Problem z obrotomierzem

Naprawa, wymiana, konserwacja, po prostu pomoc ...

Moderatorzy: Miłosz, Kamyk, lucek, bartoszto, jotto, Kanc1erz

bruzdek
Podawacz śrubek
Posty: 7
Rejestracja: 18 kwie 2014, 16:35
Miejscowość: Pleszew

Problem z obrotomierzem

Post autor: bruzdek »

Witam

Mam pytanie odnośnie obrotomierza... Sytuacja zdarzyła sie nagle ^^... Wyjechałem na przejażdzke zrobiłem około 30km .. Podjechałem pod sklep .. moto nie chciało odpalić (cewka poszła i moduł .. wszystko juz ok). Gdy wzieliśmy go na zapych ostro ruszyłem 1,2,3.. Kręciłem go dość mocno i przy około 120km/h motocykl osłabł i zgasł a moim oczom ukazał sie taki widok. Czy Jest możliwe, że przekręciłem licznik czy coś ? Jest to do uratowania ? czy trzeba zegary wymieniać.
Zdjęcie licznika http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d8c ... 735d3.html :cry2:

Zapraszam do powitalni. /jotto

-- 08 Lip 2014, 12:29 --

Przepraszam :oops: . Już się przywitałem :drunk: . Możecie mi pomóc z tym ? lub czy ktoś miał styczność z takim problemem ? :cry:
Sklep Motocyklowy Warszawa - moto NUMiK
marcin_92
Rowerzysta
Posty: 49
Rejestracja: 02 lis 2013, 17:05
Imię: Marcin
Miejscowość: Kraków
Garnek: HJC IS-17
Kontakt:

Re: Problem z obrotomierzem

Post autor: marcin_92 »

Spróbuj rozebrać i przełożyć wskazówkę na początek. Pamiętam że jak miałęm swój w częściach to on tak opadał na dół jak się wskazówka znalazła po drugiej stronie:)
bruzdek
Podawacz śrubek
Posty: 7
Rejestracja: 18 kwie 2014, 16:35
Miejscowość: Pleszew

Re: Problem z obrotomierzem

Post autor: bruzdek »

Przełożyłem wskazówkę i nic nie pomogło.. Po rozebraniu zauważyłem że to coś zaznaczone na zdjęciu jest chyba przepalone :wall: :wall: .. http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/353 ... 335c2.html
Jest możliwość uratowania ? :love:

-- 26 Lip 2014, 18:24 --

Juz wszystko doczytałem.. Idzie to zrobić tylko nigdzie nikt nie podał jaki dokładnie to jest opornik. :omg:
Awatar użytkownika
DeFi
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2397
Rejestracja: 10 paź 2010, 20:25
Imię: Rafał
Miejscowość: Września
Plecak: Brak
Garnek: LS2
Numer GG: 9958743
Telefon: 783757397
Motocykl: Yamaha FJR 1300 '01
Lokalizacja: Września

Re: Problem z obrotomierzem

Post autor: DeFi »

To coś to opornik. Możesz spróbować samodzielnie wymienić, albo znaleźć jakiegoś magika od elektroniki i ci go wlutuje.

Oporniki to najgorsze paskudztwo. Kosztuje grosze, a może narobić niemałego zamieszania jak się przepali. Mi przez walnięty opornik w stacyjce moto straciło iskrę.
Obrazek
Kawasaki ER-5 '05 -> Kawasaki ZR-7 '00 ->Yamaha FJR 1300 '01
http://www.bikepics.com/members/defi/01fjr1300/
bruzdek
Podawacz śrubek
Posty: 7
Rejestracja: 18 kwie 2014, 16:35
Miejscowość: Pleszew

Re: Problem z obrotomierzem

Post autor: bruzdek »

Ożesz w du** :wall: A oznaczenie czy jakos tak znacie moze ? Bo nie chce bigosu narobić :(

-- 31 Lip 2014, 21:11 --

Generalnie moj tez stracił iskre:-/.. Najpierw poszedł obrotomierz pózniej cewka pózniej moduł .. Jak go odpaliłem to jeszcze uszczelka poszła także po prostu zajebis*** :omg: :wall: także potrzebuje wiedziec co to za opornik :-/.. Bo z wlutowaniem nie bedzie problemu .
Awatar użytkownika
Corr
Motocyklista
Posty: 697
Rejestracja: 21 maja 2012, 13:04
Imię: Adam
Miejscowość: Zabrze
Motocykl: Kawasaki ZX-6R 05'

Re: Problem z obrotomierzem

Post autor: Corr »

A regulator napięcia sprawdzałeś, skoro wszystko po kolei Ci się pali w moto to pewnie on jest walnięty i robi takie spustoszenie w układzie elektrycznym.
Kawasaki Er5 99' -> Kawasaki ZX-6R 636 05'
bruzdek
Podawacz śrubek
Posty: 7
Rejestracja: 18 kwie 2014, 16:35
Miejscowość: Pleszew

Re: Problem z obrotomierzem

Post autor: bruzdek »

Ja nie sprawdzałem.. Mechanik w serwisie Yamahy stwierdził, że regulator napięcia jest dobry... I teraz strach wyjechać ... Wymieniłem opornik R1 .. Wlutowałem nowy.. Podłączyłem przekręciłem zapłon i poszedł dym... I teraz po prostu boje się wyjechać tym motocyklem .... Bo znowu coś może się rozpier****..... Macie jakieś pomysły ?... Może cewka i moduł który mi siadły raz po razie to po prostu przypadek ? :wall:
Awatar użytkownika
DeFi
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2397
Rejestracja: 10 paź 2010, 20:25
Imię: Rafał
Miejscowość: Września
Plecak: Brak
Garnek: LS2
Numer GG: 9958743
Telefon: 783757397
Motocykl: Yamaha FJR 1300 '01
Lokalizacja: Września

Re: Problem z obrotomierzem

Post autor: DeFi »

W ER-5 padnięty regulator napięcia jest ponoć dość częstą awarią. Także nie wykluczałbym go. Przejrzyj serwisówkę i zobacz jak się go sprawdza.
Na początek sprawdź jakie napięcia daje na poszczególne kabelki.
Obrazek
Kawasaki ER-5 '05 -> Kawasaki ZR-7 '00 ->Yamaha FJR 1300 '01
http://www.bikepics.com/members/defi/01fjr1300/
bruzdek
Podawacz śrubek
Posty: 7
Rejestracja: 18 kwie 2014, 16:35
Miejscowość: Pleszew

Re: Problem z obrotomierzem

Post autor: bruzdek »

Regulator jednak podawał zbyt duże napięcie... Czasami musisz coś zobaczyć na własne oczy żeby uwierzyć ..... Generalnie wszystko juz ok.. Nawet mam założone gaźniki od GPZ także moc wzrosła i to odczuwalnie ^^ teraz to ciśnie skubana :love: :love: Do końca tygodnia napewno znów pojade wlutowac ten opornik i napisze czy faktycznie to przez regulator napięcia :omg:

-- 11 Sie 2014, 12:04 --

Więc tak.. wlutowałem opornik 30ohm.. I znów.. Poszedł dym z obrotomierza i sfajczył się opornik.. Macie jakieś pomysły ? :omg:

-- 11 Sie 2014, 13:01 --

wstawiłem 80ohm i nic ... Nie spalił się ale obrotomierz ani drgnie

-- 11 Sie 2014, 17:06 --

Sprawa rozwiązana... Po prostu cały układ scalony do wywalenia.. Naszczęscie mam juz nowy i wszystko działa.. Tylko teraz elektronik dał mi do myślenia.. Bo stwierdził że winowajcą jest Alternator który podał za wysoki prąd i przez to zrobiło sie spustoszenie w układzie.. Jest taka możliwość ?
Awatar użytkownika
DeFi
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2397
Rejestracja: 10 paź 2010, 20:25
Imię: Rafał
Miejscowość: Września
Plecak: Brak
Garnek: LS2
Numer GG: 9958743
Telefon: 783757397
Motocykl: Yamaha FJR 1300 '01
Lokalizacja: Września

Re: Problem z obrotomierzem

Post autor: DeFi »

Nie tyle alternator, a regulator napięcia mógł dokonać tego spustoszenia. Cały prąd wytworzony w alternatorze idzie do regulatora, a ten powinien utrzymywać stałe napięcia.
Dodatkowo obrotomierz dostaje również sygnał z modułu. Także winnych może być więcej.
Obrazek
Kawasaki ER-5 '05 -> Kawasaki ZR-7 '00 ->Yamaha FJR 1300 '01
http://www.bikepics.com/members/defi/01fjr1300/
ODPOWIEDZ