Problem z obrotomierzem
Moderatorzy: Miłosz, Kamyk, lucek, bartoszto, jotto, Kanc1erz
Problem z obrotomierzem
Witam
Mam pytanie odnośnie obrotomierza... Sytuacja zdarzyła sie nagle ^^... Wyjechałem na przejażdzke zrobiłem około 30km .. Podjechałem pod sklep .. moto nie chciało odpalić (cewka poszła i moduł .. wszystko juz ok). Gdy wzieliśmy go na zapych ostro ruszyłem 1,2,3.. Kręciłem go dość mocno i przy około 120km/h motocykl osłabł i zgasł a moim oczom ukazał sie taki widok. Czy Jest możliwe, że przekręciłem licznik czy coś ? Jest to do uratowania ? czy trzeba zegary wymieniać.
Zdjęcie licznika http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d8c ... 735d3.html
Zapraszam do powitalni. /jotto
-- 08 Lip 2014, 12:29 --
Przepraszam . Już się przywitałem . Możecie mi pomóc z tym ? lub czy ktoś miał styczność z takim problemem ?
Mam pytanie odnośnie obrotomierza... Sytuacja zdarzyła sie nagle ^^... Wyjechałem na przejażdzke zrobiłem około 30km .. Podjechałem pod sklep .. moto nie chciało odpalić (cewka poszła i moduł .. wszystko juz ok). Gdy wzieliśmy go na zapych ostro ruszyłem 1,2,3.. Kręciłem go dość mocno i przy około 120km/h motocykl osłabł i zgasł a moim oczom ukazał sie taki widok. Czy Jest możliwe, że przekręciłem licznik czy coś ? Jest to do uratowania ? czy trzeba zegary wymieniać.
Zdjęcie licznika http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d8c ... 735d3.html
Zapraszam do powitalni. /jotto
-- 08 Lip 2014, 12:29 --
Przepraszam . Już się przywitałem . Możecie mi pomóc z tym ? lub czy ktoś miał styczność z takim problemem ?
-
- Rowerzysta
- Posty: 49
- Rejestracja: 02 lis 2013, 17:05
- Imię: Marcin
- Miejscowość: Kraków
- Garnek: HJC IS-17
- Kontakt:
Re: Problem z obrotomierzem
Spróbuj rozebrać i przełożyć wskazówkę na początek. Pamiętam że jak miałęm swój w częściach to on tak opadał na dół jak się wskazówka znalazła po drugiej stronie:)
Re: Problem z obrotomierzem
Przełożyłem wskazówkę i nic nie pomogło.. Po rozebraniu zauważyłem że to coś zaznaczone na zdjęciu jest chyba przepalone .. http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/353 ... 335c2.html
Jest możliwość uratowania ?
-- 26 Lip 2014, 18:24 --
Juz wszystko doczytałem.. Idzie to zrobić tylko nigdzie nikt nie podał jaki dokładnie to jest opornik.
Jest możliwość uratowania ?
-- 26 Lip 2014, 18:24 --
Juz wszystko doczytałem.. Idzie to zrobić tylko nigdzie nikt nie podał jaki dokładnie to jest opornik.
- DeFi
- Klubowicz
- Posty: 2397
- Rejestracja: 10 paź 2010, 20:25
- Imię: Rafał
- Miejscowość: Września
- Plecak: Brak
- Garnek: LS2
- Numer GG: 9958743
- Telefon: 783757397
- Motocykl: Yamaha FJR 1300 '01
- Lokalizacja: Września
Re: Problem z obrotomierzem
To coś to opornik. Możesz spróbować samodzielnie wymienić, albo znaleźć jakiegoś magika od elektroniki i ci go wlutuje.
Oporniki to najgorsze paskudztwo. Kosztuje grosze, a może narobić niemałego zamieszania jak się przepali. Mi przez walnięty opornik w stacyjce moto straciło iskrę.
Oporniki to najgorsze paskudztwo. Kosztuje grosze, a może narobić niemałego zamieszania jak się przepali. Mi przez walnięty opornik w stacyjce moto straciło iskrę.
Kawasaki ER-5 '05 -> Kawasaki ZR-7 '00 ->Yamaha FJR 1300 '01
http://www.bikepics.com/members/defi/01fjr1300/
Re: Problem z obrotomierzem
Ożesz w du** A oznaczenie czy jakos tak znacie moze ? Bo nie chce bigosu narobić
-- 31 Lip 2014, 21:11 --
Generalnie moj tez stracił iskre:-/.. Najpierw poszedł obrotomierz pózniej cewka pózniej moduł .. Jak go odpaliłem to jeszcze uszczelka poszła także po prostu zajebis*** także potrzebuje wiedziec co to za opornik :-/.. Bo z wlutowaniem nie bedzie problemu .
-- 31 Lip 2014, 21:11 --
Generalnie moj tez stracił iskre:-/.. Najpierw poszedł obrotomierz pózniej cewka pózniej moduł .. Jak go odpaliłem to jeszcze uszczelka poszła także po prostu zajebis*** także potrzebuje wiedziec co to za opornik :-/.. Bo z wlutowaniem nie bedzie problemu .
- Corr
- Motocyklista
- Posty: 697
- Rejestracja: 21 maja 2012, 13:04
- Imię: Adam
- Miejscowość: Zabrze
- Motocykl: Kawasaki ZX-6R 05'
Re: Problem z obrotomierzem
A regulator napięcia sprawdzałeś, skoro wszystko po kolei Ci się pali w moto to pewnie on jest walnięty i robi takie spustoszenie w układzie elektrycznym.
Kawasaki Er5 99' -> Kawasaki ZX-6R 636 05'
Re: Problem z obrotomierzem
Ja nie sprawdzałem.. Mechanik w serwisie Yamahy stwierdził, że regulator napięcia jest dobry... I teraz strach wyjechać ... Wymieniłem opornik R1 .. Wlutowałem nowy.. Podłączyłem przekręciłem zapłon i poszedł dym... I teraz po prostu boje się wyjechać tym motocyklem .... Bo znowu coś może się rozpier****..... Macie jakieś pomysły ?... Może cewka i moduł który mi siadły raz po razie to po prostu przypadek ?
- DeFi
- Klubowicz
- Posty: 2397
- Rejestracja: 10 paź 2010, 20:25
- Imię: Rafał
- Miejscowość: Września
- Plecak: Brak
- Garnek: LS2
- Numer GG: 9958743
- Telefon: 783757397
- Motocykl: Yamaha FJR 1300 '01
- Lokalizacja: Września
Re: Problem z obrotomierzem
W ER-5 padnięty regulator napięcia jest ponoć dość częstą awarią. Także nie wykluczałbym go. Przejrzyj serwisówkę i zobacz jak się go sprawdza.
Na początek sprawdź jakie napięcia daje na poszczególne kabelki.
Na początek sprawdź jakie napięcia daje na poszczególne kabelki.
Kawasaki ER-5 '05 -> Kawasaki ZR-7 '00 ->Yamaha FJR 1300 '01
http://www.bikepics.com/members/defi/01fjr1300/
Re: Problem z obrotomierzem
Regulator jednak podawał zbyt duże napięcie... Czasami musisz coś zobaczyć na własne oczy żeby uwierzyć ..... Generalnie wszystko juz ok.. Nawet mam założone gaźniki od GPZ także moc wzrosła i to odczuwalnie ^^ teraz to ciśnie skubana Do końca tygodnia napewno znów pojade wlutowac ten opornik i napisze czy faktycznie to przez regulator napięcia
-- 11 Sie 2014, 12:04 --
Więc tak.. wlutowałem opornik 30ohm.. I znów.. Poszedł dym z obrotomierza i sfajczył się opornik.. Macie jakieś pomysły ?
-- 11 Sie 2014, 13:01 --
wstawiłem 80ohm i nic ... Nie spalił się ale obrotomierz ani drgnie
-- 11 Sie 2014, 17:06 --
Sprawa rozwiązana... Po prostu cały układ scalony do wywalenia.. Naszczęscie mam juz nowy i wszystko działa.. Tylko teraz elektronik dał mi do myślenia.. Bo stwierdził że winowajcą jest Alternator który podał za wysoki prąd i przez to zrobiło sie spustoszenie w układzie.. Jest taka możliwość ?
-- 11 Sie 2014, 12:04 --
Więc tak.. wlutowałem opornik 30ohm.. I znów.. Poszedł dym z obrotomierza i sfajczył się opornik.. Macie jakieś pomysły ?
-- 11 Sie 2014, 13:01 --
wstawiłem 80ohm i nic ... Nie spalił się ale obrotomierz ani drgnie
-- 11 Sie 2014, 17:06 --
Sprawa rozwiązana... Po prostu cały układ scalony do wywalenia.. Naszczęscie mam juz nowy i wszystko działa.. Tylko teraz elektronik dał mi do myślenia.. Bo stwierdził że winowajcą jest Alternator który podał za wysoki prąd i przez to zrobiło sie spustoszenie w układzie.. Jest taka możliwość ?
- DeFi
- Klubowicz
- Posty: 2397
- Rejestracja: 10 paź 2010, 20:25
- Imię: Rafał
- Miejscowość: Września
- Plecak: Brak
- Garnek: LS2
- Numer GG: 9958743
- Telefon: 783757397
- Motocykl: Yamaha FJR 1300 '01
- Lokalizacja: Września
Re: Problem z obrotomierzem
Nie tyle alternator, a regulator napięcia mógł dokonać tego spustoszenia. Cały prąd wytworzony w alternatorze idzie do regulatora, a ten powinien utrzymywać stałe napięcia.
Dodatkowo obrotomierz dostaje również sygnał z modułu. Także winnych może być więcej.
Dodatkowo obrotomierz dostaje również sygnał z modułu. Także winnych może być więcej.
Kawasaki ER-5 '05 -> Kawasaki ZR-7 '00 ->Yamaha FJR 1300 '01
http://www.bikepics.com/members/defi/01fjr1300/