwne pokrętło przy kraniku :/

Post autor: marcin145-1995 »

aha:)
Kurcze no właśnie tylko to pokrętło sobie przekręciłem a nie pamiętam jak było i na różne sposoby już kombinuje i lipa:/
Ale dzięki ze mi piszesz ze nie rośnie i maleje w jedna czy druga stronę tylko ze jest różnie :)
Ja już drugi raz aku ładuje bo lipa jest i nie chce odpalić :(
a wiesz może czy np tak jak w gaźniku jest jakaś metoda ze wykręcasz ja o 1 i 1/4 obrotu czy tu każda erka pracuje inaczej?
Kanc1erz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 895
Rejestracja: 07 kwie 2014, 08:58
Imię: Michał
Miejscowość: Ornontowice k/Gliwic
Garnek: Scorpion EXO-1200
Numer GG: 8278420
Motocykl: SV-650SF

Re: Dziwne pokrętło przy kraniku :/

Post autor: Kanc1erz »

Każda erka będzie pracowała nieco inaczej. Zależy to od kilku czynników, stanu zużycia tłoków, szczelności cylindrów, stanu cylindrów, stanu uszczelniaczy, kompresji i wiele, wiele innych. Profesjonalne serwisy regulują skład za pomocą color tune'a. I w zasadzie gwarantuje on prawidłowe wyregulowanie w większości przypadków.
ER-5 1998r. Od 07.04.2014r.
SV650S 2007r. Od 29.04.2018r.
Chętnie pomogę również w zakresie projektowania elektroniki oraz szeroko rozumianej informatyki i komputerów.
marcin145-1995
Podawacz śrubek
Posty: 13
Rejestracja: 29 kwie 2015, 19:40
Imię: Marcin
Miejscowość: Leszno

Re: Dziwne pokrętło przy kraniku :/

Post autor: marcin145-1995 »

No rozumiem :)
Dzięki :)
to idę dalej kręcić ta śrubką ...:/
może w końcu się uda wyregulować :)
Awatar użytkownika
Spinu
Motorowerzysta
Posty: 62
Rejestracja: 19 sty 2011, 20:17
Imię: Michał
Miejscowość: Kraków
Garnek: Shark
Motocykl: Cagiva Raptor 650
Lokalizacja: Kraków

Re: Dziwne pokrętło przy kraniku :/

Post autor: Spinu »

ja bym odpalił na ssaniu i tym ustawił obroty na około 3-4 tyś (z ssaniem) jak wyłączysz powinno zejść na ok 1-2 tyś. potem już łatwo zejdziesz do 1-1,2 tyś i tak zostaw
Awatar użytkownika
jotto
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1115
Rejestracja: 03 sie 2011, 11:53
Imię: Marek
Miejscowość: Gdańsk
Motocykl: Africa Twin

Re: Dziwne pokrętło przy kraniku :/

Post autor: jotto »

Ja robiłem tak jak Spinu napisał jak kiedyś coś tym pokręciłem. :P
Obrazek
daniel90
Motocyklista
Posty: 119
Rejestracja: 15 wrz 2014, 19:49
Imię: Daniel
Miejscowość: Wołomin
Garnek: Uvex Boss 525

Re: Dziwne pokrętło przy kraniku :/

Post autor: daniel90 »

Ustaw tak jak serwisowka mówi,będziesz miał wtedy bazę z której możesz rozpocząć regulacje do właściwych obrotów. W mojej jest ok 1500 obr
marcin145-1995
Podawacz śrubek
Posty: 13
Rejestracja: 29 kwie 2015, 19:40
Imię: Marcin
Miejscowość: Leszno

Re: Dziwne pokrętło przy kraniku :/

Post autor: marcin145-1995 »

Witam, pisze dopiero teraz bo wcześniej miałem dużo pracy i mało czasu...
wyregulowałem w końcu te obroty :D
wkręciłem ja na maxa i próbowałem odpalić
za którymś razem odpalił i miał od razu 7k obrotów :p
powoli zacząłem odkręcać tą śrubkę i zszedłem na 1100 :)
Teraz lepiej moto działa niż przed rozwaleniem :D
Dzięki wielkie za porady :)
ODPOWIEDZ