Licznik się zatrzymał

Naprawa, wymiana, konserwacja, po prostu pomoc ...

Moderatorzy: Miłosz, Kamyk, lucek, bartoszto, jotto, Kanc1erz

Panks55
Podawacz śrubek
Posty: 6
Rejestracja: 12 kwie 2014, 21:25
Imię: Damian
Miejscowość: Rzeszów
Garnek: Shark S600 Griffon
Numer GG: 10247040

Licznik się zatrzymał

Post autor: Panks55 »

Witam

Robiłem wczoraj małą trasę moją Kawą i podczas jazdy przy ok 140 km/h licznik zaczął wariować tzn skakał z 140 na 120 później jak zwolniłem to z 100 na 80, aż zatrzymał się na 90 ( w tym czasie kilometry nabijało ) , jakiś kilometr dalej przestało nabijać kilometry, i teraz wzkazówka tak stoi cały czas na 90 km/h. Dzisiaj odkręciłem linkę okazało się że jest ona ukręcona przy wejściu koło koła, później włożyłem ją samą górą do licznika i próbowałem obkręcić kombinerkami ale nie da rady, tak jakby się zaciął . Nową linkę tak czy siak już zamówiłem, ale nie będę jej narazie zakładał bo podejrzewam że tą też ukręci.
Miał ktoś podobną sytuację ? Ktoś ma jakiś pomysł jak to naprawić ?
Pozdrawiam LWG :)
Ostatnio zmieniony 19 maja 2014, 22:02 przez Panks55, łącznie zmieniany 1 raz.
Sklep Motocyklowy Warszawa - moto NUMiK
Awatar użytkownika
Mathisse
Motocyklista
Posty: 184
Rejestracja: 12 sie 2013, 08:58
Imię: Airoh
Miejscowość: Wałbrzych
Garnek: Airoh

Re: Licznik się zatrzymał

Post autor: Mathisse »

może to było 140 mph ? :eek:
Chciałbym się wysypiać na tyle, by rano czuć, że się budzę a nie zmartwychwstaję.
Panks55
Podawacz śrubek
Posty: 6
Rejestracja: 12 kwie 2014, 21:25
Imię: Damian
Miejscowość: Rzeszów
Garnek: Shark S600 Griffon
Numer GG: 10247040

Re: Licznik się zatrzymał

Post autor: Panks55 »

Mathisse pisze:może to było 140 mph ? :eek:

hehe napewno nie, licznik mam w km/h
keteiz1
Oldmotocyklista
Posty: 544
Rejestracja: 29 sty 2011, 11:15
Imię: Krzysztof
Miejscowość: krk
Lokalizacja: Mazowsze

Re: Licznik się zatrzymał

Post autor: keteiz1 »

Musisz rozebrać licznik bo to tam jest przyczyna. Jeśli przez jakiś czas kilometry biło to znaczy że linka napędzała licznik. Awarii uległ mechanizm magnetyczny z włosem zegarowym. Zablokował się na 90- ce i stoi dając opór na linkę co w konsekwencji spowodowało jej ukręcenie. Jak się w liczniku nie narobiło bigosu to da się to z zegarmistrzowską cierpliwością naprawić.
Miałem przypadek że wypadła rolka ze stanem dziennym skutecznie blokując cały mechanizm. Efekt był podobny.
ODPOWIEDZ